וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזם האמנות ששימח אלפי ילדים בישראל

בשיתוף בנק הפועלים, בשיתוף בנק הפועלים

25.12.2019 / 7:08

כ-500 יצירות אמנות ישראלית הוצגו בתערוכת "אמנות ישראלית 2019", שעמדה השנה בסימן נגישות ושילוב אנשים עם מוגבלויות. ההכנסות מהמכירות הוקדשו ברובן לתנועת "כנפיים של קרמבו", שמשלבת ילדים ונוער עם ובלי צרכים מיוחדים מכל רבדי החברה. צפו

צילום: עידו שחם; עריכת וידאו: דפי מקל

אמנות מלאה ביופי והשראה וכשרותמים אותה למטרה נעלה - יש לה גם כוח ומסר. תערוכת "אמנות ישראלית 2019" שהוצגה בבניין ההנהלה של בנק הפולים בתל אביב, עמדה השנה בסימן "כנפיים של קרמבו", תנועת נוער ארצית, שמשלבת ילדים ונוער עם ובלי צרכים מיוחדים מכל רבדי החברה הישראלית. התערוכה התקיימה ב-21.12 וכל הכנסותיה הוקדשו לעמותה ולאמנים השונים שהציגו אותה.

"ל'כנפיים של קרמבו' קרוב ל-80 סניפים ברחבי הארץ מהצפון ועד הדרום, בכל המגזרים של החברה הישראלית, עם כ-7,000 פעילים, עם או בלי צרכים מיוחדים", מספרת טליה הראל-בז'רנו, מנכ"לית העמותה, "בסניף של 'כנפיים של קרמבו' תראו ערב-רב של החברה הישראלית - בחור חילוני ליד בחורה דתיה, ליד בחור דובר ערבית, ליד בחור שמתקשר באמצעות העיניים או בחורה שמדברת בשפת הסימנים. לכל ילד, נער או נערה יש מקום ב'כנפיים של קרמבו'".

תערוכת אמנות ישראלית התקיימה זו השנה ה-20 ברציפות והיא הציגה בבניין ההנהלה של בנק הפועלים כ-500 יצירות אמנות ישראלית, בתערוכה שמשלבת בין אמנות לתרומה לקהילה. כל ההכנסות מהמכירות של יצירות האמנות בתערוכה הופנו לעמותת "כנפיים של קרמבו". יצירות האמנות בתערוכה, לה מעניק בנק הפועלים חסות, הייתה פתוחה לקהל הרחב. בין האמנים המציגים ניתן היה למצוא את יגאל תומרקין, סיגלית לנדאו, משה גרשוני ועוד רבים וטובים.

"יש בתערוכה גם יצירות אמנות של עובדים מבנק הפועלים, זה נקרא 'אמנות מבית' כחלק מקידום נגישות ושילוב אנשים עם מוגבלויות", אומרת סמר בשארה, מנהלת קרן פועלים בקהילה, , "הבנק קידם מיזמים רבים בנושא בשותפות עם ארגונים חברתיים, מיזמים למען פתיחות וקבלת האחר ולמען שילוב אנשים עם מוגבלות. השנה עשינו באופן ייחודי פרויקט עם מכון העיצוב בחולון HIT, הסטודנטים עיצבו כרזות שמדברות על שילוב, הכלה וקבלת האחר. עסקנו באנשים עם הצרכים מיוחדים ובעלי מוגבלויות וכיצד כן מקבלים אותם כחלק בלתי נפרד מהחברה".

"אני חושבת שהם עשו דברים מאוד מאוד מאוד מרגשים", הוסיפה הראל-בז'רנו, "אנחנו מאמינים ב'קרמבו' שלכולם יש צרכים מיוחדים, חלק נראים לעין וחלק לא נראים לעין, אבל כולם מיוחדים. הקשר עם בנק הפועלים ובכלל התערוכה הזאת מאוד מרגשים עבורנו, כי מעבר ל-80 הסניפים הקיימים יש לנו 3,000 ילדים עם צרכים מיוחדים שנמצאים ברשימות המתנה ומחכים להצטרף לסניף, הדבר היחיד שמונע מבעדנו לצרף אותם הוא אך ורק אתגר תקציבי".

בשיתוף בנק הפועלים, בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully