וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל דיגיטלית" מציגה: המיזם החדש שיסייע לראשי הרשויות בהתנדבות

19.4.2020 / 14:47

המיזם המיוחד יחבר בין אנשי טכנולוגיה לרשויות מקומיות לטובת הטמעת מערכות שירותים מוניציפליים אונליין וסיוע לראשי הרשויות ולעובדי הרשות בתפעול האפליקציות השונות

מיזם ייחודי בהובלת "ישראל דיגיטלית", ארגון הבוגרים של עמותת עתידים בשיתוף עם משרד הפנים והמשרד לשוויון חברתי, יצא לדרך במשרד לשוויון חברתי וג'וינט אלכא. המיזם להטמעת מערכות שירותים מוניציפליים אונליין וסיוע לראשי הרשויות ולעובדי הרשות בתפעול האפליקציות, מתקיים בהתנדבות מלאה של המשתתפים בו. בשבוע שעבר נשלח קול קורא לרשויות המקומיות אשר רבים מהן הביעו עניין לקבל סיוע בנושא. במקביל, בארגון הבוגרים של עתידים כבר החלו בגיוס משמעותי של אנשי טכנולוגיה בוגרי העמותה שיצטרפו בהתנדבות למיזם וילוו את הרשויות.

זוג קשישים מנהלים שיחה דרך אפליקציית "זום". 25 במרץ 2020. רויטרס, רויטרס
הרשויות לא מורגלות למתן שירות מרחוק, ולכן צריך שיהיה מי שיתדרך/רויטרס, רויטרס

"המטרה היא לעזור לרשויות המקומיות להמשיך את הפעילות בימים האלה דרך מערכות אונליין שיאפשרו לתושבים לקבל את השירות הטוב ביותר גם בימי הקורונה", מסביר דורון שטיר, מנהל תכנית Tecy (טכנולוגיה לקהילה) מארגון הבוגרים של עמותת עתידים, "רוב עובדי הרשות המקומית נאלצים לעבוד בימים האלה מהבית ולתת שירותים לתושב מרחוק, זה משהו שרובם לא התמודדו איתו מעולם, וגם אלו שכן - לא עשו זאת בעצימות כזו. המטרה שלנו זה ללוות אותם, ללמד אותם ולתמוך בהם מבחינה טכנולוגית כדי לאפשר להם לתת את השירות הטוב ביותר עבור התושבים ברחבי הארץ".

המיזם מאפשר לרשויות להיעזר בשני ערוצים: הראשון הוא "הלפ דסק" - מתנדבים שיתנו מענה מידי לרשויות ברמת תפעול אפליקציות ומערכות, לדוגמא - איך משתמשים בזום, תקלות במערכות אונליין וכדומה. הערוץ השני הוא בעצם ליווי צמוד של נציג מהמיזם לרשות מקומית לטובת הטמעה של פתרון טכנולוגי להתמודדות עם אתגר של הרשות. המתנדב יקבל מהרשות את הבעיות והקשיים וימצא יחד איתם מענה טכנולוגי שיענה על הצורך.

תוך שבוע גייסו במיזם כ-100 מתנדבים בוגרי עמותת עתידים בעלי זיקה טכנולוגית וניסיון בהטמעת מערכות. בארגון הבוגרים של עמותת עתידים מספרים כי בימים האחרונים כבר התקבלו פניות דחופות מרשויות מקומיות לסיוע במערכות שונות לתפעול. בין הרשויות שכבר ביקשו לקחת חלק בפרויקט ולקבל סיוע וליווי - נהריה, קרית אונו, גוש עציון, אשדוד, מועצה אזורית גולן, רהט, לוד, בת ים, ומרום הגליל. בארגון מאמינים כי בימים הקרובים יתקבלו בקשות להצטרפות מעשרות רשויות נוספות ברחבי הארץ ופועלים על מנת לאתר מתנדבים נוספים.

השרה לשיוויון חברתי גילה גמליאל. דוברות המשרד לשוויון חברתי,
תמשיך למנף את המיזם. השרה גילה גמליאל/דוברות המשרד לשוויון חברתי

הפרויקט נוצר דרך תכנית TECY (טכנולוגיה לקהילה) של ארגון הבוגרים של עתידים בשיתוף פעולה עם משרד הפנים, עם תכנית "ישראל דיגיטלית" במשרד לשוויון חברתי ועם ג'וינט אלכא. התכנית המבוססת על פעילות מתנדבים בוגרי העמותה מסייעת בשגרה לרשויות מקומיות בנגב ובגליל להטמיע פתרונות טכנולוגיים לשיפור חיי התושבים והקהילה.

במסגרת פעילותה בימים רגילים TECY עובדת עבור רשויות מקומיות, באמצעות הקמת צוות ייעוץ ממוקד לכל רשות בה התכנית פועלת. במסגרת ליווי הרשות, צוות המתנדבים מסייע לרשות להגדיר את האתגרים שלה, לבחור את הפתרון הטכנולוגי הרצוי, וכן מלווה את הרשות בתהליך ההטמעה והיישום של הפתרון. מובילי הפרויקטים הם בוגרי תכנית עתידים, המגיעים מדיסציפלינות שונות הנחוצות לפיתוח הפרויקטים. בתקופה זו המירו בארגון הבוגרים של עתידים את הפעילות של TECY לפרויקט הנוכחי כדי לסייע לרשויות במצב המאתגר אליו הן נקלעו בימי הקורונה.

השרה לשוויון חברתי הממונה על מטה ישראל דיגיטלית, גילה גמליאל: "הובלתי את מטה ישראל דיגיטלית במשרד לשוויון חברתי לצמיחה חסרת תקדים בזכות השקעה תקציבית והגדלת היקף הפעילות. אני גאה בהישגים הרבים ובהנגשת הדיגיטל לכלל אזרחי ישראל שהבאנו יחד עם בשורות חדשות, גם בתקופת הקורונה. המשבר גרם לכולנו להבין שעלינו לעשות התקדמות נוספת לשימוש בכלים הדיגיטליים ולא להשאיר אף אחת ואף אחד מאחור. אמשיך למנף את המיזם לטובת הנגשת משרדי הממשלה והרשויות המקומיות בדיגיטל."

"התקופה הנוכחית היא מאתגרת מאוד את הרשויות המקומיות שנאלצות להתאים את עצמן לשגרה החדשה תוך התמודדות עם אילוצים וקשיים רבים" מסביר יואב מעוז, מנכ"ל עמותת עתידים "אחד הקשיים שעולים מהשטח הוא האתגר הטכנולוגי וכאן אנחנו מתגייסים ושמים יד מתחת לאלונקה. אחת המטרות המרכזיות שהצבנו בעמותת עתידים זה הסיוע לרשויות המקומיות המוחלשות, יש לנו בוגרים מדהימים עם מוחות חריפים ויכולות טכנולוגיות יוצאות דופן, החיבור ביניהם לבין הרשויות עושה פלאים גם בשגרה אבל במיוחד ברגעי משבר כמו זה שאנו נמצאים בו כעת. אני שמח על הפרויקט המדהים הזה, פרי עבודתם של ארגון הבוגרים שלנו יחד עם הארגונים השותפים, שיעזור לרשויות לתת שירות טוב יותר לתושבים".

עמותת "עתידים" פועלת מעל עשרים שנים לבניית חברה ישראלית חזקה, תוך מיצוי הפוטנציאל האנושי בפריפריה לתועלת הפרט, צה"ל, החברה והמשק, באמצעות טיפוח מצוינות, השכלה גבוהה ומתן כלים להשתלב בליבת העשייה של מדינת ישראל. זאת היא עושה באמצעות רצף של מסלולים החל מגילאים חטיבת הביניים ועד תכניות ללימודים אקדמיים, בצה"ל ובתעשייה ובמגזר הציבורי. עמותת עתידים סייעה עד היום לכ-7,000 צעירים בעלי פוטנציאל בתחומי הטכנולוגיה וההנדסה מהפריפריה להיכנס לעולם הטכנולוגי-מדעי, מתוכם למעלה מ 35 אחוזים נשים.

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully