וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופת גמל להשקעה או פיקדון בבנק?

בשיתוף מיטב-דש, בשיתוף מיטב-דש

12.3.2020 / 15:19

יש לכם עשרות אלפי ש"ח פנויים להשקעה? רוצים ליצור אפיק משלים לקצבת הפנסיה או אפשרות לחסוך לעתיד ילדיכם? קבלו אפיק חיסכון שמתאים לכם במיוחד

זוג צעיר מחשב חישובים פיננסיים. ShutterStock
שתי אפשרויות פופולריות ביותר לחיסכון נכון להיום, הן חיסכון במסגרת פיקדון בבנק או חיסכון דרך קופת גמל להשקעה/ShutterStock

כידוע, נכון להיום שוק הנדל"ן הישראלי הינו יקר מאוד וכדי להשקיע במסגרתו צריך סכום כסף התחלתי לא מבוטל. השקעה ישירה בבורסה מהווה אפשרות נוספת, אבל ללא ניסיון, ידע נרחב בשוק הון, סבלנות ואורח רוח, ייתכן שתיקחו סיכונים מיותרים. בקיצור, השקעה ישירה בבורסה אינה מומלצת לכל אחד.

שתי אפשרויות פופולריות ביותר לחיסכון נכון להיום, הן חיסכון במסגרת פיקדון בבנק או חיסכון דרך קופת גמל להשקעה.

יתרונותיה הגדולים של קופת הגמל להשקעה

נכון לתחילת 2020, רוב הישראלים מעדיפים להפקיד את כספיהם בבנק בפיקדונות שמעניקים להם רווח זניח עקב הריבית הנמוכה במשק. למה פיקדונות? מכיוון שהם עדיין האפשרות המוכרת והזמינה עבור רובנו. הבנק מציע - ובדרך כלל אנחנו לוקחים, תוך מחשבה שזה ה"דבר הנכון לעשותו". זוהי כמובן טעות, מכיוון שערכו של כסף ש"שוכב" בבנק עם רווח בשיעור מינימלי - נשחק. כלומר, לא רק שאנחנו לא מרוויחים - אנחנו מפסידים.

לעומת זאת, בחיסכון דרך קופת גמל להשקעה נהנה ציבור החוסכים ממגוון יתרונות. מדובר בכלי השקעה וחיסכון הזמין לציבור החוסכים החל משנת 2016, כיוזמה של משרד האוצר בבקשה להחזיר את החוסכים לקופות הגמל. קופת גמל להשקעה מציעה לחוסכים יתרונות רבים בדמות נזילות מלאה, השקעה המנוהלת בשוק ההון והטבות מס מרחיקות לכת.

מהם יתרונותיה הגדולים של קופת הגמל להשקעה בהשוואה לפיקדונות ותוכניות החיסכון בבנקים?

1. נזילות מידית של הכסף: לרוב הפיקדונות ובתוכניות החיסכון יש תחנות יציאה בהן ניתן למשוך את הכסף ללא קנס. עם זאת, היכולת לצאת בתדירות גבוהה באה בדרך כלל על חשבון הרווח ולהיפך. מי שמוכן לסגור את כספו לתקופה ארוכה באופן יחסי, יישא בהתאם בריבית גבוהה יותר באופן יחסי. לעומת זאת, בקופת גמל להשקעה, ניתן למשוך את כל הכספים הצבורים בחיסכון או את חלקם, בכל רגע נתון וללא קנסות, בכפוף לתשלום מס רווחי הון בלבד כמקובל בכל אפיקי ההשקעה.

2. השקעה מקצועית בשוק ההון: פיקדונות בבנק מציעים ריבית קבועה ומובטחת מראש, אך נמוכה למדי בהשוואה לתשואה שהכספים הצבורים יכולים לשאת בשוק ההון. לעומת זאת, קופות גמל להשקעה מהוות אפיק השקעה המושקע באופן מקצועי בשוק ההון על ידי מנהלי השקעות שמטרתם להשיג תשואה מיטבית לחוסכים. הקופות מציעות מגוון מסלולי השקעה בהתאם לנתוניהם האישיים של החוסכים והעדפותיהם, ומאפשרות מעבר מהיר, פשוט ונטול אירועי מס בין המסלולים המוצעים.

3. הטבות מס משמעותיות: קופות גמל להשקעה מספקות לחוסכים במסגרתן שתי הטבות מס שלא קיימות בפיקדונות בבנק. ראשית, השקעה בקופות גמל להשקעה מאפשרת דחיית מס כאשר המעבר בין מסלולי ההשקעה בקופות לא נרשמים כאירועי מס במועד המעבר. למעשה, החוסך נדרש לשלם מס לרשויות המס רק במועד בו הוא מבקש למשוך את הכספים הצבורים בקופת הגמל להשקעה. כך יכולים החוסכים "לגלגל" את רווחיהם בקופת הגמל להשקעה במשך שנים תוך דחיית מס מתמשכת.

הטבת המס השנייה נועדה לעודד חוסכים להשתמש בקופות הגמל להשקעה כמכשירי חיסכון ארוכי טווח. לפיכך, אם החוסכים יישמרו על החיסכון שלהם בקופה עד הגעתם לגיל 60, יהיה באפשרותם למשוך אותו החל מגיל זה כקצבה חודשית פטורה ממס לחלוטין. הטבה זו הופכת את קופת הגמל להשקעה למסלול "משלים פנסיה" האולטימטיבי.

השילוב בין שלושת היתרונות המנויים לעיל יוצר כלי מועדף על האלטרנטיבות בבנק לחיסכון והשקעה. יצוין, כי כדי לאזן במעט את התמונה, החליטה המדינה להשית על החוסך בקופת גמל להשקעה תקרת הפקדה בסך של כ-70 אלף ש"ח בשנה פר חוסך (לפי מספר תעודת זהות). עם זאת, משפחה בת חמש נפשות, לדוגמה, יכולה להשקיע 350 אלף ש"ח בשנה בקופת גמל להשקעה. זהו סכום מכובד לכל הדעות.

האמור אינו מהווה ייעוץ ו/או שיווק פנסיוני ו/או תחליף לייעוץ/שיווק פנסיוני המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם ואין באמור משום הבטחת תשואה או רווח.

בשיתוף מיטב-דש, בשיתוף מיטב-דש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully