וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית המזון המוכן Pret a Manger במגעים להגיע לישראל

שני מוזס

18.11.2019 / 14:45

Pret a Manger פועלת בפורמט שבו הלקוחות אוספים בעצמם מוצרי מזון מוכנים וניגשים לקופה רק לטובת תשלום ל"גלובס" נודע כי קבוצת קפה קפה, שנמצאת במגעים עם הרשת הבריטית

Pret A Manger. Creative Commons
Pret A Manger/Creative Commons

קבוצת קפה קפה שבבעלות רונן נמני במגעים להביא לישראל את רשת המזון המוכן הבריטית Pret a Manger - כך נודע ל"גלובס". עוד נודע כי בקבוצה רואים היתכנות לפתיחה של 50-70 סניפים בפריסה ארצית בשטח של כ-100 מ"ר כל אחת, אשר יכללו, בדומה למודל של הרשת בעולם, מטבח אחורי ועמדות ישיבה לאכילה במקום.

Pret a Manger היא רשת קפה וכריכים בריטית עם מעל ל-500 סניפים ומחזור מכירות של כ-880 מיליון פאונד. הרשת, שמנוהלת על-ידי פאנו קריסטו (Pano Christou), פועלת בארה"ב, באירופה, בסין, בהונג קונג, בדובאי ובסינגפור. בדומה לרשתות בינלאומיות נוספות, הרשת פועלת בפורמט מדפים לאכול חם ומקררים קרים בשירות עצמי, בהם הלקוח מבצע את תהליך איסוף המוצרים בעצמו ולבסוף ניגש לקופה רק לטובת התשלום.

קפה קפה היא כיום קבוצת ההסעדה הגדולה בישראל ומפעילה כ-15 מותגים. מחזור ההכנסות השנתי שלה עומד על כ-200 מיליון שקל, והיא פועלת ברובה במודל של זכיינות בכ-300 נקודות מכירה. עד היום פעלה הקבוצה בשני מישורים - רשתות שהיא יזמה והקימה בעצמה, ורשתות שהיא רכשה באופן מלא או במבנה של שותפויות. בין הרשתות הבולטות בקבוצה: קפה קפה, פרש, רובן, wok away, הסושיה, לחם ארז, כספי, נגיסה, סחבק ואחרות.

ברשת בחנו בחודשים האחרונים אפשרות לשתף פעולה עם המתחרה של Pret a Manger הבריטית, סטארבקס, אולם המגעים הללו לא הבשילו, ונראה כי בקפה קפה מאמינים יותר בפורמט של Pret a Manger. בניגוד לסטארבקס שמוכרת בעיקר מוצרים לצריכה על הדרך בפורמט של קפה ומאפה או כריך, Pret a Manger מציעה ארוחות מוכנות של ממש עם אפשרות של חימום וישיבה במקום, והיקף הקניות בה משמעותי יותר.

ענף ההסעדה הישראלי הפך צפוף ואכזרי בשנים האחרונות, כשבתי עסק שלא מהווים חלק מרשת או קבוצה גדולה מתקשים לשרוד בו. האתגרים בענף הקפה והמסעדות אף נעשו חריפים יותר על רקע שינויים רגולטוריים, עליית שכר המינימום, חוק הפיקדון, חוק הטיפים וחוק העובדים הזרים.

אולם לצד הקשיים הללו, בשנים האחרונות עלה באופן דרמטי הביקוש לעסקי הסעדה בקניונים ובמרכזים מסחריים על רקע המשבר בתחום האופנה שהביא לקריסת רשתות, נטישת שוכרים והשארת חללים רבים ריקים. אלה מביאים את קבוצות הקניונים לחזר אחר קבוצות ההסעדה הגדולות ולהציע להן השתתפויות משמעותיות בבינוי הסניפים, כך שעלויות הפריסה נמוכות מבעבר, וקל יותר לשחקניות גדולות לבסס רשת בפרק זמן קצר.

בשנים האחרונות רשתות רבות בשוק הישראלי ניסו לפתח קונספטים בהשראת Pret a Manger, אולם אף אחד מהם לא ממש התבסס. לאחרונה נחשף ב"גלובס" כי רמי לוי מבקש לייצר בסניפים של רשת בתי הקפה שרכש - סופר קופיקס - פורמט חדש בהשראת הקונספט של ארוחות מוכנות שקיים ב-Pret a Manger.

Pret a Manger נרכשה לפני כשנה וחצי בתמורה ל-1.5 מיליון פאונד על-ידי משפחת ריינמן הגרמנית באמצעות קרן ההשקעות שלהם JAB Holding. לפני כחצי שנה רכשה Pret a Manger רשת קפה מתחרה בשם Eat בלונדון.

מקבוצת קפה קפה נמסר כי "אנו קבוצת המסעדות הגדולה ביותר בישראל, המפעילה למעלה מ-300 בתי קפה ומסעדות תחת 15 מותגים מובילים בפריסה ארצית. הקבוצה בוחנת מדי פעם הצעות עסקיות המגיעות אל שולחנה ואינה מכחישה או מאשרת ידיעות הנוגעות להתנהלותה העסקית".

  • עוד באותו נושא:
  • קפה קפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully