וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה הפדרלית בארה"ב פתחה בחקירה פלילית כנגד טבע

26.11.2019 / 21:45

החקירה פלילית היא כנגד שורה של חברות תרופות ובהן חברת טבע, כך על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" החקירה מתמקדת בחשד שהחברות הציפו את השוק במשככי כאבים - אופיואדים

קאר שולץ. צילום: יחצ, גלובס
קאר שולץ/גלובס, צילום: יחצ

התביעה הפדרלית בארה"ב פתחה בחקירה פלילית כנגד שורה של חברות תרופות ובהן חברת טבע, כך על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל". החקירה מתמקדת בחשד שהחברות הציפו את השוק במשככי כאבים - אופיואדים. הבסיס החוקי לחקירה נשען על חקיקה שלרוב מיועדת למלחמה בסחר בסמים.

אם החקירה תביא לאישום פלילי, זאת תהיה התביעה הגדולה ביותר כנגד חברות התרופות בנוגע לבעיית האופאיודים. תביעה שכזאת תגביר את הצרות המשפטיות של החברות שכבר שקועות עד הצוואר בשלל תביעות ותיקים אזרחיים ברחבי ארה"ב.

לפחות שש חברות מעורבות בתביעה: מייצרות התרופות טבע, מאלינקרודט, ג'ונסון וג'ונסון, ותרופות אמניל ומפיצות התרופות אמריסורסברגן ומק'קסון, ועל פי מקורות, עוד חברות צפויות להצטרף לרשימה הזאת.

דוברים מטעם החברות סירבו להגיב, פרט לדובר מטעם ג'ונסון וג'ונסון שטען ש"החברה מאמינה שנהלי החברה לעצור שימוש במשככי כאבים שלא צרכים רפואיים היו תואמים לחוק". עד כה, בנוגע לשלל התביעות והחקירות שנעשו בנושא, אף חברה לא לקחה אחריות בנוגע למשבר משככי הכאבים בארה"ב.

  • עוד באותו נושא:
  • טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully