וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: למעלה מרבע מהציבור לא חושב שיצלח את המשבר

27.4.2020 / 10:26

מהסקר שנערך על ידי משרד "גלאי תקשורת" באמצעות חברת הסקרים Blueberries, עולה כי 26 אחוזים לא חושבים שיצליחו לעמוד כלכלית על הרגליים. הממצאים הטובים: התחזק האמון במשרד הבריאות

ב-5.4 ערכה חברת "גלאי תקשורת" עם חברת הסקרים Blueberries סקר בדבר "מצב הרוח" בישראל בעקבות משבר הקורונה. אתמול (26.4) קיימה החברה סקר נוסף, ממנו עולים ממצאים מעניינים.

יכולת הציבור לשרוד את המשבר - סקר. גלאי תקשורת,
יכולת הציבור לשרוד את המשבר - סקר/גלאי תקשורת

הנתון המעניין ביותר סקר עולה מהשאלה: "עד כמה אתה מעריך כי אתה ומשפחתך תצליחו לשרוד את המשבר הכלכלי הקשור לתקופת הקורונה?"

רמת החוסן הלאומי, הגבוה עליו מצביע הסקר בא לידי ביטוי בשאלה ישירה זו וממנה עולה כי מעל לרבע מהעם, 26% מכלל העונים, אינם בטוחים ביכולתם לשרוד את המשבר הכלכלי. נתון זה מתווסף לשאלה נוספת שנדגמה בקרב הציבור, באשר לסוגייה הכלכלית ההולכת ומחריפה ואף מאפילה על המשבר הבריאותי בו אנו נמצאים בשבועות האחרונים. ניכר כי משרד האוצר מקבל את רמת האמון הנמוכה ביותר מכלל הגופים המנהלים את המשבר.

רמת האמון בגופים המנהלים את המשבר - סקר. גלאי תקשורת,
רמת האמון בגופים המנהלים את המשבר - סקר/גלאי תקשורת

נתון מעניין נוסף קשור לרמת האמון בגופים המנהלים את המשבר, ומשם עולה כי האמון במשרד הבריאות עולה (4.51 לעומת 4.29). ייתכן בהחלט כי הירידה במספר הנדבקים וכמות המונשמים הנמוכה יחסית נזקפים לזכותו של משרד הבריאות. לעומת זאת, דווקא משרד האוצר מקבל את רמת האמון הנמוכה ביותר בכלל הגופים המנהלים את המשבר (3.88). ניכר כי הבעיה הכלכלית הולכת ומחריפה ומאפילה על הבעיה הבריאותית. יוצא מן הכלל הוא צה"ל, שקיבל בסקר הנוכחי רמת אמון מעט יותר גבוהה (5.6 לעומת 5.5.).

תחושות ורגשות בקרב הציבור - סקר. גלאי תקשורת,
תחושות ורגשות בקרב הציבור - סקר/גלאי תקשורת

בכל הקשור להקלות בהנחיות, 54% מהמשיבים מעריכים כי ההקלות החדשות אינן רלוונטיות עבורם, 40% כי הן כן רלוונטיות ומתוכם רק 12% מעריכים שהם מאוד רלוונטיות. הממצאים משקפים תמונה נאמנה של המציאות לפיה רק חלק קטן מהאוכלוסייה נהנה בפועל מההקלות.

למרות הנתון הכלכלי הקשה, עולה מהסקר כי רגש הפטריוטיות הישראלי חזק. משתתפי הסקר אוהבים את ישראל, גאים בהיותם ישראלים ומאמינים כי ישראל תצא מזה. על שאלת הגאווה ענו 5.65 מתוך 7, על האופטימיות 5.2 ועל האם מאמינים כי ישראל תצא מהמשבר, ענו 5.4 גם כן תוך 7. הממוצע המסכם של החוסן הלאומי נשאר גבוה - 5.3.

עמדות החוסן הלאומי - סקר. גלאי תקשורת,
עמדות החוסן הלאומי - סקר/גלאי תקשורת

גל בייסברג, מנכ''ל ובעלי גלאי תקשורת: "אני צופה כי בפעם הבאה שנבצע דגימה נמצא כי המצב ישתנה לרעה באופן משמעותי. אם מדינת ישראל לא תכניס את הידיים עמוק לכיס, מהר ובנדיבות, צפויים לה אתגרים אזרחיים כבירים. מהסקר שביצענו ניתן ללמוד כי העם מעריך מאוד את משה בר סימן טוב למרות ההתקפות עליו בתקשורת ולמרות הביקורת על השר ליצמן. כרגע נראה כי עקב האכילס של המדיניות הוא משרד האוצר. לצד כל זאת, ליום העצמאות ה-72 אנו נכנסים כעם חזק, לאומי ומאוחד".

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully