וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כן, לחתוך גם בנטפליקס: כך תתכוננו לגל השני של איום הקורונה

עופר לוין

19.4.2020 / 13:18

גם אם אתם עדיין עובדים, העובדה שהגל הראשון של הקורונה לא תפס אתכם לא אומרת שהאיום הוסר. כלכלת בית נכונה היא המפתח, וכדי לאזן את ההוצאות שלכם אתם צריכים לנבור בפרטים הקטנים. למשל, הצצה על החבילה בנטפליקס או רשימת הקניות בסופר

צילום: רוני כנפו, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

בווידאו: הפגנת העצמאים נגד מדיניות הממשלה.

לקורונה יש השלכות רבות מעבר לחום ואיבוד חוש הטעם, ולא חייבים להידבק במחלה כדי להפגש הבעיות הכלכליות שהיא יוצרת. התקופה הזאת מאפיינת את מרבית משקי הבית בישראל בחוסר ודאות. אפילו אם אתם ממשיכים לעבוד כבשגרה, ייתכן שכתוצאה מהמשבר גם אתם תהיו מושפעים מהשלכותיו. לכן יש לפעול בצורה חכמה בהיבט הפיננסי המשפחתי שלכם. ביומיום אנו ממליצים לבחון את כלל ההכנסות אל מול כלל ההוצאות ואז לרדת לרזולוציה של בדיקה פרטנית היכן ניתן לצמצם.

בימים אלו אנו אומרים צמצמו היכן שניתן, גם אם ההכנסה שלכם כרגע לא נפגעה כתוצאה מהמשבר, צריך לזכור שצונאמי מגיע לאחר רעש האדמה ויכול לפגוע גם במקום שלא נפגע מהרעש הראשון. המשמעות: הצונאמי הכלכלי של המשק יכול להשפיע גם על מי שלא נפגע קודם. איש אינו חסין.

תורים ללשכת התעסוקה בעקבות גל הפיטורים לאחר הנחיות משרד הבריאות בעקבות נגיף הקורונה 17 במרץ 2020. ראובן קסטרו
גם אם התור ללשכת התעסוקה הוא לא מנת חלקכם, עדיין צריך להתנהל בזהירות/ראובן קסטרו

ראשית, יש לעבור על כלל ההוצאות המשפחתיות ולחלק אותן למספר קטגוריות: "חובה" (ביטוחים, משכנתה, חשבונות חשמל, הלוואות רכב ואחרות - דברים שאין ברירה אלא לשלם), תשלומים חודשיים (גני ילדים, חוגים, מנוי לנטפליקס, ספוטיפיי, עיתונים, אתרי אינטרנט שונים וכו'), בזבוזים (כל אותן הוצאות שלא בדיוק חייבים לעשות - גאדג'טים מחו"ל, מסעדות או משלוחים), קניות בסופר (שאינן בסל המוצרים הרגיל שלכם).

תשלומי החובה - אנו חייבים לשלם את ההתחייבויות השונות שלנו. אולי גופים מסוימים יעניקו לנו הקלות (דחיית תשלומים, פריסה מחדש), אבל יש להכיר את כל ההתחייבות הנ"ל ולהיערך לשלם אותן במועד. זכרו שאם לא תשלמו את התשלומים הללו במועדם, יש סיכוי שהדבר יירשם בדוח האשראי הצרכני שלכם ולכן חשוב לבדוק מראש את ההתחייבות ובמידת הצורך לפרוס מחדש או לקבל אישור לדחייה.

לגבי הביטוחים השונים, זה הזמן ליצור קשר עם סוכן הביטוח שלכם או לבדוק סוכן ביטוח מומלץ שיעבור איתכם וינתח את התיק. לא אחת מוצאים ביטוחים כפולים שניתן לבטל ואף ניתן להוזיל חלק מהפרמיה החודשית בביטוחים הקיימים שלכם מבלי לפגוע בביטוח עצמו.

בנושא התשלומים החודשיים, יש לוודא שאכן הקפיאו לכם את החיוב של מכוני הכושר, החוגים וגני הילדים. יש לשקול לצמצם את המנויים השונים - לרדת לחבילת בסיס של נטפליקס, לשמוע מוזיקה בספוטיפיי עם פרסומות, להסתפק בעיתון רק בסוף שבוע וכו'. נכון, מדובר בסכומים יחסית קטנים אך רק בשורות אלו חסכנו כ-60 שקל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נס בתא מספר 7. נטפליקס,
גם אם אתם רואים נטפליקס, עדיין אפשר לרדת לחבילת הבסיס. כל שקל חשוב/נטפליקס

הקורונה אילצה אותנו להיכנס לתהליך של גמילה צרכנית. את חופשת הפסח בילינו בבית, לא טסנו לחו"ל, לא בילינו במסעדות, הקניונים סגורים ואין יותר מדי מקומות להוציא בהם כספים. זאת הזדמנות לאמן אותנו ולהרגיל אותנו לחשיבה נכונה, לצמצום ולחשיבה מחודשת לפני כל הוצאה. אפילו לגבי ההוצאות השוטפות שלנו בסופר יש לשאול: האם צריך לקנות כל כך הרבה? בינתיים הרי אין מחסור במוצרים, מה גם שהנטייה הצרכנית היא לקנות יותר ולזרוק לאחר מכן. כן רצוי לבצע קניות בצורה מסודרת עם רשימה שהוכנה מראש ולהשתדל לא לחרוג ממנה. כמובן שחוק האצבע לגבי קניות בסופר לא משתנה: משלמים בתשלום אחד או במזומן ולא בתשלומים.

התקופה הזאת היא תקופה מאתגרת, העולם כפי שהכרנו אותו הולך להשתנות בצורה כזאת או אחרת, חשוב להרגיל את עצמנו היום להתנהלות נכונה שתקל עלינו בעתיד.

עופר לוין הוא מנכ"ל שותף ב-Reals, פתרונות מימון ריאליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully