וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון: המדינה תחשוף נתונים נוספים על הפנסיה של משרתי הקבע

עמירם ברקת

20.1.2020 / 21:28

פסק הדין ניתן במסגרת ערעור של תנועת "הצלחה" נגד משרד הביטחון והאוצר, בדרישה לחשוף פרטים שהושחרו בנספחי הסכם כחלון-יעלון

המדינה תפרסם נתונים נוספים על עלות הפנסיה של משרתי הקבע בצה"ל - כך קבע היום (ב') בית המשפט העליון בהרכב של שלושה שופטים. פסק הדין ניתן במסגרת ערעור של תנועת "הצלחה" נגד משרד הביטחון והאוצר. התנועה ערערה בסוף 2019 לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי שלא להתיר חשיפת פרטים שהושחרו בנספחי הסכם כחלון-יעלון.

מדובר בהסכם שנחתם בשנת 2015 בין האוצר לבין משרד הביטחון, ובמסגרתו נקבע תקציב מערכת הביטחון לשנים 2015-2020 וכן סוגיות שקשורות למודל הקבע והפנסיה בצה"ל, שעלותן האקטוארית לקופת המדינה מוערכת במיליארדי שקלים.

ההחלטה התקבלה לאחר שנערך דיון בדלתיים סגורות, במעמד נציגי משרד הביטחון בלבד, שהציגו לשופטים את החומר החסוי שאת חשיפתו מבקשת מערכת הביטחון למנוע.

קצין בדרגה סגן במדי ב'. ניב אהרונסון
יחשפו פרטים שהושחרו בנספחי הסכם כחלון-יעלון/ניב אהרונסון

היועץ המשפטי של תנועת "הצלחה", עו"ד אלעד מן, ציין כי בסיכומיו טען משרד הביטחון כי המספרים באחד מהנספחים המושחרים הם מספרים חזויים, ולא מספרי האמת שפורסמו כבר בספר התקציב. "אם כך", טען עו"ד מן, "מה סודי פה? להפך - העובדה שיש אפשרות להשוות בין הנתונים החזויים לנתוני האמת, מחזקת את הטיעון שיש מקום לביקורת ציבורית וגילוי, כדי שלא נהיה בעולם של השערות. כשנחשפו נתונים במהלך ההליך, התחדד הפער ודווח בכותרות ראשיות".

על-פי החלטת העליון, הערות שהושחרו בקשר לנתונים בטבלאות יימסרו לתנועת "הצלחה" בתוך שבעה ימים. בנוסף תוכל "הצלחה" לפנות למשרד הביטחון בסוף השנה על מנת לבקש נתונים מעודכנים על עלויות הפנסיה למשרתי הקבע בשנה זו. בהרכב בראשות השופט עוזי פוגלמן ישבו השופטים עופר גרוסקופף ודוד מינץ.

ההחלטה ניתנה במסגרת ערעור שהגישה תנועת "הצלחה" על החלטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב יהודית שטופמן, שאישרה למערכת הביטחון לא לחשוף פרטים נוספים מנספחי הסכם כחלון-יעלון. השופטת קיבלה את טענת מערכת הביטחון כי "חשיפת מודל משרד הביטחון לחישוב צפי הכוחות תאפשר יצירת תמונת מודיעין אודות יכולתו של צה"ל לפעול בשדה הקרב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully