וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוט לא יכול להידבק בקורונה: טיפים לצליחת המשבר

יובל מטלון

25.3.2020 / 13:36

עסקים קטנים ובינוניים? אם נקלעתם לקשיים וגם אם לא, אלה חמשת המהלכים החשובים שעליכם לעשות כדי להצליח לצלוח טוב יותר את משבר הקורונה

בשבועות האחרונים מאז החרפת מחלת הקורונה, ההגבלות השונות, ומספר ישראלים גדל והולך שנאלץ להישאר בבידוד, מדווחים בעלי עסקים קטנים ובינוניים על הפסדים כספיים גדולים הנגרמים להם כתוצאה מביטול אירועים וירידה חדה בביקורים של אנשים במקומות הומי אדם, כולל בקניונים ורשתות מסחר.

הנטל העיקרי נופל על העסקים והעצמאים בארץ. חלק מהעסקים - בעיקר אלה הקשורים לענפי התיירות שנפגעו באופן מידי, אך המעגל הולך ומתרחב ומצטרפים מדי יום עסקים מתחומים אחרים. רבים מהעסקים מתריעים כי אם המדינה לא תסייע - תוך זמן קצר רבים מהם לא ישרדו.

יובל מטלון. ענבל מרמרי,
מציאות חדשה קוראת לצעדים חדשים. יובל מטלון/ענבל מרמרי

חמש דרכים להתמודדות טובה יותר עם משבר הקורונה

1. בוטים לא נדבקים בקורונה, תאמצו אותם: בוטים יעזרו לכם למכור טוב יותר מרחוק וכן לתת שירות לקוחות מעולה. הבוטים של היום טעונים בבינה מלאכותית ויודעים להתאים את עצמם לצרכים השונים של לקוחות, באופן כזה שיוכלו לשרת את הלקוחות הנמצאים בבית ולהעניק להם חוויה מיטבית. אם נאלצתם לשלוח חלק מהצוותים לחופשה ללא תשלום, תוכלו להיעזר בבוטים כדי לסגור חלק מהפער שנוצר כתוצאה מכך, בעלות מינימאלית.

2. עברו למסג'ינג: אתרי אינטרנט הוכחו כלא יעילים בלגרום ללקוחות לרכוש מוצרים. הנתונים מראים היום שרק 2.8% מהלקוחות הנכנסים לאתר אינטרנט נתון יסיימו את השיטוט שלהם ברכישה. תעברו לתקשר עם הלקוחות באמצעות הוואטסאפ, דברו איתם כמו שהם משוחחים עם חברים ובני משפחה ותגדילו באחוזים ניכרים את היכולת שלכם למכור. חברות שעברו למסג'ינג הצליחו להגדיל את המכירות שלהם בכ-30%.

3. דווקא עכשיו, חזקו את שירות הלקוחות שלכם: השקיעו יותר בשירות שאתם נותנים ללקוחות. תהיו שם בשבילם והם יישארו נאמנים אליכם גם כשהמשבר יהיה כבר מאחורינו. במידה ואינכם יכולים להחזיק מרכז שירות בגלל הגבלות כאלה או אחרות הקשורות בקורונה, עברו למצב בו הנציגים שלכם יוכלו לתת שירות מבתיהם באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. ישנם היום שירותי ענן מתקדמים המאפשרים לנציגים לתת שירות לקוחות מכל מקום באמצעות מסג'ינג כמו וואטסאפ, פייסבוק מסנג'ר ועוד. תחזקו כך את האפקטיביות של שירות הלקוחות שלכם ותוכלו להמשיך לשדר "עסקים כרגיל".

4. תהיו פרואקטיביים: אל תחכו שהלקוחות יגיעו אליכם, תפנו אליהם באופן יזום. חברות רבות בעולם מאמצות גם בתחום המכירות וכן בתחום שירות הלקוחות מערך פנייה פרואקטיבית ללקוחות ומצליחות ככה לחזק את הנראות שלהן מול הלקוחות. במציאות בה הלקוחות מבודדים בבית, תביאו את המותג שלכם ישירות אליהם לנייד.

5. התאימו את עצמכם למציאות החדשה: ההיסטוריה מלמדת שחברות נפגעו קשה ואף נעלמו בעתות משבר, זה קרה בעיקר מחוסר יכולת להתאים עצמן למציאות החדשה. תמצאו את היתרון היחסי שלכם, נסו לחזק את הצעת הערך שאתם יכולים להציע ללקוחות דווקא בתקופה הזאת ואל תהססו לקחת סיכונים. טכנולוגיה יכולה לעזור לכם לגשר על המרחק מהלקוחות ולייצר ערך מוסף.

הכותב הוא מנכ"ל לייבפרסון, החברה המובילה בעולם בפיתוח פלטפורמות תקשורת לחיבור בין מותגים ולקוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully