וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרידה מבנק הפועלים פגעה בישראכרט; רווחי כאל גדלו ב-33% ברבעון השלישי

קובי ישעיהו

20.11.2019 / 11:33

ישראכרט, שהפכה לחברה ציבורית באפריל השנה, דיווחה על רווח נקי של 83 מיליון שקל ברבעון השלישי, ירידה של 9.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. המתחרה הגדולה כאל רשמה רווח נקי של כ-58 מיליון שקל

רון וקסלר, מנכ"ל ישראכרט. צילום: איל יצהר, גלובס
רון וקסלר, מנכ"ל ישראכרט/גלובס, צילום: איל יצהר

שתי חברות כרטיסי האשראי הגדולות בישראל, כאל וישראכרט, פרסמו היום (ד') את תוצאותיהן לרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים של השנה.

ישראכרט, שהפכה לחברה ציבורית בחודש אפריל השנה בעת שבנק הפועלים ביצע הנפקה ראשונית של מניותיה בבורסה, דיווחה על רווח נקי של 83 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2019, ירידה של 9.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

הכנסות ישראכרט ברבעון הצטמקו ב-5% לכ-588 מיליון שקל, בעיקר על רקע ההיפרדות מחיקו החם של בנק הפועלים לאחר ההנפקה בבורסה, מה שהביא לשינוי בשיטת הרישום של חלק מההכנסות. על רקע המשך הצמיחה במשק והשימוש בכרטיסי אשראי נרשם בהיקף העסקאות של החברה גידול של 9% ברבעון זה, לעומת הרבעון המקביל, והוא הסתכם בכ-44.7 מיליארד שקל.

התשואה על ההון ברבעון עמדה על 15.1%, לעומת 11.5% ברבעון המקביל אשתקד.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה ישראכרט עם ירידה של 3% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לרמה של כ-1.7 מיליארד שקל. זאת, למרות גידול של 8% בהיקף העסקאות של החברה לכ-125 מיליארד שקל. בשורה התחתונה הציגה ישראכרט רווח נקי של 183 מיליון שקל בתקופה זו, ירידה של 27% לעומת התקופה המקבילה.

מניית ישראכרט הגיבה לדוחות בעלייה קלה. מאז שהחלה להיסחר בבורסה באפריל, רשמה המניה ירידה של כ-6%, ושוויה של החברה הצטמק לכ-2.6 מיליארד שקל.

המנכ"ל רון וקסלר ציין היום כי "על אף האתגרים בסביבה העסקית - התגברות התחרות, הירידה בעמלה הצולבת והשפעות ההיפרדות מבנק הפועלים - ישראכרט הציגה צמיחה בהיקפי הפעילות הן בתחום התשלומים והן בתחום המימון".

שיפור ברווחי כאל

המתחרה הגדולה של ישראכרט, חברת כאל הנמצאת בשליטת בנק דיסקונט (מחזיק ב-72% מההון לצד הבנק הבינלאומי המחזיק ב-28%), רשמה רווח נקי של כ-58 מיליון שקל ברבעון השלישי, שיפור של 33% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

הכנסות החברה, אותה מוביל המנכ"ל לוי הלוי, גדלו ב-9.6% ברבעון והסתכמו בכ-485 מיליון שקל, על רקע עלייה של 15% בהיקף העסקאות של החברה לרמה של 28.4 מיליארד שקל.

התשואה על ההון עמדה על 13.5% ברבעון השלישי, לעומת 10.1% ברבעון המקביל אשתקד.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה כאל עם שיפור של 9.8% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2018, לרמה של כ-1.38 מיליארד שקל. בהיקף העסקאות של החברה נרשם גידול של כ-15% לרמה של כ-79 מיליארד שקל, ובשורה התחתונה היא הציגה רווח נקי של 149 מיליון שקל בתקופה זו, עלייה של 23% לעומת התקופה המקבילה.

המנכ"ל הלוי ציין היום כי "הדוחות משקפים את המשך מגמת הצמיחה של החברה, אשר באה לידי ביטוי בגידול ברווח, בהכנסות ובכל הפרמטרים העסקיים. הצמיחה היא תוצאה של מיקוד בהרחבת בסיס הלקוחות באמצעות המועדונים המובילים בישראל, תפעול הנפקה עבור כל הבנקים וצמיחה מבוקרת באשראי צרכני ועסקי, כל זאת לצד חיזוק שיתופי-פעולה אסטרטגיים ופיתוח מנועי צמיחה בעולם החדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully