וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתבר שאפילו מוזיקה אפשר ללמוד מרחוק

22.4.2020 / 9:51

האם אפשר ללמד שיעורי DJ או פיתוח קול דרך זום? מסתבר שכן. במכללה של תעשיית המוזיקה נענו לאתגר ומדגימים כיצד אפשר לעשות זאת נכון

מאז שהקורונה נכנסה לחיינו נדמה שאין שום מוסד חינוכי שלא העביר, ברמה כזו או אחרת את מערכי השיעור שלו לרשת. בעוד שללמד היסטוריה, ספרות או גיאוגרפיה זה קל ללמד מרחוק, מה קורה כשמנסים ללמד שיעורי DJ? או פיתוח קול? איך בודקים סאונד מקצועי? ובמילים אחרות, איך ממשיכים ללמד לימודי מוזיקה על שלל הדברים שהיא כוללת כמו הלחנה, הפקה מוזיקלית ורמיקס מעבר למסך? במכללת BPM, המכללה של תעשיית המוסיקה נענו לאתגר והעלו כמעט את כל מערכי השיעור - לרשת וזאת מבלי להתפשר כלל על רמת הסאונד הגבוהה שמהלך כזה דורש. BPM הוקמה בשנת 2003 ונחשבת כיום לאחד המוסדות הפדגוגים המובילים בעולם ללימודי מוסיקה, סאונד, הפקה ותקלוט. BPM מכשירה למעלה מ-2000 סטודנטים מדי שנה, המהווים גרעין מרכזי בתעשיית המוסיקה בישראל וגם מחוץ לה.

מכללת BPM. מכללת BPM,
אם רוצים, הכול אפשרי. לימוד מוזיקה בזום/מכללת BPM

אז איך זה עובד בפועל? גיא בן צבי, המנהל הפדגוגי של המכללה מסביר: "כבר זמן רב שאנחנו אוספים תוכן לקורסים מקוונים כך שהיו לנו חומרים מוכנים להתחיל איתם. יש מעט מאוד קורסים שלא התאימו לקורסים באון ליין. בנוסף, עשינו את ההתאמות הטכנולוגיות הנדרשות מבחינת סאונד, מחשבים, לפטופים לסטודנטים וכד'. בשבוע הראשון ללימודים המקוונים זה היה וואו".

על כך מוסיף יריב עציון, מבעליה המכללה ומרצה כי "חשוב לציין שאפילו טרום עידן הקורונה, התחלנו בפיתוח משחקים ממוחשבים לעידוד תרגול של חומרי הלימוד מהבית. בנוסף, כל מערך לימודי האונליין שלנו נתמך באמצעות סמארטפונים כך שהסטודנט יכול ללמוד ולתרגל בכל רגע נתון ומבלי להיות תלוי במחשב.

לשאלה מה השתנה, מבחינתו, כמרצה עונה בן צבי: "אני מלמד נגינה במקלדת ואם בשיעור פרונטלי אני צריך לעבור בין כל התלמידים ולשמוע אותם, עניין של כמעט שעה אז עכשיו הם שולחים לי את שיעורי הבית במייל ואני יכול לעבור עליהם במהירות, בזמני."

בניגוד למה שניתן לחשוב שאולי תקופת הקורונה מרחיקה אנשים, בן צבי אומר שלתחושתו זו הפוך לחלוטין - "יש בתקופה זו יותר קשר בין המרצים לסטודנטים, הם מדברים יותר עם המורים, מתייעצים איתם. זה ללא ספק הגביר את הקשר עם הסטודנטים".

seperator

האם ניתן לצפות ליותר תוכן מצד הסטודנטים, בתקופת הקורונה? בן צבי אומר שללא ספק הוא רואה מהתלמידים שלו איכויות גבוהות יותר, מה שמצביע על כך שהם מתאמנים יותר, "יש כאלה שכיף להם בבית עם הקפה בבית להתרכז, הם לומדים ומבסוטים ויש כאלה שצריכים יותר את החבר'ה מסביב שלהם אנחנו מוסיפים עוד שעות ותגבורים. בסך הכל כולם מנצלים את הזמן טוב יותר".

לשאלה מה היה לוקח או משאיר אצלו אחרי הקורונה עונה בן צבי כי בגלל המעבר ללימוד באון ליין המרצים נדרשים להכנת יותר חומרים ויזואליים, משימות בבית משימות הלחנה וכד' - "אי אפשר לדבר שעתיים רצופות, אז כל המרצים פשוט הכינו עוד חומרים ויזואליים וחומרי תרגול שניתן לשתף עם הסטודנטים, זה גם מעביר את המסר היטב וגם חוסך לנו זמן".

עדי אורנשטיין - בייליס, מנהלת השיווק אומרת כי "הקורונה אילצה אותנו לחשוב אחרת, הבנו מההתחלה שאנחנו לא מתכוונים לסגור את המקום ולחכות שהמשבר יחלוף. המכללה היא כר פורה של יצירה ובוגרים ממשיכים להתייעץ עם המרצים שלהם גם אחרי תקופת הלימודים. בנוסף, אנחנו כל הזמן בודקים את עצמנו, אנחנו עושים סקרי לקוחות כדי לראות מה עובד ומה לא. הקורונה גרמה לנו להיות יעילים יותר מבחינת הזמן ולהעביר את התוכן האיכותי שלנו בצורה טובה יותר. הצלחנו תוך 35 יום לגרום לכך שמערך הלימודים ממשיך לעבוד ועובדה היא שהסטודנטים ממשיכים ללמוד ולהשתתף."

ומה אומרים הסטודנטים על המעבר לאון ליין? דניאל גולדברג, סטודנט במסלול להפקה וסאונד אומר כי "לימודי האונליין במכללת BPM לימדו אותי איך ליצור בכל מצב, והוכיחו לי שמקצועיות בעולם המוזיקה לא תלויה בציוד או סיטואציה, אלא בעשיה".

בימים אלה משיקה המכללה את הקורסים המבוקשים שלה ללמידה באונליין, פרטים נוספים ניתן לקבל באתר.

  • עוד באותו נושא:
  • זום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully