וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה פותחת במלחמת חורמה על הנפט: מחיר חבית מתרסק ב-20% ל-32 דולרים

גיא בן סימון

9.3.2020 / 1:03

לאחר סירובה של רוסיה להגיע להסכמות עם אופ"ק על צמצום קצב הפקת הנפט, סעודיה מגבירה את קצב ההפקה ומחיר הנפט מתרסק לרמה של 30 דולרים לחבית הנפילה במחיר הנפט מהווה חדשות רעות לקבוצת דלק

יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן בארמונו בריאד, סעודיה - ה-22 לינואר 2020. רויטרס, רויטרס
יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן בארמונו בריאד/רויטרס, רויטרס

לאחר הניסיון הכושל של חברי ארגון אופ"ק להגיע להסכמות בשישי האחרון על קיצוץ קצב ההפקה עקב סירובה של רוסיה, סעודיה משיבה אש ופותחת במלחמת חורמה על מחיר הנפט.

מחיר חבית נפט נופל הלילה ב-20% בצל כוונתה של סעודיה להגביר את קצב הפקת הנפט מעל ל-10 מיליון חביות ביום, וזאת בתקווה לדחוק בפוטין לחזור לשולחן הדיונים. הצורך בתיאום מחירים נבע מהפגיעה במחיר הנפט עקב השלכות התפשטות הקורונה על הסחר העולמי והחששות להאטה בפעילות הכלכלית, נתונים שקשה לפי שעה לכמת.

רק בשבוע שעבר פוטין מסר כי הוא מוכן להמשיך לשתף פעולה עם אופ"ק, אך הוא שבע רצון ממחיר הנפט בזמנו, כ-50 דולר לחבית. כעת הנפט מתרסק ל-30 דולרים עם פתיחת המסחר בחוזים לקראת פתיחת שבוע המסחר בוול סטריט, כך שנותר כעת לעקוב אחר ההתפתחויות מכיוון רוסיה.

תושבים חולפים על כרזה של המלך סלמאן ובנו יורש העצר מוחמד בן סלמאן מחוץ לקניון בג'דה, ערב הסעודית, 7 במרץ 2020. AP
תושבים חולפים על כרזה של המלך סלמאן ובנו יורש העצר מוחמד בן סלמאן בעיר ג'דה/AP

בתוך כך נמשך הלחץ בשווקים. בוול סטריט החוזים העתידיים על המדדים המובילים צונחים ביותר מ-4%, מה שמאותת על יום נוסף של ירידות בשווקים בצל החשש מהשלכות נגיף הקורונה.

לגבי ההשלכות על זירה המקומית, עוד לפני הצניחה במחיר הנפט שנרשמת כעת, בלטה ביום הראשון למסחר בתל אביב מניית דלק עם צניחה ב-30% יחד עם כל סקטור הגז והנפט. אבל המכה הקשה יותר בקבוצה מיוחסת לאגרות החוב של הקבוצה שצללו בכ-25% בעוד שהתשואה לפדיון מגלמת הסדר חוב. על פי הערכות בשוק, הירידה החדה בשווי ההחזקות הסחירות של תשובה, הובילו אותו לסביבה של אי עמידה בקובננטים (אמות מידה פיננסיות) כלפי הבנקים המממנים. המשך הנפילה הלילה במחיר הנפט מהווה חדשות רעות לקבוצה שחשופה לתנודות במחיר הנפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully