וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצהרה של סודהסטרים: נמנע שימוש ב-67 מיליארד בקבוקים חד פעמיים

22.4.2020 / 9:59

על רקע משבר הקורונה, ביום כדור הארץ יצאה החברה במספר הצהרות סביבתיות משמעותיות והודיעה כי תגיע למספר העצום עד 2025: "יש לזכור לדאוג טוב יותר לכדור שעליו אנחנו חיים"

מותג המים המבעבעים סודהסטרים, חלק מפפסיקו העולמית, הודיעה היום (רביעי), יום כדור הארץ, על שורת צעדים עולמיים שמטרתם לצמצם פסולת פלסטיק חד-פעמית ולהגביר את המודעות לכדור הארץ בצל משבר הקורונה. החברה הציבה יעד חיסכון בשימוש של כ-67 מיליארד בקבוקים חד פעמיים בחמש השנים הבאות, בהתבסס על הגידול העסקי אותו היא צופה וההבנה, כי הכנת מים מוגזים ממי ברז חוסכת שימוש של אלפי בקבוקי פלסטיק חד פעמיים לכל משפחה.

בנוסף להתחייבות זו, החברה מודיעה, כי תעביר את יצור כל בקבוקי הטעמים שלה מפלסטיק לבקבוקי מתכת* בתחילת 2021, צעד שיחסוך שימוש של כ-200 מיליון בקבוקי פלסטיק נוספים במהלך חמש השנים הבאות. הטעמים נרכשים על ידי צרכנים בכל רחבי העולם ומאפשרים להכין משקאות מוגזים במגוון טעמים בבית. כיום החברה מייצרת במפעלה באשקלון למעלה מ -30 מיליון בקבוקי טעם בשנה, מספר זה גדל משמעותית מדי שנה עם כניסתם של טעמי "פפסי" לסודהסטרים.

ההכרזה הסביבתית של החברה מגיעה על רקע משבר הקורונה המתחולל ברחבי בעולם, כחלק מקמפיין שעלה אמש ב 45 מדינות ב-7 שפות המבקש להחזיר למודעות גם את משבר האקלים המתחולל סביבנו. בלב הקמפיין, סרטון מרגש בו נראים בעלי חיים לצד נופי טבע מרהיבים המעבירים יחד את מסר סביבתי One home one Planet וקורא לאנשים הנמצאים בבידוד או הסגר ברחבי העולם לדאוג לעצמם אך לא לזנוח שוב את כדור הארץ.

אייל שוחט מנכ"ל סודהסטרים העולמית ציין: "אזרחי העולם עוברים תקופה קשה ומאתגרת ששמה, לעת עתה, בצל את משבר האקלים. כולי תקווה שברגע שהקורונה תהיה מאחורינו, נראה התגייסות גלובלית דומה גם למלחמה במשבר האקלים ונזכור לדאוג הרבה יותר טוב לכדור הארץ בו אנו חיים כדי להשאיר עולם טוב יותר לילדינו". עוד הוסיף שוחט: "על אף המצב, סודהסטרים ממשיכה לעבוד במלוא המרץ ובהתאם להנחיות. גם בימים לא פשוטים אלו, אנו בוחנים כל הזמן מהלכים סביבתיים נוספים במפעלים, במוצרים ובמשרדים, לרבות בתחום האנרגיה המתחדשת. לסודהסטרים יש גם תוכנית למעבר לשימוש בגז טבעי ובטכנולוגיות דור חדש של אנרגיה נקיה. מימוש התוכניות יאפשר לחברה להגדיל משמעותית את העצמאות האנרגטית של מפעליה בדרום הארץ. כחברה גלובלית אנו חשים אחריות ומחויבת כלפי העולם שנשאיר לדור הבא".

התחייבויות סביבתיות נוספות שפורסמו על ידי החברה

ב- 2019 סודהסטרים מנעה שימוש בכ-5 מיליארד בקבוקי פלסטיק חד-פעמיים הודות לפתרון הפשוט שבהכנת סודה ביתית. יותר ממחציתם התממש על ידי השווקים הבולטים ביותר שלה כמו גרמניה, צרפת וארה"ב. בכל שנה מעלה החברה את הרף גבוה יותר; בשנת 2020, בכוונת החברה למנוע שימוש של כ- 6 מיליארד בקבוקי פלסטיק חד-פעמיים נוספים ברחבי העולם.

כמו כן, הודיעה סודהסטרים גם על השקעה באנרגיות מתחדשות. בשנה האחרונה הוצבו פאנלים סולאריים על גג המפעל הראשי של החברה ברהט, וכבר סיפקו 5% מצרכי האנרגיה של החברה ומטרתה להגיע לכ- 20% עד 2021. לסודהסטרים יש גם תוכניות למעבר לשימוש בגז טבעי ולהשתמש בטכנולוגיית דור חדש של אנרגיה נקייה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

ומה בישראל?

סטלה קריוף מנכ"לית שוק ישראל בסודהסטרים מציינת: "בהתאם לתכניות החברה בכל העולם, אנו שואפים לחסוך בישראל כחצי מיליארד בקבוקים חד פעמיים בחמש שנים הקרובות. מידי שנה אנו חוסכים עשרות מיליוני בקבוקים- רק ב-2019 חסכנו כ- 70 מיליון בקבוקים ומספר זה גדל משמעותית משנה לשנה".

עוד הוסיפה קריוף: בשנים האחרונות אנו רואים עליה בחשיבות שהצרכנים מייחסים לנושא הקיימות. עם זאת זה עדיין לא הפך לגורם המניע צמצום בצריכת מוצרים חד פעמיים. מדי שנה נמכרים בישראל כ 1.7 מיליארד בקבוקים חד פעמיים, זה מספר עצום, אבל אנחנו אופטימיים ואין לי ספק שהצרכנים יפנימו שיש דרך חדשה לצרוך משקאות מוגזים בבית תוך שמירה על הסביבה.

מדוע בקבוקי מתכת?

מתכת היא האופציה הקלה והיעילה ביותר הקיימת כיום בעולם למיחזור ואינה דורשת "חינוך שוק" לצורך הפרדת פסולת. על פי נתוני ה- EPA, הסוכנות להגנת הסביבה של ארצות הברית, 70% מהמתכות ממוחזרים במלואה בארצות הברית, לעומת 35% מאלומיניום, 33% זכוכית ורק 15% מפלסטיק; באיחוד האירופי מספר זה גבוה אף יותר כאשר 74.2% מהמתכות ממוחזרות במלואן. שינוי זה צפוי לחסוך מאות מיליוני בקבוקי פלסטיק חד פעמיים בשנים הבאות. בחברה מדגישים כי המעבר למתכת יקרה על אף מורכבותו בכל ההיבטים: תפעולית, שיווקית ומסחרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully