וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלי שמצליח לעשות סכומים של מנכ"ל הייטק מהבידוד בבית

בשיתוף אקדמיית 2100, בשיתוף אקדמיית 2100

19.4.2020 / 10:21

שלו יפרח לא נולד עם כפית זהב בפה ומשבר הקורונה אינו הראשון שהוא מתמודד איתו, לאחר שצבר חובות עתק ונבגד על ידי שותפיו הקרובים ביותר. כיום הוא מתפרנס מהאינטרנט באופן מלא וגם בזמן הבידוד הרווחים רק ממשיכים לזרום. בדקנו איך הוא עושה זאת ואם זה אפשרי גם עבורכם

שלו יפרח, מומחה לשיווק דיגיטלי. יח"צ,
מחובות של רבע מיליון ש"ח ל-8 ספרות בשנה. שלו יפרח, מומחה לשיווק דיגיטלי/יח"צ

כמו רבים מתושבי ישראל, גם שלו יפרח, בן 30, חזר לא מזמן מחופשה מפנקת באירופה, ומצא את עצמו שב היישר לביתו בבידוד- 14 יום מבלי לצאת מהבית לאוויר העולם. כשנגמר הבידוד של שלו - בחוץ כבר התחיל הסגר הכללי, ושלו - נשאר בבית.

בזמן שהכלכלה העולמית ניצבת מול סימני שאלה, וישראלים רבים, עצמאים כשכירים - גילו במפתיע שהפרנסה שלהם נפגעה באופן טוטאלי, שלו מוכיח לכולנו כהוגן הלכה למעשה את המשפט "אל תשים את כל הביצים שלך בסל אחד", וגורף מאיתנו ספק התלהבות ספק קנאה, מהצגת התחום העמיד והבלתי שביר: עולם הדיגיטל.

מתברר שמתחת לאף של כולנו מסתתר לו מרחב אינטרנטי מניב הנגיש לכל אחד שיבחר להרים את הכפפה - ולעמול בשביל לקצור פירות בצורת כסף. אמנם המרחב וירטואלי, אבל הכסף - אמיתי לחלוטין.

מסביבנו אנחנו שומעים מכל עבר על עסקים שנסגרים, חברות שמפטרות עובדים רבים בשל קיצוצים, ועצמאיים ושכירים שמקור הפרנסה היחיד שלהם - ירד לטמיון. ההערכה הייתה לחצי מיליון מובטלים באפריל. בסוף מרץ כבר הגענו למיליון. פי שתיים מההערכות.

עולם הדיגיטל מעולם לא נראה כה זוהר, כשהוא מהווה מרחב מוגן לחלוטין; מוגן מבחינה בריאותית - בהיותו מאפשר הימנעות יציאה מהבתים שלא לצורך, מחשש הידבקות.

וכמובן, איך לא? - מרחב מוגן כלכלית! בהיותו מאפשר להמשיך את התעסוקה והפרנסה - גם במצב שאנחנו סגורים בבתים. נראה שבתקופה זו, על מנת שהכלכלה הישראלית תשתמר, אין לה ברירה אלא להישען על המרחב הדיגיטלי כדי לא לקרוס.

שלו יפרח, מומחה לשיווק דיגיטלי. יח"צ,
"בכנות – כל אחד יכול לעשות את זה אם הוא באמת ישקיע. לעומת פתיחת עסק פיזי, לעסק דיגיטלי לא נדרש הון התחלתי, ואפיקי הסיכון נמוכים בהרבה". שלו יפרח/יח"צ

עולם הדיגיטל - מרחב מוגן כלכלית

אוקיי, אז מה קורה תכלס? יש לך בעצם חנות אינטרנטית?

"לא. יש הרבה דרכים להרוויח כסף מהאינטרנט", מסביר לי שלו, "ופתיחת חנות אינטרנטית זו ממש לא הדרך היחידה. האמת, שזו לא הדרך המומלצת בעיניי, ואני לא משתמש בה כיום."

אז מה בעצם אתה עושה בפועל?

"זה קצת מורכב להסביר על רגל אחת, אבל אני משתמש בדרכים שונות, כמו מוצרי מידע - שזה בעצם מוצרים של לימודים מקוונים, קורסים וספרים דיגיטליים. שיווק שותפים, שזה בגדול קבלת עמלת מכירות על מוצר של מישהו אחר שאתה משווק עבורו, בניית אתרים וקידום אורגני ב-SEO… תקופות ארוכות הייתי גם קמפיינר בקידום ממומן לבעלי עסקים שהיו צריכים עזרה בשיווק. למשל, איסוף לידים".

הוא מחייך ומוסיף "האמת, שכאשר מבינים את העולם הזה באמת, מוצאים תמיד עוד דרכים לייצר עוד מקורות הכנסה, וככה, לא לעשות את הטעות האסטרטגית של לתלות 100% מההכנסות שלך במקור אחד. רק עכשיו, הבעייתיות שבזה מתחילה לחלחל אל החברה הישראלית."

אתה רוצה להגיד לי שכל אחד יכול לעשות את זה? מה נדרש בשביל להתחיל לעשות כסף מהאינטרנט?

"בכנות - כל אחד יכול לעשות את זה אם הוא באמת ישקיע. לעומת פתיחת עסק פיזי, לעסק דיגיטלי לא נדרש הון התחלתי, ואפיקי הסיכון נמוכים בהרבה. לא צריך מקום פיזי, סחורה, חשבונות חשמל, ואפילו צוות כשמתחילים. מן הסתם כשהעסק גדל אפשר לגייס עובדים או להתחבר לשותף, אבל בשם התחלה זה יכול להיות מופע של אדם אחד. בשעתיים עבודה ביום אפשר לעשות השלמת הכנסה לא רעה בכלל. כשמשקיעים יותר - כמובן שהרווחים יכולים לעלות ולעלות."

הוא עוצר ומבקש להדגיש את הדבר הכי חשוב בעיניו: "אמנם לא צריך תואר בשביל להיות יזם אינטרנטי, ולי בעצמי אין תואר. אבל ידע זה כוח, וזה המשאב הכי חשוב. רבים לפניכם עשו טעויות של מתחילים - וחזרו בשביל לספר, בשביל שאתם תוכלו להימנע מהן! אם תרוצו על זה בליינד בלי לרכוש ידע רלוונטי, אתם תבזבזו לעצמכם זמן וכסף".

"עולם הדיגיטל הוא לא מה שהיה לפני 5 שנים ואפילו לא לפני שנה. זה עולם דינמי שמשתנה כל הזמן, וידע עדכני ומתעדכן זה קריטי. ידע חלקי ורדוד שלא מתייחס לתמונה המלאה, לאסטרטגיה לטווח ארוך ולמגוון אופציות שונות - הוא מסוכן מאוד. לצערנו יש הרבה מדריכים כאלה שרצים באינטרנט".

שלו יפרח, מומחה לשיווק דיגיטלי. יח"צ,
"אני אישית מאמין בעצמאות כלכלית ושליטה על הזמן שלי- כערכים עליונים. כי אם כל השעות הכי טובות של החיים שלי מושקעות למען פרויקט של מישהו אחר – מה עשיתי בזה?". שלו יפרח/יח"צ

אז בוא נדבר תכלס, מה אתה ממליץ לעשות?

"אני בעצמי מלמד את מקצועות השיווק הדיגיטלי ליזמים ובעלי עסקים, ולשכירים המעוניינים בהסבה מקצועית, וכן - גם למתחילים. לא נדרש שום ניסיון קודם וגם לא הון התחלתי. זה תחום שמתאים לכל מי שמוכן להיכנס לזה באמת. למי שרוצה לייצר לעצמו השלמת הכנסה, ואפילו - 100% הכנסה".

"אני אישית מאמין בעצמאות כלכלית ושליטה על הזמן שלי - כערכים עליונים. כי אם כל השעות הכי טובות של החיים שלי מושקעות למען פרויקט של מישהו אחר - מה עשיתי בזה? איפה אני? איפה החיים שלי? איפה הזמן עם האנשים שאני אוהב? מה יעזור לי לחסוך חיים שלמים בשביל להיזכר בגיל פנסיה אולי להתחיל לחיות?".

"אני ושותף שלי, הדר אשוח, שעשה בעצמו את המיליון הראשון שלו בגיל 17 משיווק בדיגיטל - לימדנו כבר מעל 6,000 תלמידים, ויצרנו קורס רחב, מקיף ומתעדכן - שאין עוד כמותו בארץ. יצא לי לראות ולשמוע על קורסים רבים לשיווק בדיגיטל שמלמדים תחום אחד ומצומצם, בעלות של פי 2 או 3 מאיתנו (שלא לדבר על העלות המטורפת של תואר שמלא במידע לא רלוונטי)- ומבחינתי ללמוד דבר כזה זו טעות קריטית".

"אם כבר לרכוש כלים לייצר כסף מהאינטרנט - אז למה לא לעשות את זה כמו שצריך? שיהיה מגוון של דרכים ואפשרויות, בהתאם למה שאתם מתחברים אליו, ועם אפשרות למגוון מקורות הכנסה במקביל. זאת יציבות כלכלית. זה חופש".

ספר לי עוד עליכם.

"אחד הדברים שהכי חשובים לי ולהדר - זה הווייב. אנחנו אנשים מאוד קלילים, ולא מתחברים לווייב כבד ורציני מדי, כמו באוניברסיטאות למשל. אנחנו אוהבים תכלס ופרקטיקה - שעטופים ומתובלים בצחוקים וכיף ואווירה טובה. אגב, שנינו בטוחים בזה שאם מישהו היה מלמד אותנו כשרק התחלנו - את התוכן שאנחנו מלמדים עכשיו, היינו מרוויחים פי 10 מההישגים הראשונים שלנו בתחום! זה באמת ידע שאנחנו לא מבינים למה לא מלמדים בבית הספר".

ומה עם איזו טעימה בחינם מהקורס? קיימת אופציה כזאת?

"ברור! אנחנו מעבירים הדרכות אינטרנטיות בחינם! הן ממש כיפיות ועם אנרגיות טירוף. אני ממש מזמין את כל הקוראים להכיר אותנו ואת עולם השיווק בדיגיטל קצת יותר טוב, בסמינר רשת פרקטי בחינם: 4 הדרכים הבטוחות ביותר לייצר כסף מהאינטרנט. לדעתי זה תזמון מושלם, להכות בברזל כל עוד הוא חם, ועם המצב במשק - הברזל עכשיו רותח! להיפתח לתחום השיווק הדיגיטלי זאת המלצה שלי מכל הלב לכל אחד. יהיה מצחיק, מעניין ומרחיב תודעה - תבואו, זה בחינם! מוגש באהבה כשירות לציבור".

נשמע מדהים. יש לך עוד משהו שהיית רוצה להגיד לקוראים?

"כן. חשוב לי שכולם ידעו שעולם הדיגיטל נגיש לכל אחד. באמת, אל תחשבו שאתם צריכים להיות מוכשרים במשהו מסוים או שיהיה לכם איזה ידע או ניסיון, או כישורים טכנולוגיים כלשהם. עם הכלים הנכונים, השקעה והתמדה - באמת שכל אחד יכול להצליח. ואין תחושת סיפוק יותר גדולה מלראות תלמידים שלי שמצליחים. זה תחום מטורף, ויש מספיק לכל מי שיבחר לבוא ולקחת נתח מהדבר הזה. תאמינו בעצמכם - ואתם תצליחו בענק! מאחל לכולם לעבור את המשבר הזה בצורה חלקה ונעימה, ושנצא ממנו בריאים ומחוזקים".

במקום לבנות רק על דמי אבטלה כדי לשרוד בקושי את המשבר, נצלו את ההזדמנות והתחילו לעבוד מהבית במקצוע יציב ומבוקש.

>>> להרשמה בחינם להדרכה שתלמד אתכם להרוויח כסף מהאינטרנט

שלו יפרח, מומחה לשיווק דיגיטלי. יח"צ,
"מוגש באהבה כשירות לציבור". שלו יפרח/יח"צ
בשיתוף אקדמיית 2100, בשיתוף אקדמיית 2100
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully