וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהטרדה מינית ועד גוסטינג: גם במאה ה-21 ראיונות עבודה יכולים להיות סיוט

12.1.2020 / 9:06

רמיזות מיניות, שאלות על הריון עתידי והיעלמות חד סטרית של המראיינים אסורות על פי חוק, ועדיין - אם חשבתם שהתופעות הללו נעלמו, ברוכים הבאים למאה ה-21. ציוץ תמים של גולשת בטוויטר גילה מה עלול לקרות לכם מול מראיין או מראיינת במהלך חיפוש עבודה. לא לבעלי לב חלש

טוויטר היא רשת חברתית די סגורה, לפחות בישראל. היא מונה כמה עשרות אלפי משתמשים, אבל לפעמים טרנדים פשוטים שמתחילים בה חושפים את העוולות של מדינת ישראל. אחד מהם, תאמינו או לא (טוב, כנראה שתאמינו) הוא תחום ראיונות העבודה.

בחור צעיר מתראיין למשרה בחברת הייטק. ShutterStock
לא תמיד זה נינוח ונעים. ראיון עבודה/ShutterStock

הכול החל מציוץ של הגולשת המכונה "חַתְשֶׁפְּסוּת", שבלילה שבין שישי לשבת נזכרה בחוויות מראיונות עבודה שעברה. "לא שזה רלוונטי באיזושהי צורה, אבל מסתבר שיום שישי 1:27 בלילה הוא פשוט זמן מצויין לשלוף מהזיכרון את כל ראיונות העבודה, המבחנים והתהליכים הכי מתישים ומזלזלים שחוויתי, לשחזר אותם בראש ולהתעצבן. ספרו לי על חוויות חיפוש העבודה הכי נוראיות שלכם ובואו נכעס ביחד ללא טעם".

אבל לכעס שלה היה טעם. לאחר ששיגרה את הסיפור שלה, הגיעו עוד עשרות חוויות מפוקפקות של גולשים אחרים, רובם בשנות ה-30 וה-40 לחייהם. המשמעות היא שגם לאחר חקיקת חוקים שהגנו, לכאורה, על מחפשי העבודה, חלק מהמראיינים עדיין מרגישים שמולם ניצבת דמות נחותה שמותר להתעלל בה ולעשות דברים שאסורים על פי חוק - מרמיזות מיניות (לפעמים לכדי הטרדה ממש), דרך שאלות על הקמת משפחה ("את מתכוונת להיכנס להריון?") ועד גוסטינג - היעלמות טוטאלית של המראיין/ת בלי אפשרות ליצור עמו/עמה קשר. יש לציין כי כל הפעולות הללו אסורות על פי חוק, אבל כנראה שיש מעסיקים שפשוט לא אכפת להם מההשלכות.

אז מתחילים בחַתְשֶׁפְּסוּת וממשיכים בסיפורים האחרים שנחשפנו אליהם, כולל השורה התחתונה - של חַתְשֶׁפְּסוּת עצמה.

והשורה התחתונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully