וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחרות על ארוחת הצהריים: סיבוס חוברת לוולט במלחמה מול תן ביס

שני מוזס

11.12.2019 / 13:00

אפליקציית משלוחי האוכל חתמה על הסכם לשיתוף-פעולה עם סיבוס, ספקית שירותי ההסעדה לחברות, במטרה לחזק את נתח השוק שלה בת"א והסביבה ולקצר את זמני המשלוח לחצי שעה בממוצע. מנכ"ל סיבוס: "מעריכים שמדובר בתוספת של אלפי משלוחים ביום"

וולט חוברת לסיבוס בקרב מול תן ביס. אפליקציית משלוחי האוכל, שפשטה על רחובות תל-אביב והתרחבה לאחרונה לערים נוספות, חוברת לשחקנית שירותי ההסעדה לחברות - סיבוס. החל מהחודש הקרוב לקוחות סיבוס יוכלו להזמין משלוחים באמצעות השירות של וולט ובזמן המשלוח הקצר שהיא מציעה - 30 דקות בממוצע.

כיום המודל של וולט פונה ישירות לצרכנים (B2C), ואילו המודל של סיבוס פונה רק לעסקים (B2B), בעוד שהמתחרה הגדולה של שתיהן - תן ביס - יודעת לספק את שני השירותים האלה, בעיקר בכל מה שנוגע לקהלים מתחום ההייטק. כעת מבקשות שתי החברות לנגוס בפעילות העסקית של תן ביס ולהפוך את הכרטיס של סיבוס לאטרקטיבי יותר עבור חברות שרוצות לתת הטבה לעובדים שלהן.

החיבור בין השתיים אמור להתבסס על הדאטה שקיים בסיבוס בכל הנוגע למגזר העסקי ועל האטרקטיביות של וולט בקרב קהלים צעירים.

"סיבוס מביאה את הכוח השיווקי, ו-וולט את התפעולי", אומר ל"גלובס" איתן לב טוב, מנכ"ל סיבוס. "אנחנו מעריכים שמדובר בתוספת של אלפי משלוחים ביום".

אפליקציית סיבוס. צילום מסך, צילום מסך
מאבקי כוחות - ואנחנו נרוויח?/צילום מסך, צילום מסך

שיתוף-הפעולה הזה אמור לצאת לדרך באזורים בהם פועלת וולט כיום - תל-אביב, רמת גן, גבעתיים, רמת השרון, הרצליה וכפר שמריהו, ובהמשך להיכנס גם לערים נוספות בהתאם להתרחבות הפריסה של וולט.

לדברי לב טוב, "בעולם ההייטק שעובדיו משתמשים בוולט באופן קבוע - תן ביס חזקה יותר, ונתח השוק שלה עומד על למעלה מ-60%. אנחנו בנחיתות בתל-אביב. לכן השימוש בוולט יאפשר לנו להיות תחרותיים יותר ולפנות ללקוחות שלא עובדים איתנו כיום"

בשנתיים האחרונות נשמעת ביקורת על המודל העסקי של החברות המתווכות ועל גובה העמלות שהן גובות ממסעדות, כשלפי הערכות גובה העמלות לשירותים שמספקות כיום וולט ותן ביס נע בין 25% ל-30%.

על רקע החיבור בין השתיים אומר מנכ"ל סיבוס: "אנחנו נביא עוד טראפיק שלא קיים היום מבלי להעמיס את העלות הנוספת שלנו על המסעדות. מסעדה תשלם את העמלה הרגילה שהיא משלמת לוולט על לקוח פרטי, גם אם ההזמנה בוצעה באמצעות סיבוס. לכן המסעדה לא נפגעת מהחיבור בין שתי הפלטפורמות, היא רק מקבלת עוד טראפיק".

על השאלה מדוע שסיבוס לא תקים שירות משלוחים משל עצמה, משיב לב טוב: "אנחנו מתמחים בארגונים ובהנגשה אליהם. כדי לשלוט בשני העולמות האלה יש תקורות ועלויות מאוד גדולות, ואנחנו מאמינים שקשה להצטיין בשניהם, ומעדיפים להשתמש בשותפים. אנחנו מביאים את הנוכחות מול ארגונים, ו-וולט מביאה את היתרונות של הסקסיות והצעירות שלה".

שוק משלוחי האוכל נמצא בהתעוררות בישראל בשנה וחצי האחרונות. ביולי אשתקד נרכשה תן ביס הישראלית על-ידי חברת Take away ההולנדית בתמורה ל-135 מיליון אירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully