וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפקחת על הבנקים חדוה בר פורשת

1.12.2019 / 12:29

בר, שנכנסה לתפקיד בשנת 2015, חתומה בין היתר על ועדת שטרום והפרדת חברות כרטיסי האשראי מהבנקים הגדולים. בר תסיים את תפקידה ב-15 באפריל 2020

המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר  26/12/2017. ראובן קסטרו
המפקחת על הבנקים, ד”ר חדוה בר 26/12/2017/ראובן קסטרו

המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר, ביקשה מנגיד בנק ישראל לסיים את תפקידה ב-15 באפריל 2020, בתום קדנציה של כחמש שנים.

במהלך כהונתה בר שותפה ליישום דו"ח ועדת שטרום והפרדת שתי חברות כרטיסי האשראי מהבנקים הגדולים. בנוסף, תחת כהונתה של בר הופחתו הדרישות הרגולטוריות מגופים חדשים ובעקבות זאת ניתן רישיון לבנק חדש ולשני סולקים חדשים.

בגיל 25, אחרי שסיימה לימודי כלכלה ומדע המדינה באוניברסיטה העברית, הצטרפה ליחידת המחקר של הפיקוח על הבנקים, כדוקטורנטית לכלכלה. "כבר בשלב ההוא התאהבתי בתחום הפיננסי ובפיקוח על הבנקים, והתגבש אצלי החלום להיות המפקחת על הבנקים", אמר בר בראיון ל'ליידי גלובס'. לאחר שסיימה את הדוקטורט באוניברסיטה העברית, החלה לעבוד במחלקת המחקר של הבנק, בעקבות הצעה שקיבלה מפרופ' ליאו ליידרמן, שהיה אז ראש המחלקה, וריכזה את תחום שוק ההון והכספים. כעבור כמה שנים התמודדה במכרז על תפקיד נציגת מדינת ישראל בדירקטוריון הבנק האירופאי לשיקום ופיתוח (EBRD) בלונדון. בעקבות זכייתה בתפקיד עברה יחד עם משפחתה לבירת אנגליה, למשך שלוש שנים. כשחזרה לארץ הצטרפה לבנק לאומי, כסגנית ראש חטיבת שוקי הון. אחרי שנתיים התמנתה למנהלת הסיכונים הראשית בלאומי. כסמנכ"לית היא הפכה לחלק מהנהלת הבנק. המשימה שלה הייתה לבנות חטיבה חדשה בבנק, שאחראית על ניהול מגוון הסיכונים.

ד"ר חדוה בר : "אני מודה לנגיד פרופ' אמיר ירון ולנגידה לשעבר פרופ' קרנית פלוג, על הזכות הגדולה שנתנו לי להוביל את הפיקוח על המערכת הבנקאית בשנים האחרונות, ועל השותפות המלאה והגיבוי שהעניקו לי לאורך כל הדרך בהובלת הצעדים שביצענו; ולצוות העובדים והמנהלים בפיקוח ובבנק ישראל, ולחבריי בהנהלת הבנק - על העבודה המאומצת והרבה, שנעשית במקצועיות ומתוך תחושת שליחות. אני מסיימת את תפקידי בתחושת סיפוק לאור העובדה שקידמנו שינויים תשתיתיים רבים שאת פירותיהם משקי הבית והעסקים כבר התחילו להרגיש, וחלקם יבשילו ויורגשו בהדרגה בשנים הקרובות. במקביל, חיזקנו את היכולות של הפיקוח על הבנקים והבנקים עצמם בניהול הסיכונים החדשים המתפתחים, ובראשם סיכוני סייבר וטכנולוגיה. המערכת הבנקאית עברה בשנים האחרונות תהליכי שינוי גדולים לטובת ציבור הלקוחות, תוך שהיא שמרה על היציבות ותמכה בצמיחת המשק".

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון: בשם בנק ישראל ובשמי אני מודה לד"ר חדוה בר על כהונתה כמפקחת על הבנקים. חדוה פעלה בתקופה מכוננת מבחינת המערכת הבנקאית תוך שמירה על יציבותה וקידום התחרות והחדשנות בה. חדוה ידעה לאזן במיומנות ובמקצועיות בין הצרכים של כל השחקנים במערכת, ולשרת את האינטרס הציבורי על הצד הטוב ביותר. אני מאחל לה הצלחה ומשוכנע כי תמשיך לתרום לכלכלת ישראל גם בהמשך דרכה".

  • עוד באותו נושא:
  • חדוה בר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully