וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללמוד שפות מרחוק? קשה, אבל עדיין אפשרי

19.4.2020 / 9:04

הרצון לספק לתלמידים בבית חווית למידה אפקטיבית שתשאיר אותו מרוכזים ליד המחשב, הוא אתגר לא פשוט, בעיר כשמדובר בשפה חדשה. "חלק גדול מהתלמידים לא ממש אוהבים ללמוד ולעיתים מאבדים ריכוז בקלות"

הפדיחה הנוראית בשיחת ה-ZOOM: העובדת שחשפה קצת יותר מדי/Facebook/Piers Mummery.

בשבוע הקרוב יחזרו תלמידי ישראל למערך של למידה מרחוק. מאז הופסקו הלימודים בבתי הספר התעורר דיון על אודות האפקטיביות של הלימודים המקוונים מהבית, והיכולת של צוותי ההוראה לשמר את הריכוז שלהם מול המחשב.

"למידה מרחוק היא מורכבת שלעצמה כי לא כל התלמידים אוהבים ללמוד ולעתים מאבדים ריכוז בקלות", אומר אמיר שלום, מנכ"ל חברת מלינגו, מפעילת המילון האנגלי-עברי "מורפיקס ולומדת "מורפיקסקול". ולכן השיעור המקוון חייב להיות אינטואיטיבי וידידותי לתלמיד. האתגר בלימודי אנגלית הוא גדול אף יותר, משום שחלק ניכר מהתוכן לא בשפת האם של התלמידים".

מורפיקס הודיעה בימים האחרונים על פתיחת גרסת הפרימיום של מערכת "מורפיקסקול" ללימוד אנגלית לכלל התלמידים בישראל ללא תשלום. התוכנה, שאושרה על ידי משרד החינוך, תאפשר לתלמידים ללמוד ולשפר את האנגלית שלהם בתקופת ההסגר בזמן הלמידה מהבית. כל התכנים באתר יהיו זמינים לכל התלמידים שעברו בימים אלו ללימוד מרחוק וכן למורים המעוניינים להעביר לילדים שיעורי אנגלית כיתתיים און ליין.

חשוב לזכור שהאתגר הוא משותף וכולל גם את צוותי ההוראה. עליהם לוודא כי התלמידים יכולים לפנות אליהם תמיד לבקשת עזרה. " ייתכן שתלמידים לא יעשו זאת בשיחת זום עם כל הכיתה ולכן חשוב לדאוג לאפשר להם להתכתב עם המורה או לשוחח בטלפון לקבלת עזרה", אומר שלום. אז איך עושים את זה נכון? הנה כמה טיפים מועילים לתלמידים, להורים וגם למורים.

כיתת תלמידים. אילוסטרציה.. shutterstock, ShutterStock
גם מהכיתה עצמה זה לא קל, אבל יש כמה אמצעים לעשות את זה/ShutterStock, shutterstock

1. שיתופיות - חשוב לאפשר כמה שיותר שיתופיות בין התלמידים למורים. למשל לאפשר לכל תלמיד ליצור חידון / משחק אישי ולשתף אותו עם הכיתה והחברים. כמו כן, העובדה שהתלמידים לומדים מהבית מאפשרת מרחב של יצירה ולמידה חושית. מומלץ מאוד לנצל את זה כדי להמחיש או להמחיז את החומר הלימודי. אפשר לנצל את העובדה שלתלמידים יש יותר זמן פנוי כדי לבקש מהם להכין חידון או שיעור (אפילו הרצאה של 10 דק) על נושא מסוים.

2. מעקב התקדמות - חשוב שהתלמידים ירגישו תחושת התקדמות, לכן מומלץ להכין סילבוס או תוכנית עבודה שגם התלמידים יקבלו ויוכלו לסמן V בסיום כל נושא או תת נושא. כמו כן, כדאי לקבוע מועדים למבחנים והערכות מראש ולשלב אותם בתוכנית הלמידה מרחוק, כך שתלמידים יוכלו להגיע מוכנים ולא להילחץ.

3. זמן - מומלץ לאפשר מספיק זמן להגשת מטלות ולקחת בחשבון שיש תלמידים שמסתבכים עם טכנולוגיה, או שהיא לא תמיד נגישה להם (משפחה עם 3 ילדים בגיל בית ספר, עם מחשב אחד בלבד).

4. חברתיות - כדאי לשמור על למידה חברתית ולנצל את העובדה שהתלמידים בבית ומתגעגעים לחברים שלהם. זו הזדמנות טובה לבקש מהתלמידים לעבוד יחד על משימות.

5. הורים - ההורים הם חלק אינטגרלי מתהליך הלמידה. אין הכוונה לייצר להורים שיעורי בית, אבל בהחלט ניתן לבקש מההורים להתנדב להשתתף בשיעורים ולהרצות מול הכיתה (כל הורה בתחום שהוא מבין בו).

6. קצב אישי ומשוב - מומלץ לאפשר לתלמידים מתקדמים להמשיך ולהתנסות ברמה מורכבת יותר מהבית ללא קשר למה שנלמד בכיתה. כמו כן, מומלץ לתת פידבקים מיידיים לילדים ובאופן אישי. בכיתה זה קצת מורכב יותר המורה לא בהכרח רואה את כל התלמידים, אך באמצעות לומדה ממוחשבת - אפשרי בהחלט.

  • עוד באותו נושא:
  • לימודים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully