וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרגיל של סנו יעלה לה יותר ממיליון שקל

מיכל רז-חיימוביץ'

20.1.2020 / 16:33

התובעים טענו כי החברה גרעה כ-7% מהמידות שעליהן היא הצהירה על גבי האריזה כעת תגדיל את המוצרים כפיצוי: ניילון נצמד במארז זוגי באורך כולל של 60 מטר יגדל לאורך כולל של 66 מטר ומארז של ניילון נצמד באורך של 150 מטר יוגדל לאורך של 160 מטר

סנו סיפקה פחות מוצר ממה שהיא הצהירה על גבי האריזות וכעת היא תפצה: בית המשפט המחוזי מרכז-לוד אישר הסדר פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד סנו.

התובעים, שיוצגו על ידי עו"ד דוד שוורצבאום ממשרד מרקמן את טומשין טענו כי מוצרי סנו הכילו פחות מהמידות המוצהרות על גבי האריזות, כך למשל באריזות של ניילון נצמד (30 מטר ו-150 מטר). החברה גרעה כ-7% מהמידות שעליהן היא הצהירה על גבי האריזה.

סנו מבחינתה טענה כי לא מדובר בנוהג שהתרחש באופן שיטתי וכי בחלק מהמקרים היא אף מספקת מוצר הגדול במימדיו מזה המוצהר על גבי האריזות. עוד טענה כי המוצרים הוזמנו מחברה סינית שמייצרת עבור חברות רבות בעולם וכי מעולם לא הוגשה תביעה דומה.

בית המשפט סבר שיש מקום לפצות את הצרכנים. הצדדים ניגשו להליך גישור באמצעותו הגיעו לפשרה: החברה תגדיל את המוצרים שהיו נשוא התביעה: ניילון נצמד במארז זוגי באורך כולל של 60 מטר יגדל לאורך כולל של 66 מטר ומארז של ניילון נצמד באורך של 150 מטר יוגדל לאורך של 160 מטר. הפיצוי הזה מגלם ערך של החזר כספי בשווי של 988 אלף שקל שלפי התחשיב נגרע מהציבור שרכש את המוצרים הללו ולא קיבל תמורה מלאה לכספו. סנו אף התחייבה להקפיד לספק את גלילי הנייר הנצמד באורכים המוצהרים כשהיא תוודא מול היצרן ותשלח מוצרים מדגמיים לבדיקת מכון התקנים הישראלי כי אכן החברה מספקת את מה שהיא מתחייבת לו על גבי האריזה.

התובעים יקבלו תגמול של 40 אלף שקל ושכר הטרחה יעמוד על 160 אלף שקל. התרגיל של סנו, בין אם נעשה במכוון או לא, עולה לה כעת יותר ממיליון שקל. המסר לחברות הוא ברור - מערכת היחסים בין צרכן לחברה מושתתת על אמון, וכשהוא נפגע אין פלא שהצרכנים הופכים יותר חשדניים והבסיס למערכת היחסים התקינה הזו מתערער. מה שבטוח הוא שכשמבטיחים - צריך לקיים גם אם מדובר בכמה סנטימטרים של ניילון נצמד.

ת"צ 51286-07-17

  • עוד באותו נושא:
  • סנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully