וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפתח להצלחה עכשיו: לחשוב אחרת

26.4.2020 / 16:50

העסקים מתחילים לחזור לשגרה, אבל הדרך עוד ארוכה והדרך לחוף המבטחים רק מתחילה. רוני הרש, יועץ אסטרטגי, עם ארבעה כללים לשיקום

החזרה המסוימת לשגרה, גם אם היא מלווה באילוצים הכרחיים כאלו ואחרים, משמחת מאוד את בעלי העסקים הרלוונטיים. עובדה, מהבוקר (יום ראשון) הטלפון הנייד מופצץ באין ספור פרסומות ווטסאפ שמזמינות אותי ואתכם לרכוש אין ספור מוצרים וכמובן להסתפר ולעשות לק ג'ל.

ברור לכולם שכל עסק שחוזר לפתוח שואף להכניס כמה שיותר כסף בכמה שפחות זמן על מנת לצמצם את ההפסדים שנרשמו עד כה. אולם כפי שאותו עסק שואף לעשות זאת, כך גם מתחריו. סביר להניח שהם לא נעלמו מהשטח וכי הם קיימים ובעודף מוטיבציה להרוויח מאשר בעבר. לכן, נשאלת השאלה מה כל אחד מבעלי העסקים יכול לעשות על מנת ליצור יתרון על פני מתחריו?

רוני הרש. באדיבות המצולמים
צריך לחשוב מחוץ לקופסה כדי להרים את העסק אחרי המשבר. רוני הרש/באדיבות המצולמים

1. לפרסם. נכון, זו הוצאה ואנחנו מנסים להרוויח. אך כעת, מחירי חבילות הפרסום, הקידום הממומן, יחסי ציבור וכל אלמנט שיווקי אחר הם זולים מאוד. מי שישקיע כעת, כשהכול זול יותר ירוויח בעוד חודש חודשיים כשהמחירים יעלו. בנוסף, יכול להיות שבעוד מספר חודשים כשהמתחרים יתאוששו ויתחילו לפרסם הם "יתקוטטו" אחד עם השני, לעומת זאת, אתם כבר פרסמתם, הייתם לבד בשטח וצברתם קהל לקוחות חדש.

2. צרו יתרון תחרותי - התפיסה הרווחת כעת היא שלאנשים אין כסף מיותר. הם יחשבו כל שקל. לכן, זה הזמן שלכם לתת משהו נוסף ללקוחות שהמתחרים שלכם לא נותנים. אם תצליחו להראות להם שאתם שווים יותר עבור אותו סכום תצליחו לגרום ליותר לקוחות להגיע אליכם. טרם החלטה, בחנו טוב את השוק שלכם, ראו מה נותנים כולם אך מה יכולים להיות אותם הדברים שהלקוחות ישמחו לקבל בנוסף לשירות המקובל. הגעתם לפתרון? תנו אותו.

3. תמריץ - הלקוחות הישנים שלכם חזרו אליכם? מעולה! זאת הבעת אמון. חשבו מה תוכלו לתת להם לאות הערכה. האם זו הנחה על מוצר או שירות? האם זו מתנה פיזית? הראו ללקוחות שלכם שאתם מעריכים את החזרה אליכם. היא לא מובנת מאליה. כמובן שבדקו האם אתם יכולים לתמרץ אותם להביא לקוחות נוספים ובכך להגדיל את מחזור המכירות שלכם.

4. אל תיתקעו על אפיק פרסומי אחד - יכול להיות שפלאיירים עושים לכם עבודה מצוינת או שדווקא רוב הלקוחות שלכם מגיעים מגוגל. נסו לחלק את תקציב הפרסום שלכם בין מספר אפיקי פרסום למשך תקופת מה. ראו מה עובד יותר ומה פחות. רק אז תדעו, בוודאות, היכן כדאי להשקיע.

רוני הרש הוא יועץ תקשורת ואסטרטגיה ובעלים של "הרש תקשורת ואסטרטגיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully