וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תיראה אחרת לגמרי ב-2040. צפו

בשיתוף קק"ל, בשיתוף קק"ל

7.1.2020 / 7:46

1.5 מיליון מתיישבים חדשים בנגב ובגליל, 750 חברות סטארט-אפ חדשות וזאת רק ההתחלה. חזון "רילוקיישן ישראלי - קק"ל בונה את ארץ המחר" של קרן קימת לישראל עתיד לשנות את פני המדינה. צללנו אל המספרים שיהפכו לעתיד של כולנו. צפו

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

ישראל נחשבת ל"סטארט אפ ניישן" ובעתיד הקרוב כולה הולכת להיות כזו. על סף 2020 נרקם חזון חדש שתכניותיו מתממשות בימים אלה והוא ישנה את פני ישראל ב-20 השנים הקרובות. בעולם גלובלי שבו צעירים מחפשים הזדמנויות בחו"ל, משפחות צעירות ואקדמאים תורמים בתחומם בחברות או מוסדות מחקר מעבר לים ורבים עושים רילוקיישן לצורך כך, החליטו בקרן קימת לישראל להכין תכנית לאומית שתשנה את יחסי הכוחות בין המרכז לפריפריה ותהפוך את ישראל כולה לסטארט אפ ניישן, על ידי חיבור בין התיישבות ופיתוח הקרקע, תמריצים לאזרחים וחברות ועידוד התיישבות בנגב ובגליל: "רילוקיישן ישראלי - קק"ל בונה את ארץ המחר".

מהו חזון ישראל 2040? זהו חזון הדגל של קרן קיימת לישראל להפוך את הנגב והגליל למנוע הצמיחה הגדול של ישראל. איך קרן קיימת הולכת לעשות את זה? על ידי הרחבת גבולות הסטארט-אפ ניישן לדרום ולצפון, לנגב ולגליל מדובר באקו סיסטם טכנולוגי שיביא לשינוי דמוגרפי וכלכלי בזכות מיליון וחצי ישראלים שיעתיקו את מגוריהם לנגב ולגליל.

קרן קיימת תוביל ותתאם את המהלך האסטרטגי עם ממשלת ישראל והעולם היהודי ויחד ירתמו את המגזר העסקי, ראשי רשויות, האקדמיה, צה"ל וגופים נוספים התוכנית השאפתנית נשענת על שלושה צירים:

חינוך וקהילה: השקעה בדור העתיד באמצעות מוסדות חינוך, מלגות ותמריצים בתחום המדעים והטכנולוגיה.

תעסוקה: הקמת מרכזי יזמות ופיתוח ובניית פארקי הייטק ותעשיות עתירות ידע.

התיישבות: הכשרה ופיתוח של קרקעות לקראת חוויית מגורים אטרקטיבית.

ואיך כל זה נראה במספרים? מיליון מתיישבים בנגב, 500 אלף מתיישבים בגליל, 750 חברות סטארט-אפ חדשות, 30 קמפוסים של חדשנות מחקר ופיתוח, 400 אלף יחידות דיור חדשניות, 100 אלף יחידות דיור להשכרה, 20 מרכזי מצוינות והעצמה לנוער ו-150 אלף עולים חדשים שיעברו להתגורר בנגב ובגליל ישראל 2040.

בשיתוף קק"ל, בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully