וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטראוס נכנסת לראשונה למעדניות ברשתות השיווק

שני מוזס

3.12.2019 / 16:03

המחלבה השנייה בגודלה בישראל תחל לשווק במעדניות גבינות של מחלבת ארלה הדנית. במקביל צפויה שטראוס לעצור את סדרת הגבינות המיוחדות שלה שנקראת אנסמבל על רקע שחיקה ברווחיות

עפרה שטראוס. צילום: איל יצהר, גלובס
עופרה שטראוס/גלובס, צילום: איל יצהר

שטראוס נכנסת לראשונה למכירת גבינות במעדניות של רשתות השיווק, כך נודע ל"גלובס". המחלבה השנייה בגודלה בישראל בניהולו של רענן קובלסקי תחל לשווק גבינות למעדניות ברשתות השיווק המיוצרות על ידי המחלבה הדנית ארלה (Arla). במסגרת הסכם הזיכיון להפצת מוצריה של ארלה בישראל, נדרשת שטראוס לשווק שלושה סוגי מוצרים - גבינה כחולה בלוז, גבינת פטינה וממרח חמאה, כשמדובר במוצרים אשר שווקו בעבר על ידי חברת וילי פוד.

עוד נודע כי במסגרת הכניסה לפעילות במעדניות, במחלבות שטראוס ביקשו ללמוד את השוק ואף נפגשו עם יועץ בתחום וזאת בכפוף לתנאי הסכם ההפצה שלה מול המחלבה הדנית. עד כה שטראוס לא נכחה בשוק זה, הגם שהיא מחזיקה באחת משלוש המחלבות הגדולות בשוק וגם במחצית ממניות מחלבת יטבתה.

במקביל, ל"גלובס" נודע כי שטראוס עוצרת את הפעילות של סדרת הגבינות המיוחדות שהשיקה לאחרונה תחת השם אנסמבל, כך שכאשר יסתיים המלאי הנוכחי היא לא צפויה לחדש אותו. ככל הידוע, הרקע להפסקת הפעילות הוא שחיקת הרווחיות בקטגוריה וזאת בשל מחיר הקנייה הגבוה יחסית של הגבינות המיוחדות.

מאז קיבלה שטראוס את זיכיון ההפצה של ארלה היא נהנית מצמיחה משמעותית במכירות המחלבה שלה, באופן ניכר בזכות מכירות חמאת לורפק, מותג הדגל של החברה. את הזיכיון להפצת המוצרים של ארלה קיבלה שטראוס אחרי שהמחלבה הדנית החליטה לסיים את ההתקשרות עם וילי פוד לפני כשנתיים.

במסגרת ההסכם בין ארלה לשטראוס נקבע כי האחרונה תהיה המפיצה הבלעדית בישראל של מוצרי חלב מתוצרתה של ארלה בקטגוריות של חמאה; חמאה למריחה, גבינת שמנת, גבינה מלוחה (פטה), מוצרלה וגבינות מיוחדות, וכי שטראוס תהיה אחראית לניהול הלוגיסטי של ההובלה ולכלל היבטי שיווק המוצרים ללקוחות. כמו כן, במסגרת ההסכם ניתנת לשטראוס זכות סירוב ראשונה ככל שארלה תבקש להפיץ מוצרים אחרים תחת המותגים Arla, Castello או Lurpak. בכפוף למגבלה זאת, שמורה לארלה הזכות לשווק בארץ, בעצמה או באמצעות מפיצים אחרים, מוצרים שאינם כלולים בהסכם, לרבות מוצרי מותג פרטי.

היקף מכירות הגבינות במעדניה עומד על כ-800 מיליון שקל בשנה. מדובר בקטגוריה שנשלטה היום על ידי המחלבה הגדולה בישראל, תנובה, שאוחזת בנתח של כ-50% מהמכירות בקטגוריה. מחלבות גד אוחזת בנתח שוק של 11%, ואילו טרה אוחזת בכ-6%.

תנובה שולטת במעדנייה. גלובס,
תנובה שולטת במעדנייה/גלובס

בעשרת החודשים הראשונים של 2019 מכירות הגבינות במעדנייה רשמו קיטון של 2.1%. מי שהובילה את הירידות הללו היא טרה, שמכירותיה במעדנייה ירדו בכ-29%. משמעות הקיטון במכירות של טרה היא אובדן מכירות בגובה של 19 מיליון שקל. במקביל הצליחה טרה להתחזק במכירת גבינות במדפים של רשתות השיווק, עם תוספת מכירות של כ-12 מיליון שקל.

מנתוני סטורנקסט עולה כי מתוך הצמיחה שהציגה מחלבת שטראוס בעשרת החודשים הראשונים של 2019 שמסתכמת בכ-99 מיליון שקל, מכירות החמאה של ארלה תרמו כ-40 מיליון שקל - 40% מהצמיחה.

לאחרונה נחשף ב"גלובס" כי מחלבת שטראוס בדרך לקבל לידיה זיכיון נוסף של מותג בינלאומי - אלפרו, מותג תחליפי חלב בולט שנרכש לפני כשלוש שנים על ידי שותפתה (20%) במחלבות - חברת דנונה.

  • עוד באותו נושא:
  • שטראוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully