וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזריאלי כבר בשווי של 32 מיליארד שקל, לאחר עוד דוח חזק

אביב לוי ושני מוזס

20.11.2019 / 12:47

הרווח הנקי צמח ברבעון השלישי ב-9% ל-289 מיליון שקל. מתחילת השנה רשמה הקבוצה שיערוכי נכסים ב-175 מיליון שקל

דנה עזריאלי, יו"רית קבוצת עזריאלי. צילום: איל יצהר, גלובס
דנה עזריאלי, יו"רית קבוצת עזריאלי/גלובס, צילום: איל יצהר

ענקית הנדל"ן המניב עזריאלי סיכמה הבוקר (ד') רבעון חיובי נוסף, עם שיפור של 9% ברווח הנקי שלה, שהצטבר לסכום נאה של 289 מיליון שקל, לצד מגמה חיובית שהציגה בפרמטרים התפעוליים המרכזיים. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה קפצו רווחי עזריאלי בכ-30%, והגיעו ל-990 מיליון שקל. זאת לאחר שמוקדם יותר השנה נהנתה הקבוצה שבשליטת היו"רית דנה עזריאלי, משיערוכי נכסים ניכרים.

עזריאלי היא חברת הנדל"ן הגדולה בבורסה, ומנייתה, הנמצאת כיום סביב רמות השיא שלה, מגיבה היום בחיוב לתוצאות ומשלימה זינוק של כ-50% מתחילת השנה, המשקף לחברה שווי נוכחי של כ-32 מיליארד שקל - הממקם אותה לצד חברת הטכנולוגיה נייס הנסחרת בשווי דומה, בין חמש החברות הגדולות בבורסה.

בסיכום הרבעון השלישי שוב בולטת לחיוב פעילות המשרדים הצומחת של עזריאלי - אשר לה מקדישה הקבוצה חלק ניכר ממשאביה, ואשר כיום, עם שטחי השכרה של 549 אלף מ"ר, מהווה כבר כ-45% מסך השטח, כשבאופק ממתינים לא מעט פרויקטים נוספים העתידים להרחיב פעילות זו בהמשך. פעילות המשרדים הייתה גם זו שתרמה את עיקר שיערוכי הנכסים שרשמה עזריאלי מתחילת השנה, שעמדו על 175 מיליון שקל (ברבעון השלישי לא רשמה עזריאלי שיערוכי נכסים משמעותיים).

בסיכום רבעוני נהנתה הקבוצה מהמשך אכלוס מגדלי המשרדים שלה בשרונה שבמרכז תל אביב ובראשונים שבראשון לציון, שתמך בשיפור של 15% ברווח התפעולי הנקי (NOI) מהם, שהגיע ל-152 מיליון שקל. עלייה בשיעור דומה (16%) הציגה עזריאלי בפרמטר זה בפעילות המשרדים מתחילת השנה, ל-442 מיליון שקל.

הצמיחה בפעילות המשרדים, המציגה את קצב הצמיחה הגבוה ביותר בין מגזרי פעילות הקבוצה, תמכה בשיפור רבעוני של כ-5% שהציגה עזריאלי ב-NOI מכלל נכסיה, שהצטבר ל-407 מיליון שקל, כשה-NOI הרבעוני מנכסים זהים צמח ב-4% ל-396 מיליון שקל.

בצד השלילי בסיכום רבעוני מציגה עזריאלי שחיקה של 21% ב-NOI מהפעילות שיש לה בארה"ב, שהסתכם ב-31 מיליון שקל - מגמה המיוחסת לשינויים בתפוסה בחלק מהנכסים.

עוד עולה מפילוח פעילויות עזריאלי כי רווחי הקניונים שלה (NOI) עלו ברבעון השלישי של השנה ב-2.5% ל-210 מיליון שקל, ובין ינואר לספטמבר עלו ב-1.5% והגיעו ל-622 מיליון שקל.

פדיונות קניוני קבוצת עזריאלי רשמו גידול של 3.3% ברבעון השלישי של השנה, אל מול גידול זהה ברבעון המקביל אשתקד, כך עולה מהמצגת למשקיעים המצורפת לדוחות עזריאלי. בהסתכלות על שלושת הרבעונים הראשונים של השנה נרשם גידול של 2.7%, וזאת לעומת גידול של 2.6% בתקופה המקבילה אשתקד.

מגדל המשרדים בשרונה אוכלס במלואו

עזריאלי טרם אכלסה את שטחי המסחר שלה במגדל עזריאלי שרונה בתל אביב, שמשתרעים של שטח של כ-10,500 מ"ר, אף שעל פי הדוחות הפרויקט המועד המשוער לסיום הפרויקט היה צפוי להתרחש עד סוף השנה הנוכחית, וזאת אף שטופס האכלוס עבור לפחות חלק מהשטחים התקבל כבר בינואר האחרון.

לעומת השטח המסחרי, מגדל המשרדים כבר שווק במלואו. כך או כך, עזריאלי אינה מפרטת האם להערכתה תצליח להשלים את הפרויקט עד סוף 2019, או מתי להערכתה צפויה התקדמות בסוגיה הזו. בתגובה לשאלת גלובס בנושא נמסר שמועד הפתיחה נדחה ל-2020.

עוד עזריאלי מציגה בדוחות לראשונה את פעילות הדאטה סנטרס, לאחר השקעה שביצעה בחברת קומפאס הפועלת בתחום, וזו תרמה לעזריאלי ברבעון NOI של 4 מיליון שקל.

עוד בסיכום הרבעון, בתזרים המזומנים השוטף (FFO) שלה, נהנתה עזריאלי משיפור של 11% ל-311 מיליון שקל, וזאת בעיקר בתמיכת תרומת הדיור המוגן, אשר בנטרולו השיפור הרבעוני בפרמטר זה מסתכם ב-2%.

עזריאלי מחזיקה בישראל ב-17 קניונים ומרכזים מסחריים, ב-14 בנייני משרדים, בשלושה בתי דיור מוגן וכן בשמונה בנייני משרדים בחו"ל, בעיקר בארה"ב. התפוסה בנכסיה מלאה, למעט אלה בארה"ב, שם שיעור התפוסה עומד על פחות מ-80%. בסך הכול לחברה כ-1.2 מיליון מ"ר להשכרה, עיקרם, כאמור (כ-549 אלף מ"ר) שטחי משרדים, ואילו שטחי הקניונים מגיעים ל-337 אלף מ"ר. נוסף על כך, לקבוצה 11 פרויקטים בשלבי ייזום שונים בישראל, בהיקף מתוכנן של כ-690 אלף מ"ר, וכן קרקעות לפיתוח.

באחרונה השלימה עזריאלי את מכירת חברת סופרגז, לידי חברת אלקו, תמורת כ-818 מיליון שקל, וזמן קצר לאחר מכן חתמה על הסכם למכירת חברת GES לידי קרן ג'נריישן תמורת 110 מיליון שקל - ובכך היא צפויה להשלים את הפרידה הסופית מעסקי החברה הבת גרנית הכרמל, במימושים בהיקף מצרפי של כ-2.5 מיליארד שקל. זאת בהתאם להחלטת הקבוצה, "להתמקד בתחומי הליבה של פעילות הנדל"ן".

  • עוד באותו נושא:
  • עזריאלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully