וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה חצי יותר טוב משליש? מצאנו לכם חמש סיבות ממש טובות

בשיתוף כלכלה מעגלית, בשיתוף כלכלה מעגלית

26.2.2020 / 14:14

אומרים שיש שני סוגים של אנשים, אלה ששותים חצי ליטר ואלה שמעדיפים שליש. יכול להיות שאחרי שתדעו מהם היתרונות של חצי היחס ישתנה. מסביבתיות ועד חיסכון כספי - מצאנו לכם כמה סיבות טובות לעבור לחצי בלב שלם

בקבוקי בירה. ShutterStock
בקבוקי בירה/ShutterStock

כי הגודל לא תמיד קובע, לכאורה

אין יום שעובר בלי כתבה מתחכמת על משחק המילים השחוק הזה, ואנחנו כאן כדי לדלג מעליו יחסית בקלילות. לא בדקנו, לא יודעים, לא מתכוונים להיכנס לפינה הזאת. רק אומרים שבבירה עדיף כבר ללכת על בקבוקי חצי. יש הרבה סיבות, חלקן איכותיות יותר מאחרות, מודים, אבל הבסיס נשאר הבסיס - יותר זה יותר טוב. ואת ענייני הגודל האחרים נשאיר למדורם אחרים.

כי המקרר שם, והמשחק פה

בואו, יש עוד זמן עד השריקה, אל תעשו את זה דרמטי מדי. זאת רק הדקה ה-67, ואם נצליח לחבר שלוש מסירות רצופות, יש סיכוי סביר שנגיע לאזור הרחבה ומשם כבר הכול יכול לקרות. מה שלא יכול לקרות עכשיו בוודאות זה שאתם קמים להביא בקבוק חדש מהמטבח. הקודם נגמר קצת אחרי המחצית, נכון, אבל התמקמתם טוב, ואם תקומו כל המזל יעבור צד, וגם המומנטום, שלא לדבר על זה שהאקשן יתחיל בדיוק כשתורידו עיניים ותתחילו ללכת. זה תופס גם לדירת חדר וחצי, אגב. עזבו, אל תשחקו עם המזל או עם שרירי התאומים.

גבר צופה בטלוויזיה ושותה בירה. ShutterStock
גבר צופה בטלוויזיה ושותה בירה/ShutterStock

כי הבירה של השכן ירוקה יותר

בואו נעשה את זה פשוט, כדי שתבינו גם אחרי שהשישייה עומדת ריקה ליד הדלת, והראש חושב בכמה כיווני תודעה - בקבוק אחד של בירה שהולך לריפיל ומיועד לשימוש חוזר = כמה וכמה (וכמה) בקבוקים שעשו את עבודתם נאמנה, והולכים משם לכל מיני מקומות שאפילו המדינה לא נכנסת אליהם.

ובמספרים מדויקים יותר - אם כל בקבוקי הבירה של מותג מסוים היו מיועדים לשימוש חוזר, היו נחסכים מהגלובוס כ-4,000 טון זכוכית ויותר מ-3,000 טון גזי חממה בשנה, כמות השווה לפליטה של כלי רכב ממוצע. הסיפור הזה עם הסביבה, וכדור הארץ, וההתחממות הגלובלית? זה שפעם היה עסק למדענים מוזרים בלבד? הסיפור הזה הוא הסיפור של כולנו. עובדה, אתם מקבלים יותר בירה ביד, והעולם הכמעט-הרוס הזה מקבל פחות זכוכית לקרביים שלו. דיל. אלה שאומרים שפחות זה יותר טועים כשמדובר בהבדל בין חצי לשליש. מבחינה סביבתית חצי זה יותר שפחות - פחות מזהם.

כי בסוף הכול הולך לכיס של מישהו שאתם מאוד אוהבים

מודים, השארנו את הכי פשוט לסוף. בקבוק חצי יותר משתלם כלכלית מבקבוק שליש. אפילו אנחנו, ששרדנו בקושי שלוש יחידות מתמטיקה ונבהלים מכל טבלת אקסל, הצלחנו לעשות את החישוב בשבילכם. זה יוצא יותר זול, ברצינות. ובואו לא נדבר על כמה אתם שתויים כל שבוע ועל המכפלות, אנחנו לא רוצים להגזים עם התרגילים האלה בחשבון.

כי "סבבה, עוד אחד, אבל שיספיק"

מכירים את תחושת הפספוס המבאסת הזאת בסוף הלילה? כשבא לכם לשתות עוד קצת, אבל לא בשביל לפתוח בקבוק שלם? ומה עם השליש ההוא שאמרתם שתחלקו יחד ועכשיו גורם לכם לחשב בקטנוניות כל לגימה? או העל-האש בשבת, כשמישהו חישב משום מה רק חצי בקבוק לבן אדם, "כי לא כולם שותים", ונתקעתם בגללו עם בדיוק 175 מ"ל של בירה קרה?

בשיתוף כלכלה מעגלית, בשיתוף כלכלה מעגלית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully