וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני החזרה לשגרה: כך תחטאו את העסק שלכם

16.4.2020 / 13:10

כל בית עסק שיחזור לפעילות צריך לחשוב על חיטוי לחנות או למשרד. איך בוחרים את החברה המחטאת, למה צריך לשים לב ואיך פועלת התרכובת? כל הפרטים

בשעה טובה מתחילים לדבר, ברצינות, על החזרה לשגרה. כנראה שהיא תהיה איטית ולא ברור עדיין מי ייצאו ראשונים ומי אחרונים אך דבר אחד ברור - כולם ירצו לחטא את מקום העבודה, החנות או העסק טרם חזרת העובדים והלקוחות אליהם.

החיטוי נגד הקורונה, המתבצע בשטחים פתוחים וסגורים, מצליח לפרק 99.9% מכל סוגי החיידקים, הטפילים, הווירוסים והנגיפים, כולל נגיף הקורונה - SARS-CoV-19. החיטוי מתבצע בכלל המשטחים בחלל, בצורה היקפית: צינורות ופתחי אוויר בתקרה, מדפים, רהיטים, שולחנות וכיסאות, מחשבים וציוד היקפי (כמובן מבלי לפגוע ולגרום להם נזק), מעקות, ידיות, ויטרינות, שטיחים, רצפות וכדומה. חומר החיטוי מתאדה ומתפרק באוויר ואינו משאיר ריח כלל.

חיטוי משרדים. יחצ קליניקס,
חשוב מאוד לשים לב למיגון/יחצ קליניקס

ד"ר איתן ישראלי, מומחה לבטיחות ביולוגית ויו"ר אגודת אבי"ב (האגודה הישראלית לבטיחות ביולוגית) משמש כיועץ חיצוני לחברת "קליניקס פרימיום" ומעביר לצוותיה הכשרה בנושא בטיחות ביולוגית. "חומרי החיטוי המקובלים בשימוש בתמיסות, מסווגים על פי רוב לשלוש קבוצות - חומרי חיטוי בדרגה גבוהה, דרגת ביניים ודרגה נמוכה", הוא אומר, "נגיף קורונה החדש שייך למשפחה של נגיפים בעלי מעטפת שומנית, מה שמקנה לו רגישות רבה לממיסי שומנים ולדטרגנטים. חומרי חיטוי מדרגה גבוהה - תרכובות המכילות כלור כמו היפוכלוריט, יחסלו את הנגיף ביעילות גבוהה ובזמן קצר. גם מי חמצן בריכוז 6% יעילים ביותר לחיסול הנגיף תוך מספר שניות.

החומרים במדרגת הביניים, כמו כוהלים (בריכוז 70-62% ואין לעלות עליו) אף הם פעילים בזמנים של דקות בודדות. חומרים מדרגה נמוכה, כמו תרכובות אמוניום רביעוני ובנזאלקוניום כלוריד (בריכוזי של 0.2-0.04%) נבדקו אף הם לפעילות נגד נגיף זה ונמצאו יעילים, אך דרוש זמן ארוך יותר על מנת לחסל את כל כמות הנגיפים באופן מושלם. בכל אופן, פעילות החיסול של חומרי החיטוי תלויה בריכוז החומר ובזמן המגע עם המזהם. אפשר לקצר את זמן המגע על ידי הגדלת הריכוז וההיפך".

בזמן החיטוי אין לשהות במקום. יחד עם זאת, במוסדות ובארגונים ניתן לשוב למקום שעה לאחר ביצוע החיטוי ובבתים פרטיים אף חצי שעה לאחר מכן. מוכתר אומר כי לרוב החומר מתנדף מהמשטחים כך שאין צורך לעשות דבר. ישנם מקרים שאם נראה כי החומר נשאר על המשטח ולא התנדף - ניתן להעביר ניגוב בסמרטוט לח.

חיטוי משרדים. קליניקס פרימיום,
לתוצאה טובה צריך חיטוי מקצועי/קליניקס פרימיום

עם עליית המודעות לנגיף הקורונה ולנגיפים בכלל עלו לא מעט אנשי מקצוע שטוענים שהם מבצעים חיטוי נגד הקורונה. אז איך תזהו אנשי מקצוע רציניים? מוכתר אומר כי כבר בשלב ההתחלה שימו לב למה שהם לובשים - האם הם ממוגנים בצורה מלאה? כולל ערדליים, סרבל, כפפות ומפוח אוויר המחובר לראש הברדס. האם הם משתמשים במערפלים ידניים ובמרססים חשמליים שהשילוב בין שניהם מעניק פעולת חיטוי מושלמת.

בנוסף, לא כל אחד יכול להעביר חיטוי נגד קורונה. יש תעודות מיוחדות שניתנות על ידי משרד הבריאות המוענקות רק למי שעבר הסמכות מקצועיות בתחום. כך שדרשו לראות גם אותן טרם הזמנת איש המקצוע. ולבסוף, כמה זה עולה? מוכתר אומר כי זו שאלה בעייתית משום שראשית, קיימים בשוק מספר שחקנים עיקריים ובנוסף המחיר מושפע מהחומרים וכן מגודל המקום, במטרים רבועים שבו נערך החיטוי. ככלל, ככל שהמקום גדול יותר, כך יורד המחיר למ"ר.

חזי מוכתר הוא מנכ"ל קליניקס פרימיום.

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully