וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקים קטנים? אלה 8 מהלכים חשובים שעליכם לעשות במשבר הקורונה

עו"ד אריאלה וולף

15.3.2020 / 10:32

עוד לפני ההודעה של הממשלה על סגירת עסקים עלו הרבה דאגות בקרב בעלי העסקים הקטנים. עו"ד אריאלה וולף מספקת 8 טיפים שעשויים לחסוך לכל בעל עסק הרבה מאוד כסף ולסייע לו בזמנים קשים

משבר הקורונה העולמי מחלחל לישראל בנחישות לענפים רבים ומגיע כמובן גם לבעלי העסקים. העצמאים במדינת ישראל גם כך מאותגרים מאוד בניהול העסק שלהם במיוחד בכל הקשור לתזרים מזומנים ודו"חות רווח והפסד. עבור רובנו, המצב הכלכלי מעיד על פער מתמשך בין המצב המצוי והרצוי. הנתונים מצביעים על כך שלמעלה מ-80% ממשקי הבית בישראל נמצאים באוברדראפט קבוע והמשבר עלול להגיע מהר מאוד גם לחשבון הבנק של כל אחד ואחת מאיתנו.

אם חלילה אכן יגיע הרגע שבו מאות אלפי אזרחים יהיו שרויים בבידוד, ברור שגם העסק שלנו ייפגע. כמובן שברגע זה ישנם כבר ענפים עם פגיעה קשה ביותר. בעיתות משבר העסקים הראשונים שנפגעים הם המותרות; תרבות הפנאי והכיף , בראשם כמובן תחום התיירות, הקניונים (על כל החנויות שבהם; ביגוד והנעלה, תכשיטים ואקססוריז ועוד), מסעדות ובתי קפה, בתי קולנוע, תיאטראות ועוד. אם לא היה די בכך עוד לפני כן, הגיעה במצב ההוראה הממשלתית לסגור עסקים אלה ושמה חותמת רשמית.

אין ספק שלהיכנס להיסטריה ופאניקה זה לא הדבר שיתרום למצב, אולם זה בהחלט הזמן לחשוב ולהיערך על מנת למנוע או לפחות לצמצם את הפגיעה הקשה בעסק. ככל שנקדים להתבונן בנתונים נכוחה ולהיערך מבעוד מועד - יש סיכוי שנוכל להתמודד עם המשבר בצורה טובה יותר ויפה שעה אחת קודם.

מקומות בילוי בתל אביב סגורים בעקבות הנחיה להשבתה למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל, מרץ 2020. ראובן קסטרו
מקומות בילוי בתל אביב היום/ראובן קסטרו

8 דרכים להיערך כבר עכשיו למשבר

1. בדיקה קפדנית של חשבון הבנק שלנו - לפני הכל זה הזמן לבחון את כלל ההוצאות שלנו בבית ובעסק - נבחן מהן ההוצאות אותן ניתן לחתוך ולבטל ובאלו אפשר לקמץ ולצמצם באופנים שונים.

2. צמצום הוצאות נסיעה - לאלו מכם שעיקר העסק שלהם כרוך בפגישות פיזיות עם לקוחות, צמצום הוצאות נסיעה, חנייה ודלק על ידי הפחתה במפגשים פיזיים והעברת הפגישות לטלפון או וידיאו צ'אט באמצעות וידיאו (בפייסבוק, זום, סקייפ, הנגאאוט). אפילו פגישות אימון וטיפול רגשי ניתן כיום לעשות בוידיאו. נכון לימים אלה - גם חסכוני יותר וגם בריא יותר.

3. גביית חובות מלקוחות - אני עובדת עם לא מעט בעלי עסקים שהנושא של גביית כספים כה מוזנח שם מפאת בלגן ואי סדר מחד, ומאי נעימות מאידך. מצב זה מסכן את העסק בשוטף אולם בימים אלה קל וחומר.

4. בחינת סטטוס הלוואות - יש סיכוי טוב שבנקים יבואו לקראתכם ויאפשרו דחיית תשלומים, הפחתת ריביות והחזר חודשי וכד' - זה הזמן לבחון את ההלוואות שלכם מחדש. שימו לב גם כי עסקים יכולים לפנות למעוף - הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים ולברר לגבי הלוואות. הוקם מסלול לסיוע לעסקים נפגעי משבר הקורונה אשר יכולים להוכיח זיקה לפגיעה בעסק כתוצאה מהמשבר.

5. בדיקת סל המוצרים/ השירותים של העסק - לבחון מחדש את סל השירותים / המוצרים של העסק - מה ניתן לשנות/להחליף - על מה לשים דגש. אם קיימים מלאים מיותרים - לצאת במבצעים אטרקטיביים.

6. לבחון שיתופי פעולה שיכולים להניב WIN WIN SITUATION לעסק - יותר מתמיד זה הזמן לבחון שיתופי פעולה עם שירותים משלימים או שיתופי פעולה שבהם תקבלו שירותים שאתם זקוקים להם בעסק שלכם (כגון: שירותי דיגיטל, מיתוג ועוד) ומנגד תעניקו שירות מסל השירותים שלכם.

7. מעסיקים עובדים - לצמצם הוצאות באמצעות פיטורי עובדים זו אפשרות אבל רגע לפני תבחנו: עבודה מהבית, צמצום משרות, חופשה מרוכזת.

8. השקעות - זה הזמן משבר הקורונה מדגיש אולי יותר מתמיד בימים אלה את החשיבות העצומה לבנות לעצמנו עתיד כלכלי שאינו נשען על הכנסות הנובעות מיגיעה אישית (בין אם אנו שכירים ובין אם אנו עצמאים).

אריאלה וולף היא עו"ד ומגשרת, מאמנת ויועצת עסקית, עמותת "יוזמות עתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully