וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטייה שלילית בשוקי אסיה; בורסת אוסטרליה צונחת ב-3%

שירות גלובס

11.3.2020 / 6:58

סנטימנט הצרכנים באוסטרליה צנח במרץ ב-3.8% לשפל של חמש שנים עליות קלות נרשמות בשנחאי ובהונג קונג המשקיעים עוקבים אחר המשך ההתפתחויות בחבילות הסיוע של ממשלות בעולם עליות חדות אמש בוול סטריט

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

06:30

מסחר מעורב בנטייה שלילית היום (ד') בבורסות אסיה. המשקיעים ממשיכים לעקוב אחר התפתחויות בתוכניות הסיוע של הממשל בארה"ב על רקע המשך התפשטות וירוס הקורונה. ביפן מאבד מדד ניקיי כ-1.4% וירודה של כ-1.5% נרשמת במדד קוספי בקוריאה הדרומית.

באוסטרליה נופלת הבורסה בכ-3%. במדינה פורסם היום סקר סנטימנט הצרכנים של ווסטפק למרץ, שהצביע על צניחה של 3.8%, לעומת צפי לירידה של 0.4% ובהמשך לעלייה של 2.3% בחודש הקודם. מדובר בצלילה לשפל של חמש שנים.

מגמה מעורבת נרשמת בבורסות סין. בשנחאי מטפס המדד ב-0.3%, בההונג קונג נרשמת עלייה סמלית סביב רמת הפתיחה ובשנזן ירידות קלות.

הבנק המרכזי של אוסטרליה (NAB) הזהיר הבוקר כי "סביר שהשווקים יישארו תנודתיים כל עוד הכותרות סביב הקורונה ימשיכו להיות שליליות".

הדאגות סביב הווירוס שלחו את השווקים לרכבת הרים בימים האחרונים. המחלה הדביקה לפחות 113,851 איש וגבתה את חייהם של יותר מ-4,000 עד כה, לפי הנתונים האחרונים של ארגון הבריאות העולמי.

על רקע המעקב של המשקיעים אחר תוכניות הסיוע של ממשלות בעולם למאבק בווירוס, הודיעה הבוקר ממשלת אוסטרליה על חבילת בריאות בהיקף 2.4 מיליארד דולר אוסטרלי (כ-1.56 מיליארד דולר ארה"ב) שלדבריה "תספק תמיכה חסרת-תקדים בתחומי הרפואה הראשונית, טיפול בקשישים, בתי חולים, מחקר ומצבור רפואי לאומי".

לפי דיווחים אתמול הנשיא טראמפ מקדם הורדת המס על משכורות עבור מעסיקים ועובדים ל-0% לכל השנה, במהלך. יפן חשפה גם היא חבילה בהיקף של 4 מיליארד דולר.

מחיר הנפט רושם היום עליות של עד כ-3%.

בוול סטריט אמש, בסיומו של יום מסחר תנודתי, המדדים התאוששו מעט והצליחו להשיב כמחצית מהירידות שנרשמו ביום שני, שבו נרשמו הירידות היומיות החדות ביותר מאז 2008. מדדי דאו ג'ונס, נאסד"ק ו-S&P 500 זינקו ב-4.9%, לאחר הדיווחים בתקשורת שלפיהם הנשיא טראמפ מציע שיעור מס של 0% על שכר לשנת 2020.

השווקים זינקו בתחילת היום בציפייה להודעה של טראמפ על תוכנית ההקלות במס. במהלך המסחר, לאחר דיווחים בארה"ב ולפיהם לבית הלבן אין תוכנית כזו מוכנה, עברו המדדים לתנודות חדות שנעו בין עליות של 3% לירידות בשלושת המדדים המובילים.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully