וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה לרשות השנייה: "קשת ורשת מפירות תנאי הרישיון"

28.1.2020 / 15:55

בפנניה לרשות השנייה לקולנוע וטלוויזיה טוען אקט כי שתי הזכייניות מסרבות לנהל איתם משא ומתן על תנאי העסקתם של עובדי מקצועות הסט ובכך הן לא עומדות בתנאי רישיונות השידור שלהן.

מגישת טלוויזיה באולפן חדשות. ShutterStock
אולפן טלוויזיה/ShutterStock

אקט, איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה, פנה ליו"ר רשות השנייה יוליה שמאלוב ברקוביץ' ולמנכ"ל הרשות השנייה ניר שוויקי בטענה כי הזכייניות קשת ורשת מפירות את תנאי הרישיון לשידורי טלוויזיה בעקבות סירובן לקיים מו"מ עם אקט על הסכם קיבוצי. הפנייה נעשתה באמצעות משרדי עורכי הדין יגאל ארנון. בפניית לרשות דורשת אקט להטיל על הערוצים סנקציות כלכליות בהתאם לפרק ט' בתנאי הרישיון כולל חילוט ערבויות.

אקט, המייצג למעלה מ-950 עובדים בענף, טוען כי הזכייניות מסרבות לקיים משא ומתן להסדרת תנאי העסקתם ושכרם של עובדי מקצועות הסט בהפקות המשודרות בקשת ורשת, בניגוד לתנאי הרישיון שניתן להן כזכייניות הרשות השנייה. כיום קיים הסכם בין אקט לערוצי השידור אך לטענת אקט הסכמים אלה מופרים חדשות לבקרים, שכר העובדים אינו מעודכן ומשקף טבלת שכר מלפני 12 שנים.

לפני כמה חודשים באקט העלו טענות קשות כנגד קשת על אי תשלום מלוא שכרם של העובדים על ידי מפיק מטעמה בהפקת חתונה ממבט ראשון. גם ברשת פועלים, על פי הפנייה, בכוחניות מול עובדי מקצועות הסט ובאופן גורף אינן מקיימות את ההסכם שנחתם בין הצדדים. הפרות התקיימו, לדבריהם, בהפקות כגון הישרדות ומשחקי השף. גם בימים אלו מפיקים מטעם רשת מנסה להעסיק עובדים בניגוד גמור להסכם בין אקט לרשת.

‎באקט אומרים כי קשת ורשת, המסרבות לקיים מו"מ עם אקט, חתומות על הסכמים עם איגודים אחרים, דוגמת איגוד השחקנים, באופן היוצר אפליה ברורה בין יחסיהן לשחקנים לבין יחסיהן לעובדי הסט. על פי הפנייה, סעיף 55.2 לתנאי הרישיון מחייב את הזכייניות לקיים עם אקט מו"מ להסדרת תנאי חבריו, בכל ההפקות המשודרות אצלהן. "בעל רישיון ינהל משא ומתן להשגת הסכם עם גופים לניהול משותף של זכויות קניין רוחני, וכן עם ארגונים המאגדים את אנשי המקצוע המשתתפים בהפקת תכניות המשודרות על ידי בעל רישיון, והכל בכפוף לכל דין, לרבות דיני ההגבלים העסקיים. משא ומתן כאמור יכול שיכלול, בין היתר, הסדרים הנוגעים לחלוקת זכויות השימוש והתשלום עבור הזכויות, לחלוקת הזכויות ביצירה וההכנסות ממסחורה, וכן לתנאי העבודה הנוגעים להפקת התכניות".

ככול שהרשות לא תפעל בעניין כמצופה ממנה האיגוד צפוי לפנות לבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully