וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האנרגיה מגביל את הפקת הגז מלוויתן ל-60% בשל תקלה

שני אשכנזי

13.2.2020 / 18:19

זאת בשל תקלה שהתגלתה בצנרת לבארות לוויתן משרד האנרגיה הודיע לנובל ארנג'י כי לא תתאפשר הפקה מלאה עד שלא יושלם תחקיר האירוע ותאושרנה הבדיקות הנדרשות

בעקבות תקלה שהתגלתה בצנרת לבארות לוויתן, משרד האנרגיה הודיע לחברת נובל ארנג' כי עד שלא יושלם תחקיר האירוע ותאושרנה הבדיקות הנדרשות, לא תתאפשר הפקה מלאה מבארות לוויתן וזו תוגבל לכ-60%. מאז גילוי התקלה, מפיקה אסדת הגז בין כה כ-60% בלבד, כך שמשרד האנרגיה בסופו של דבר לא מוריד את אחוזי ההפקה של האסדה בפועל אלא לא מאפשר את העלאת כושר ההפקה שלה, עד לכאשר יתבהרו הדברים.

התקלה המדוברת התגלתה באסדת הגז לפני כשבועיים, כאשר נמדד לחץ נמוך באסדה ולמשך מספר שעות הופסקה הזרמת הגז לחוף, ולא מדובר בתקלת התקשורת שהתרחשה השבוע בבוקר יום שלישי, שגם היא הובילה להפסקת הזרמת הגז.

כעת, מסבירים במשרד האנרגיה כי התקלה נגרמה במקטעי צנרת ההזרמה המצויים בסמיכות לקידוחי ההפקה בבאר המאגר - (ג'מפרים), בהם התגלה רטט, אשר זוהה על ידי רובוט תת-ימי שהורד למעמקי הים. כדי לצמצם ולמזער את הרעידות, הופחתו כמויות הגז הטבעי המופקות מהבארות בכ-40% מהתפוקה המירבית. הכמות תוגדל רק באישור משרד האנרגיה לאחר ביצוע הבדיקות הנדרשות.

עוד לפי משרד האנרגיה, "לאורך כל התקופה לא הייתה דליפת חומרים כלשהם למי הים ולא נגרם לאסדה או למתקנים הנדסיים הקשורים לאסדה כל נזק". עם זאת, ראוי להדגיש כי המשרד האמון על הפיקוח הסביבתי הינו המשרד להגנת הסביבה, והוא טרם מסר את ממצאיו בנושא ההשפעה הסביבתית. המשרד להגנת הסביבה מבצע תחקיר בעקבות התקלה שהתרחשה באסדה, והוא ימסור את ממצאיו בנושא לציבור בסיום הבדיקה.

משותפויות לוויתן נמסר בתגובה: "נובל אנרג'י ושותפיה לפרויקט לוויתן פנו הערב למשרד האנרגיה על מנת להבין את פשר ההודעה שיצאה מטעמו.

"הנושא אותו משרד האנרגיה מתאר בהודעתו כ"תקלה" איננו כזה כי אם עניין שעולה לעיתים רבות בתקופת הפעלה ראשונית. יודגש כי מרגע שהחלה ההפקה מלוויתן סופקו ומסופקים ללא יוצא מן הכלל כמויות הגז ללקוחות בישראל ובאזור והכל בהתאם להסכמים שנחתמו. נובל אנרג'י מספקת גז טבעי מלוויתן ותמר בכמויות שיא. אנו פועלים וממשיכים לפעול בתאום עם משרד האנרגיה ויתר הרגולטורים הרלוונטים.

"יודגש כי לנושא המתואר בהודעת משרד האנרגיה אין ולא היתה השפעה סביבתית, ונובל ממשיכה לספק גז טבעי לשוקים המקומים והאיזוריים בסטנדרטים הסביבתיים והבטיחותיים הגבוהים ביותר. נובל ממשיכה לבחון את ביצועי האסדה, התשתית התת ימית והבארות על מנת על מנת לערוך את ההתאמות הנדרשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully