וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הערבים אכפתיים, הם פשוט מפחדים על הפרנסה"

19.3.2020 / 16:22

ראש הממשלה ביקר את התנהגות אוכלוסיית ערביי ישראל. פארוק עמרור, מנכ"ל המכון היהודי-ערבי וממנהיגי המגזר, מסביר: "הרוב נמצא בבתים. שלא תהיה טעות, כולם מפחדים מהקורונה, אבל רבים עובדים בעבודות מזדמנות ולא זכאים לחל"ת. רק ביחד, יהודים וערבים, ננצח במלחמה הזאת"

המצב הקשה במשק אינו פוסח גם על האוכלוסייה הערבית, שבנוסף מתמודדת עם חצי הביקורת מצד הממשלה. "אני מבקש את שיתוף הפעולה של אזרחי ישראל הערבים", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, "הקפידו על ההוראות. חייבים לכבדן".

פארוק עמרור, מנכ"ל המכון היהודי-ערבי הפועל למען דו קיום וממנהיגי המגזר הערבי, התייחס לסוגיה הבעייתית של הקורונה והתנהגות המגזר בתקופה זו: "אני שומע את הביקורת. אבל חייבים לשים את הדברים על דיוקם: רוב תושבי ישראל הערבים נמצאים בבתים, הם חוששים בדיוק כמו כולם מהנגיף הזה. רוב האזרחים נשמעים להוראות. יש במגזר חשש גדול מהקורונה, שלא תהיה לאף אחד טעות. יחד עם זאת, אין ספק שבעוד שבמגזר היהודי ההפנמה היא נרחבת יותר במגזר הערבי. עדיין ישנם אנשים שממשיכים בשגרת יומם ואני קורא להם לעצור".

פארוק עמרור. ההסתדרות החדשה,
"הם יודעים שאם לא יעבדו לא יהיה לחם על השולחן". פארוק עמרור/ההסתדרות החדשה

הבעיה במגזר הערבי, אומר עמרור, היא שאותו חלק באוכלוסייה שאינו נשמע לא עושה זאת מחוסר אכפתיות, אלא בגלל פחד לאבד את הפרנסה: "חלקם עצמאים שקורסים ואין להם דרך להביא אוכל הביתה", הוא מסביר, "אחרים, וזו לצערי בעיה לא קטנה אבל בעיה קיימת, עובדים בעבודות מזדמנות ולא זכאים לחל"ת. הם יודעים שאם לא יעבדו לא יהיה להם לחם בשולחן. הם יוצאים מכיוון שהם חוששים לקיומם".

ועדיין, הוא נחרץ: "ובכל זאת הם חייבים להיכנס לבתים. אני קורא להם להישמע להנחיות. התופעה של העבודות המזדמנות היא בעיה שכעת הופכת למצוקה, אבל צו השעה עבור כולם הוא להישמע להנחיות".

אותם חסרי יכולת כלכלית, בכל המגזרים, כבר פחות חוששים מהקורונה והרבה יותר מעתידים הכלכלי והיכולת לשלם חשמל, מים ומזון. עמרור, שהמכון שהוא עומד בראשו שייך להסתדרות, מתייחס למפוטרי הקורונה: "זו הסיבה שההסתדרות היא מוסד חשוב לעובדים. ביום שאחרי, ההסתדרות תילחם ותעזור לאנשים שפוטרו ולא יוחזרו אחרי שהמשבר יחלוף. אבל זה הזמן של כולם להיכנס לבתים, החיים חשובים יותר מהכול. כולנו במעגל הזה מעגל על המלחמה בחיים, הנגיף לא מבדיל בין יהודי לערבי, כולנו אחראים אחד על השני. אם לא נהיה ביחד במלחמה הזו לא ננצח. רק ביחד יהודים וערבים ינצחו את המגיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully