וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום אפריקה תאפשר לישראל לבצע חיקור דין לסיריל קרן בתחומה

הארץ

13.1.2003 / 20:41

כמו כן תפתח דרום אפריקה בחקירה עצמאית נגד קרן בחשדות שונים, בהם הוצאת כסף זר מהמדינה



דרום אפריקה החליטה היום (שני) להיענות לבקשת ישראל לערוך חיקור דין בדרום אפריקה למיליונר ואיש העסקים, אזרח המדינה, סיריל קרן, בפרשת ההלוואה על סך 1.5 מיליון דולר שהעניק למשפחת שרון. כמו כן תפתח דרום אפריקה בחקירה עצמאית נגד קרן בחשדות שונים, ביניהם הוצאת כסף זר מהמדינה. הכסף שהלווה קרן למשפחת שרון עבר מבנק באוסטריה, דרך בנק בניו יורק, לבנק דיסקונט בתל אביב.



על החלטת דרום אפריקה מסר בצהריים דובר משרד המשפטים במדינה, פול סצצה. סצצה ציין כי נענה לבקשת היועץ המשפטי לממשלה בישראל לסייע בחקירה, וכי שר המשפטים הדרום-אפריקאי ימנה בקרוב שופט-חוקר, שינהל את החקירה. בחקירה ישתתפו גם חוקרים מישראל.



את החקירה עצמה תבצע יחידת חקירות עלית המכונה "סקורפיונס" (העקרבים, באנגלית) וישתתפו בה גם חוקרים מישראל. לדברי סצצה, ההחלטה לפתוח בחקירה הועברה לגורמים המוסמכים במערכת המשפט בקייפטאון, אז יוחלט מי ימונה לתפקיד השופט-חוקר. סצצה ציין כי בסמכותו של השופט לזמן את קרן לחקירה. לדבריו, החקירה תתבצע בשיתוף פעולה מלא ובתיאום עם ישראל. "סביר להניח שבישראל מעוניינים להבין כיצד הועבר הכסף לישראל, אך החוקרים בדרום אפריקה יבררו אם נעשתה עבירה על חוקי המדינה, כגון חוקי העברת מטבע חוץ ומס הכנסה, וכן האם הכסף יצא מהמדינה. אולי האינטרסים שלנו שונים", אמר, "אבל המטרה זהה לברר מה בדיוק היה תפקידו של מר קרן בהעברת הכסף וכיצד".



ברוך קרא ופיטר הירשברג מוסיפים: היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, נפגש ב-11 בנובמבר אשתקד לשיחה עם התובע הכללי של דרום אפריקה, בוללאני נגוקה. זאת, לאחר שכבר אושרה על ידו בקשה מטעם המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה למשרד המשפטים הדרום אפריקאי, לערוך חיקור דין לתושב המדינה, סיריל קרן - במסגרת החקירה נגד ראש הממשלה, אריאל שרון, ובניו עמרי וגלעד.



רובינשטיין מאשר כי נפגש עם התובע הכללי הדרום אפריקאי. עם זאת, מסר כי הדבר נעשה במסגרת ביקור פרטי, ובשיחה לא עלה נושא החקירה וחיקור הדין. לדברי היועץ, הוא נשא כמה הרצאות לבקשת השגרירות, ונענה לבקשת שגרירת ישראל בדרום אפריקה, טובה הרצל, להיפגש גם עם התובע הכללי לפגישת היכרות.



לפני כמה חודשים אישר רובינשטיין ליחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) לחקור את החשדות החדשים שעלו נגד שרון במסגרת חקירת "חברות הקש", שמימנו - לפי החשד - את מערכת הפריימריס שלו לראשות הליכוד ב-1999. זאת, לאחר שהתגלתה ההלוואה שהעביר סיריל קרן לחשבון בניו של שרון בבנק דיסקונט בתל אביב. בעת הגעתו לדרום אפריקה ידע רובינשטיין על הבקשה לחיקור דין, שנשלחה על ידי משרד החוץ למשרד המשפטים הדרום אפריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully