וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקתם לעשן או שירדתם במשקל? יש משהו ששכחתם לעשות

28.1.2020 / 14:01

95% ממבוטחי הבריאות שירדו במשקל או הפסיקו לעשן לא מדווחים על השינוי וממשיכים לשלם פרמיה גבוהה - כך קובע סקר של חברת "פוליסי צ'ק". חברות הביטוח לא מדווחות ללקוחות כמה הם משלמים בנוסף בגין גורמי הסיכון הבריאותיים, והמבוטחים לא יודעים שהם יכולים לחסוך

בסקר שערכה חברת פוליסי צ'ק, העוסקת באיתור עוולות וטעויות של חברות הביטוח, נמצא כי 95% מבעלי הביטוח הפרטי, אשר עברו תהליך מוצלח של ירידה במשקל עודף או הפסקת עישון לטווח ארוך, לא פנו לחברות הביטוח במטרה לעדכן את פרמיית הביטוח שלהם בהתאם לסטטוס החדש. שינוי הסטטוס הבריאותי עשוי לבטל את עודף התשלום בשיעור של 25%-150% שמשלמים אנשים הנמצאים בקבוצות סיכון, וזאת בנוסף לפרמיה הבסיסית.

הסקר שערכה פוליסי צ'ק בחודשים אוקטובר-נובמבר 2019 בוצע באמצעות שאלון און-ליין בקרב 1,818 מלקוחות החברה, אשר העידו כי הם מעשנים או סובלים ממשקל יתר. מן הממצאים עולה כי 5% (91 איש) בלבד מן האנשים הסובלים מעודף משקל או מעשנים ביצעו בחמש השנים האחרונות תהליך מוצלח לירידה במשקל או הפסקת עישון, אשר הצליח לטווח הארוך - לתקופה של למעלה משנתיים ועד היום.

גבר מעשן. ShutterStock
החברות לא מספרות לכם, אבל אתם יכולים לחסוך עשרות אלפי שקלים אם רק תספרו שאתם לא מעשנים/ShutterStock

לדברי ארז דיין, מייסד פוליסי צ'ק, "כיום, כאשר אדם רוכש פוליסת בריאות מחברת הביטוח, הוא נדרש למלא הצהרת בריאות או לבצע בדיקות רפואיות. בתהליך החיתום נקבעת תוספת לפרמיה הרגילה בשיעור של 25% עד 150% בהתאם לעודף המשקל, כמות העישון או בהתאם למקצוע עם סיכון או תחביב מסוכן. לדוגמא: לקוח שרכש פוליסת ביטוח בריאות בפרמיה חודשית של 375 ₪ לחודש, הכוללת תוספת של 50% על הפרמיה בגין משקל יתר וירד במשקל בגיל 35, לאורך זמן יחסוך כ-2,250 ש"ח בשנה ועד גיל 65 יחסוך סך של 67,570 ש"ח".

"לא ברור מדוע חברות הביטוח לא מדווחות ללקוחותיהם בדו"ח השנתי את העלות הנוספת הנגבית בגין גורמי סיכון כגון משקל יתר או עישון. דיווח כזה עשוי, בין היתר, להגדיל את המודעות של הלקוחות לתוספת התשלום, אשר עשויה להיות גורם המדרבן לעשות שינוי", אמר דיין והוסיף: "במקרים שהמבוטח עשה שינוי מוצלח באורח חייו או שינה מקצוע או תחביב, חשוב שיהיה מודע לאפשרות להוריד את גובה הפרמיה בשל הסיכון שפחת".

"גם לחברות הביטוח יש עניין כי לקוחותיהם יעשו שינוי בריאותי. עם העלייה בתוחלת החיים ובהיקף המחלות הכרוניות מחד ובתחרות בין חברות הביטוח מאידך, הערכת הסיכון הבריאותי של המבוטח נעשה בעבר וגם כיום ללא התאמה אישית בין רמת הסיכון לפרמיה ולאפשרות לשיפור בריאותי ועדכון הפרמיה בהתאם. התהליך היום יוצר עודף תביעות והוצאת כספים מעבר למתוכנן מקופת החברה והתוצאה היא צמצום הרווחיות של החברות בתחום עד כדי כך שלאחרונה חברות הביטוח הפסיקו לשווק פוליסות ביטוח סיעודי".

בהתייחסו לממצא כי 5% בלבד מן הנסקרים הצליחו להפסיק לעשן או לרדת במשקל ולשמור על כך לאורך זמן, אמר דיין: "הנתונים הללו מתיישבים עם הסטטיסטיקה העולמית שלפיה רק 5% מצליחים לרדת במשקל ו/או להפסיק לעשן בשיטות שונות ולטווח ארוך בשל הגישה הרואה באכילת יתר ועישון התמכרות לכל דבר".

אודות פוליסי צ'ק

פוליסי צ'ק, אשר הוקמה בשנת 2003, פועלת בתחום איתור עוולות וטעויות של חברות הביטוח בעולמות הפנסיה, ביטוחי מנהלים וביטוחי בריאות. פוליסי צ'ק מלווה את לקוחותיה בכל השלבים, החל מאיתור הטעויות ועד לזיכוי הסופי. עד כה סייעה פוליסי צ'ק לעשרות אלפי לקוחות לקבל החזרים בהיקף מצטבר של עשרות מיליוני שקלים.

  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully