וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל רוכשת את הבאנה לאבס הישראלית ב-2 מיליארד דולר מזומן

16.12.2019 / 16:08

מאחורי הבאנה לאבס, שמייצרת שבבים בתחום הבינה המלאכותית, עומד מייסד גלילאו, אביגדור וילנץ, שגם היה המשקיע הראשון בחברה

לוגו חברת אינטל. צילום shutterstock. לוגו חברת אינטל. צילום shutterstock, ShutterStock
אינטל/ShutterStock, לוגו חברת אינטל. צילום shutterstock

ענקית השבבים האמריקאית אינטל רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי הבאנה לאבס (Habana Labs) תמורת 2 מיליארד דולר במזומן. הבאנה לאבס מייצר שבבים בתחום הבינה המלאכותית. שילוב החברות מחזק את קו מוצרי הבינה המלאכותית של אינטל ומאיץ את מאמציה בשוק שבבי הבינה המלאכותית, הנמצא כיום בשלביו הראשונים וצומח במהירות. אינטל צופה כי עד 2024 יצמח שוק זה ליותר מ-25 מיליארד דולר.

מאחורי הקמת הבאנה לאבס עומד מייסד חברת השבבים גלילאו, אביגדור וילנץ, שגם היה המשקיע הראשון בחברה. וינלץ נחשב לאחד היזמים הבולטים בתחום השבבים וכיום הוא מעורב כמייסד ומשקיע בכמה חברות סטארט-אפ בתחום, בהן לייטביטס לאבס, דאסטפוטוניקס. ליוזמת הקמת הבאנה לאבס הצטרפו דוד דהן המכהן כמנכ"ל, ורן חלוץ המשמש כסמנכ"ל פיתוח. רן חלוץ הוא בנו של הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ. השניים יוצאי חברת פריים סנס, שנרכשה על ידי אפל ב-345 מיליון דולר ב-2013 והטכנולוגיה שלה שולבה באייפון X. מנהל העסקים של החברה הוא איתן מדינה, מי שהיה סמנכ"ל הטכנולוגיה בגלילאו.

ילנץ הוא גם ממייסדי אנפורנה שנמכרה לאמזון ב-2015 בעסקה של 370 מיליון דולר. הבאנה פועלת בתל אביב, בקיסריה, בסן חוזה, בבייג'ינג ובגדנסק שבפולין. הבאנה הוקמה ב-2016 ומאז הקמתה גייסה 120 מיליון דולר. סבב הגיוס האחרון היה בנובמבר 2018, אז גייסה החברה 75 מיליון דולר בהובלת אינטל קפיטל. לסבב זה הצטרפו WRV Capital של ליפ-בו טאן (מנכ"ל חברת התוכנה לעיצוב שבבים קיידנס), קרן בסמר, באטרי ונצ'רס, סמסונג ומשקיעים נוספים.

"הרכישה מקדמת את אסטרטגיית הבינה המלאכותית שלנו, השואפת לספק ללקוחות פתרונות לכל צורכי הביצועים - מקצה הרשת החכמה עד למרכז הנתונים" אמר נבין שנוי, סגן נשיא בכיר ומנהל כללי של קבוצת פלטפורמות הנתונים באינטל. "הבאנה תזניק את היצע הבינה המלאכותית שלנו למרכזי נתונים עם משפחת מעבדי טריינינג עתירי ביצועים וסביבת תכנות מבוססת תקנים שתתמודד עם עומסי העבודה המתפתחים בבינה מלאכותית".

שנוי הוסיף, "אנו יודעים שלקוחות מחפשים יכולת תכנות קלה בפתרונות AI שנבנו למטרות ספציפיות, וכן ביצועים מעולים הניתנים להרחבה, ישימים למגוון עומסי עבודה וטופולוגיות של רשתות עצביות. לכן אנו נרגשים לצרף אלינו צוות AI ברמה של הבאנה, בעל ניסיון ביצוע מוכח. הקניין הרוחני והמומחיות המשולבים של שתי החברות יספקו ביצועי מחשוב ויעילות ללא תחרות לעומסי AI במרכזי הנתונים"

הבאנה תמשיך לפעול כיחידה עסקית עצמאית עם הצוות הניהולי הקיים שלה ותדווח לקבוצת פלטפורמות הנתונים של אינטל (Intel’s Data Platforms Group), הקבוצה האחראית לקו רחב של טכנולוגיות AI למרכזי נתונים. שילוב החברות יספק להבאנה גישה למשאבי AI של אינטל, כולל למשאבים משמעותיים של אינטל שנבנו בשלוש השנים האחרונות, עם מומחיות מעמיקה בתוכנת AI, אלגוריתמים ומחקר, שיאפשרו להבאנה להתרחב ולהאיץ את פעילותה.

יו"ר הבאנה, אביגדור וילנץ, ישמש כיועץ בכיר ליחידה העסקית, כמו גם לאינטל. הבאנה תמשיך לפעול מישראל שבה גם יש לאינטל נוכחות משמעותית והיסטוריית השקעות ארוכה. אינטל קפיטל, זרוע ההשקעות של אינטל, השקיעה בהבאנה עוד לפני עסקה זו.

  • עוד באותו נושא:
  • אינטל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully