וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטרטגיית יציאה היא ביטוי עמום. איך באמת תתחילו לחזור לשגרה?

רוני הרש

13.4.2020 / 11:21

במשק מדברים כבר על יציאה ממשבר הקורונה, אבל הדרך עוד ארוכה ולא כל העסקים ייצאו ממנו באותה מהירות ובאותו היקף נזקים. יש כמה דברים שעסק יכול לעשות כדי למקם את עצמו בנקודת פתיחה טובה יותר

בשעה טובה, במשק כבר מתחילים לדבר על אסטרטגיית היציאה ולא מעט עסקים קטנים מגניבים חיוך קטן, אולי או-טו-טו זה ייגמר. החדשות הרעות הן שזה ממש לא ייגמר בקרוב ובטח שלא עבור כולם. לא כל עסק יוכל לחזור לרמת הפעילות שלו באותה מהירות. מסקר של פאנל הצרכנים האינטרנטי של PanelView, בשיתוף עם חברת הייעוץ צ'מנסקי בן שחר, שנערך עבור TheMarker אני לוקח כותרת אחת: מרבית הנשאלים (52%) סבורים כי המצב הכלכלי עד סוף 2020 יהיה טוב פחות, כ-19% סבורים שהוא לא ישתנה, ורק כ-29% מעריכים שיהיה טוב יותר. אם זה המצב, זה אומר שרוב הישראלים יעדיפו לשמור את הכסף אצלם בכיס. הסקר מראה כי כ-39% מהישראלים מעריכים שימשיכו להימנע משהייה במקומות ציבוריים גם בעוד כחצי שנה מהיום; 53% סבורים שימשיכו לשנות את הרגלי הצריכה גם בעוד כחצי שנה.

אז איך בכל זאת חוזרים לשגרה? איך חוזרים להרוויח כסף? ראשית, משנים את החשיבה. מבינים שהציבור שסביבנו עבר אירוע היסטורי משמעותי וכי כעת כל יציאה מהבית, כל הוצאה כספית תדרוש חשיבה. לכן, לפני הכול אנחנו חייבים להצדיק הן את הזמן והן הכסף של לקוחותינו. עלינו להיות יעילים ואיכותיים יותר וזה לא משנה אם אנחנו פיצריה, מאפיה או משרד עו"ד. אנשים רוצים להיות פחות בחוץ ולהוציא פחות כסף. אם נצליח לספק להם את הדברים האלה יש סבירות גבוהה שהם יחזרו אלינו ולא יבדקו מישהו אחר. ועכשיו, לנקודות העיקריות.

בעלי הבית השתגע וידאו. סיפור בדקה, מערכת וואלה
שיתופי פעולה בין פיצריות לקונדיטורים יהיו נחמדים. ולא, לא התכוונו לצורה הזאת/מערכת וואלה, סיפור בדקה

1. כסף - זה הדבר המשמעותי ביותר תמיד, קל וחומר עכשיו. זכרו שכמו שאתם בבעיה, כך גם הסובבים אתכם. לכן, זה הזמן לנסות לקיים מו"מ עם כל הספקים שלכם על מנת להוריד את המחירים (זה בסדר, הם יבינו אתכם) ומנגד לשקול, עם פתיחת העסק מחדש, הנחות שונות. אם יש באפשרותכם להציע גם כמה דברים זולים יותר, ברוח התקופה - לכו על זה. זכרו, המטרה היא לגרום לאנשים לחזור אליכם כמה שיותר מהר אך בצורה חיובית ולא אגרסיבית. אם טרם פתחתם אתר מסחר או שירות משלוחים, זה הזמן לעשות זאת. הציבור עדיין ימשיך להזמין און ליין.

2. עובדים - אתם יודעים טוב מכולם כמה עובדים תצטרכו בכל רגע נתון. לכן, בנו לעצמכם מעין גרף התקדמות. קבעו יעדי מכירות או גיוס לקוחות חדשים שאחריהם תגייסו עובדים נוספים. העדיפות מבחינתכם תהיה לאלה שכבר עבדו בעסק ומכירים אתכם ואת העבודה. כמובן שיכול להיות שחלק מהעובדים שלכם כבר לא ירצו לחזור או שמצאו פתרון אחר ואז תצטרכו להתחיל לאתר עובד חדש מההתחלה. אם זה המצב שמרו את זה לסוף, כרגע אתם עסוקים בהבראת העסק ולא באיתור עובדים חדשים ובחניכתם.

3. פרסום/שיווק/יחסי ציבור - מרבית העסקים חתכו את פעולות הפרסום, השיווק והיח"צ כבר בתחילת המשבר. זו הרי ההוצאה שהכי קל להוריד. כעת, כשהעסק נפתח שנית (כמו כל המתחרים שלכם) צריך לשוב ולשכור את אותם אנשי מקצוע. אולם, זכרו שהתפיסה בציבור השתנתה. לכן, שווה לערוך חשיבה מחדש על היעדים והמטרות שלנו ובמה אנחנו בוחרים להתמקד. נסו למצוא את היתרונות שלכם ולהדגיש אותם אך אל תפריזו, הציבור כבר לא יאמין לכם ופשוט לא יקנה אצלכם.

4. הרחבת סל המוצרים - הפתגם "לא שמים את כל הביצים בסל אחד" מקבל כעת משנה תוקף. כעת, לאחר הקורונה מומלץ לבחון את אפשרויות הרחבת סל המוצרים של העסק. לבחון שיתופי פעולה. למשל, פיצריה שתחל להציע קינוחים ושוקולדים מיוחדים של מקצוענים, משרדי עורכי דין שיעבדו עם רואי חשבון, מכוני כושר שיציעו גם השכרת ציוד הביתה. חשבו מה עוד העסק שלכם יכול להציע ללקוח שפנה אליכם ולכו על זה. כך, תשיגו שני דברים - גם תרוויחו יותר כסף ומנגד תיצרו לעצמכם יתרון על פני מתחרים שלא השכילו לעשות זאת.

רוני הרש הוא יועץ תקשורת והבעלים של "הרש תקשורת ואסטרטגיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully