וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשור ההזמנות: הדואר חושף כמה באמת אנחנו מזמינים ברשת

16.12.2019 / 12:02

מנתונים שפרסמה חברת דואר ישראל עולה כי מאז תחילת העשור ועד סופו זינקה כמות החבילות המוזמנות מחו"ל ב-370%. אילו עוד שיאים שברו הישראלים?

יח"צ

(בווידאו: הזמנות בדואר מחו"ל בחודש נובמבר)

דואר ישראל מצטרפת לסיכומי העשור ומנותנים שמפרסמת החברה היום (שני) עולה כי ישראל שוברת שיאים במה שנוגע לקניות ברשת והזמנות בדואר. מהנתונים עולה בין היתר כי ישראל היא המדינה הצומחת ביותר ב-OECD בסחר המקוון ביחס לגודל האוכלוסייה בשנת 2016 ואחת מעשר המדינות מהן הזמינו הכי הרבה חבילות לנפש ביום הרווקים הסיני בשנת 2018.

בדואר מעריכים כי שנת 2019 צפויה להסתיים עם הזמנה של כ-68 מיליון חבילות מחו"ל, במשקל כולל של כ-16 אלף טון. מדובר בגידול של 370% בכמות החבילות ב-2010, אז הוזמנו כ-18.4 מיליון חבילות בלבד. הנתון הבולט הוא הקפיצה המשמעותית במשקל החבילות שגדל מאז שנת 2010, בכ-770% אז עמד המשקל על כ-2,063 טון בשנה. על פי נתוני האתר ,statista.com היקף ההזמנות של הישראליים באתרי הסחר המקוון צמח פי 10 וצפוי להסתכם ב-2019 בכ-13.1 מיליארד שקל מול 1.3 מיליארד שקל בשנת 2010.

לדברי דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, "הצרכן הישראלי שינה את הרגלי הצריכה שלו בעשור האחרון באופן משמעותי, הוא נבון יותר, מתוכנן יותר, משווה מחירים ומחפש את העסקה המשתלמת עבורו ובוטח בפלטפורמות השונות של הסחר המקוון. לראיה לצד העליה במספר החבילות לאורך כל העשור, אנו רואים גידול דרמטי במשקל הפריטים המוזמנים מחו"ל, והזמנה של יותר פריטים מנוטרים ופריטי פריים, פריטים גדולים ויקרים יותר, יש כאן שינוי מגמה של איכות מול כמות.

הזמנת חבילות לאורך העשור בדואר. דואר ישראל,
כמה חבילות מזמינים הישראלים/דואר ישראל

"תחום הסחר המקוון הוא כיום נחלת הכלל, וההבנה שניתן להזמין מגוון רחב של פריטים מכל מקום ובכל זמן ושעה שנוחים ללקוח, הגבירו משמעותית את הצריכה. בעשור האחרון חלו התפתחויות אדירות בתחום הטכנולוגיה וממשק המשתמש, שהשפיעו על הזמנת החבילות - היכולת להזמין ישירות מהסמארטפון, לרבות ביצוע תשלומים, הגידול במספר האפליקציות של אתרי הסחר המקוון והשיפור בחווית המשתמש תוך הנגשת האתרים גם לשפה העברית, הפניה ללקוח על בסיס פרסונליזציה, שיפור השירותים הלוגיסטיים ומסירת החבילות ועוד". ציין גולדשטיין.

לדברי גולדשטיין, "הגידול העצום בתחום הסחר המקוון הציב אתגרים חדשים בפני כל חברות הדואר בעולם וחייב היערכות לוגיסטית מחודשת בכל שרשרת האספקה משלב האיסוף מהמוכר, דרך המיון, הקליטה, השינוע, ההטסה, ועד תהליך המיון והמסירה בארץ היעד והכל במינימום זמן ועלויות. בעשור האחרון חל תהליך פרסונליזציה בכל תחומי החיים, הלקוח מצפה למסירה ליותר פרסונלית, וכל תפיסת הלקוח השתנתה. על מנת לעמוד באתגרים אלו גם בישראל, השקענו מעל 150 מיליון שקל בשנים האחרונות בטכנולוגיה לצורך שיפור חווית השירות של לקוחותינו, לרבות הקמת מרכז הסחר המקוון במודיעין לפני כשנתיים וחצי, פתיחת מאות מרכזי מסירת חבילות בשיתוף עסקים קטנים ובינוניים בנוסף למאות יחידות הדואר לשיפור וייעול תהליכי המסירה, מה שמציב אותנו כמערך הריטייל הגדול בישראל עם יותר מ-1,300 יחידות למסירת דואר רשום וחבילות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully