וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיל השלום" יקצה מיליונים למען חיזוק הקהילות היהודיות בעולם

3.2.2020 / 13:19

המיזם של מוזאיק יונייטד והסוכנות היהודית נועד להגדיל את מספר הצעירים היהודים, המתנדבים בקהילות מוחלשות ברוח הערך היהודי של 'תיקון עולם' ולהעמיק את הקשר שלהם ליהדות ולישראל. התנאים לקבלת תמיכה עד לגובה של 100% מעלויות תכנית ההתנדבות פורסמו בקול קורא

מיזם "חיל השלום" של הסוכנות היהודית ומוזאיק יונייטד פרסם קול קורא, אשר מציע תמיכה כספית בהיקף כולל של עד 12 מיליון דולר לתכניות העוסקות בפעילות התנדבותית של צעירים יהודים ברחבי תבל, תוך העמקת הזהות היהודית של המתנדבים וחיזוק הקשר שלהם עם ישראל.

המיזם נועד להגדיל באופן משמעותי את מספרם של הצעירים היהודים מחו"ל ומישראל בגילאי 17 עד 40 אשר מתנדבים בקהילות מוחלשות. זאת יעשה באמצעות תמיכה כספית בתכניות העוסקות בפעילות התנדבותית, בעידוד פתיחתן של תכניות התנדבות חדשות ובהגדלת שיתופי הפעולה בין גופים העוסקים בתחום.
 
מטרת היוזמה המקיפה של מוזאיק יונייטד והסוכנות היהודית היא לעודד אחריות חברתית משותפת של צעירים יהודים מישראל ומהתפוצות ברוח הערך היהודי של תיקון עולם, באמצעות פעילות התנדבותית הומניטרית המשלבת עיסוק חינוכי בערכים אוניברסליים ויהודיים. הצעירים מהארץ ומהתפוצות יתנדבו בקהילות יהודיות נזקקות בישראל ובעולם; בקרב אוכלוסיות במדינות מתפתחות; ובקרב אוכלוסיות מוחלשות במדינות מפותחות.
 

ראיון עם יצחק הרצוג לכבוד סיום כהונתו בכנסת. ראובן קסטרו
יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג/ראובן קסטרו

מחקרים מראים כי צעירים יהודים מחפשים הזדמנויות לעשות טוב ולהעניק חזרה לקהילה ולסביבה. יחד עם זאת, הביקוש ממשיך לגבור על ההיצע, וארגוני ההתנדבות מעידים כי הסיבה הראשונה למגבלת המשתתפים היא חוסר במימון.

מנכ"ל מוזאיק יונייטד, הרב בנג'י לוי, אמר: "באמצעות חיזוק והרחבת הפעילות ההתנדבותית המתבצעת ברחבי העולם, יש לנו הזדמנות מדהימה לסייע לארגונים להשיג את מטרותיהם בתיקון חלקים שבורים של העולם ולהגיע ליותר אנשים צעירים במהלך התהליך."

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, אמר: "היוזמה המקיפה של הסוכנות היהודית, יחד עם מוזאיק יונייטד, תביא לידי ביטוי את הערך היהודי הקולקטיבי המופלא 'תיקון עולם'. באמצעות המיזם הזה, אנו מביאים בשורה חדשה לצעירים יהודים בישראל ובתפוצות ומאפשרים להם להתנדב בקהילות נזקקות ברחבי תבל, תוך העמקת הזהות היהודית שלהם והקשר שלהם עם ישראל".

את ההצעות לקבלת תמיכה מוזמנים להגיש עד ל-15.03.2020 ארגונים מחו"ל ומישראל בעלי ניסיון בפעילות התנדבותית, בפיתוח בינלאומי או בפעילות בתחום החינוך היהודי-ישראלי. תכנית התנדבות שתימצא מתאימה לתמיכה, תזכה במימון בשיעור של לפחות 50% ועד ל 100% מהעלויות הישירות של התכנית המאושרת, בהתאם לתנאים המפורסמים בקול הקורא המופיע באתר של חיל השלום.

על מנת להיות זכאי לתמיכה, על תכנית ההתנדבות, בין היתר, לעסוק בצרכים משמעותיים אשר אינם מקבלים מענה מספק בקהילות הנזקקות ולפעול בתיאום עם גורמים מקומיים. ההתנדבות של כל משתתף צריכה להיות בהיקף של 25 שעות שבועיות לפחות ולהלום את כישוריהם של המתנדבים. עוד יצטרכו תכניות המקבלות תמיכה לכלול מערך של תכניות חינוכיות המחברות בין ההתנדבות המעשית לבין קידום ערכים אוניברסליים בהקשר היהודי ובהם אחריות, צדק חברתי, תיקון עולם, עמיות יהודית וחיזוק הקשר עם ישראל. חיל השלום יעבוד בשיתוף פעולה אסטרטגי עם ארגון 'עולם', שיעניק שירותי תוכן, תמיכה מקצועית והכשרה חינוכית לתכניות ההתנדבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully