וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסטרו, פוקס, קפה קפה ואחרות הודיעו על השבתה: ההתאגדות אסורה?

שני מוזס

26.4.2020 / 13:48

בעקבות פרסומים על הסכמות משותפות שלא לפתוח את הפעילות בכ-200 רשתות, התאגדות רשתות האופנה והמסחר קיבלה היום דרישת נתונים מטעם רשות התחרות

רשות התחרות בודקת את אופן ההתנהלות ואת אופן הפעולה של התאגדות רשתות האופנה והמסחר שהתארגנו בעקבות אירועי הקורונה, ביניהן מאות רשתות ובראשן קבוצת פוקס, גולף, קסטרו, קפה קפה ואחרות.

בעקבות פרסומים על הסכמות משותפות שלא לפתוח את הפעילות בכ-200 רשתות, נשלחה אליהן היום (א') דרישת נתונים מטעם רשות התחרות, "במטרה לוודא כי פעילות הקמעונאים אינה עומדת בסתירה להוראות הדין".

ברשות התחרות מבהירים היום כי ככל שתוצאות הבדיקה יעלו כי המעשים היו עלולים לפגוע בתחרות באופן שמפר את הוראות החוק, הרשות לא תהסס לנקוט פעולות אכיפה.

חנות קסטרו. Creative Commons
"אם המעשים עלולים לפגוע בתחרות, הרשות לא תהסס לנקוט פעולות אכיפה"/Creative Commons

הצעד הזה מתרחש אחרי האזהרה שקיבל ועד הפעולה של רשתות האופנה והמסחר, ואחרי שהוועד טען ביום חמישי האחרון כי הגיע להבנות עם רשות התחרות בנוגע למאבק שהוא מנהל על רקע נזקי משבר הקורונה לעסקים בענף, וכי המגבלות ברורות לו. שיחת ההבהרה הזו התרחשה לאחר פרסום חוות-הדעת שנחשפה ב"גלובס", לפיה רשות התחרות לא תאפשר לרשתות משא-ומתן משותף מול הקניונים בנוגע לדמי השכירות.

התאגדות רשתות האופנה והמסחר יצאו בסוף השבוע האחרון בהכרזה, לפיה "כיוון שפתיחת החנויות בעת הזו, ללא קבלת רשת ביטחון ממשלתית, רק תעמיק את ההפסדים הכבדים ואת הבור אליו נפלנו, אנו קוראים לכל לרשתות האופנה והמסחר לפתוח בשביתה כללית ולסגור את שעריהן, עד שדרישותינו המינימליות לעזרה מהממשלה, כפי שהוצגו בפירוט רב בישיבה עם ראש הממשלה, תתקבלנה במלואן".

עו"ד מתן מרידור, שותף באגמון ושות' וראש מחלקת התחרות, ומי שמייצג את צוות הפעולה של הרשתות הקמעונאיות, מסר היום בתגובה לדברים: "רשות התחרות פנתה לצוות הפעולה של הרשתות הקמעונאיות בדרישה לקבל נתונים לקבל פרטים בהמשך לפרסומים היום. הצוות, שפועל תחת ייעוץ משפטי הדוק, ישיב לבקשה.

"ראוי לציין כי לפני מספר ימים התירה רשות התחרות לוועד הפעולה של הרשתות לנקוט צעדי מחאה נגד הממשלה, על-מנת להסדיר את נושא הסיוע לרשתות בעקבות משבר הקורונה. הממונה הבהירה לוועד, באופן חריג, כי בעת הזאת התארגנות ופעולות כאלה יכולות ליהנות מהגנה במסגרת החוק, ובלבד שהוועד יוודא כי ההשבתה ושאר פעולות המחאה נעשות באופן שעומד בגדרי חוק התחרות הכלכלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully