וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: כך תדאג האם לבנה שלא יכול לתפקד

7.2.2020 / 0:00

המאמן העסקי מגיע לוואלה! עסקים: מדי שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים את כולנו. הפעם: מאזינה שבנה לא מסוגל לפרנס את עצמו שדואגת מה יקרה לאחר מותה

איש מהרהר שותה קפה. eryl Case, ShutterStock
זקוק לסיוע/ShutterStock, eryl Case

יש לי ילד בן 29 רגיש מאוד שאוהב בני אדם, צמחים ובעלי חיים", סיפרה מאזינה למאמן העסקי אלון גל בתוכניתו ברדיו 103FM. "לפני עשר שנים אותרה בעיה במוחו שבעקבותיה הוא לא יכול לתפקד כמו כל אחד ולפרנס את עצמו באופן רציף. המצב הרוח שלו נמצא בגלים, פעם הוא למעלה ופעם הוא למטה. למרות שנאמר לבני במפורש שלא יוכל לפרנס את עצמו בכוחות עצמו הוא מסרב ללכת לביטוח לאומי לקבל קצבה ומאוד מנסה להשיג פרנסה בכוחות עצמו וכתוצאה מכך נופל כל פעם מחדש לבור שחור.

"לצערי כשמצב רוחו ירוד אי אפשר לסמוך עליו עם כסף, והוא נוטה להלוות כספים מחברים. כשבאתי להכין צוואה התלבטתי אם להוריש לו את הדירה ואני חוששת שהוא ימכור אותה. אין לי מישהו אחראי במשפחה שמוכן לטפל בזה ושאני סומכת עליו, וגם על גופים מהמדינה שעוסקים בנושא אני כבר לא סומכת. לכן החלטתי פתוח איזושהי קרן פנסיה שתופרש לבני לאחר מותי כל חודש".

גל ענה לה: "את מדברת על פנסיית שארים שכוללת חיסכון טהור, בה את נותנת לקרן X כסף והיא שמה את המקדם. בפנסיה זו יש מקדמים מאוד ברורים הקשורים לכסף שחסכת. ז"א שלא יהיה ביטוח לכך שיהיה ניתן להפריש את כל הסכום שהפקדת במדויק לבנך כל חודש. הם יקחו את הכסף שלך, יחלקו אותו לחתיכות ויתנו אותו לבן שלך. המרכיב הביטוחי קיים רק כאשר מדובר באדם שיצא לפנסיה, אז חברת הפנסיה עושה הערכת תוחלת חיים ושמה מקדם של תמותה-גיל. מה שאת רוצה במדויק לא קיים.

"נניח שהפקדת מיליון שקלים ועליהם ידעו ליצור 3% בעשר שנים, החברה תחלק את הסכום ותקבע שהגמלה תוכל להתחלק לבנך במשך ארבע שנים".

זה לא עוזר לי, אני רוצה לישון בשקט וכשאלך לעולמי אני רוצה לדאוג שיהיה לו אוכל כל חייו

"אם כך את זקוקה לאפוטרופוס ממונה, ולא בהכרח מטעם המדינה. במקרים כאלה לוקחים עורך דין, לא בהכרח מטעם המדינה, יחד עם עוד שני אנשים שאת סומכת עליהם וכותבת צוואה שביום שאת הולכת למותך בנך יקבל קצבה קבועה בכסף כשכתוב איך אפשר ואי אפשר להשקיע את הכסף. שני האנשים שאת סומכת עליהם יוכלו לקבל החלטה אחרת ברוב קולות".

ואם אין לי אנשים נוספים שאני סומכת עליו?

"יש גם אפשרות לקנות עם הכסף דירה להשקעה שתהיה רשומה על שמו עם הערת אזהרה לעורך דין שבנך לא יכול למכור את הנכס. אני יכול להמליץ לך על אנשים שעוסקים בזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully