וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם משווקי שמן הזית רוצים שתחזרו לקנות מהם

28.4.2020 / 17:13

קמפיין "זית עד הבית" הוא יוזמה של המגדלים המאוגדים בענף הזית במועצת הצמחים לשווק באופן ישיר לצרכן מהמטע עד הבית. אם אפשר לתמוך בתוצרת ישראלית טובה, זה כנראה הזמן

שמן זית הוא אחד המוצרים הכי ישראליים שיש. תמצאו אותו בכל מסעדה, בכל מטבח וכמעט בכל תבשיל. על פי הערכות, ב-2019 יוצרו בארץ במטעים המושקים כ-6,000 טון שמן זית. המספר העצום הזה לא כולל את המגזר הערבי, שם הייצור כמעט כפול אך הרוב הולך לצריכה פרטית. 85% מיצרנים אלו, נחשבים 'קטנים' (מייצרים כ 10-20 טון ליצרן), ובדרך כלל מוכרים את המוצר למסעדות לחנויות בוטיק שונות וכן מהחקלאים באופן ישיר.

הקורונה עצרה הכול.

הוראות משרד הבריאות חיסלו כמעט לחלוטין את פעילותם של המשווקים הקטנים. בענף הזית, מעריכים שהנזק מחודשיים ללא שיווק עומד על כ-50 מיליון שקלים. הסיבות ברורות: חנויות שממוקמות במרכזי קניות סגורים ביטלו הזמנות, וכך גם חלק ניכר מהמסעדות, הפועלות במתכונת מצומצמת או נסגרו לגמרי. גם חברות לארגון תערוכות וכנסים שנהגו לקנות מארזים לאירועים, ביטלו את הזמנותיהן. אין ביקורים במרכזי המבקרים ברחבי הארץ, בבתי הבד, אין ירידים, פסטיבלים או שווקי אוכל... לא היו מארזי מתנות לחג הפסח, והחנויות המתמחות צמצמו פעילות.

החקלאים המוכרים את סחורתם מחוץ לרשתות השיווק ספגו פגיעה אנושה. בענף מדווחים על מגדלים רבים שנתקעו עם מלאי עצום של בקבוקי שמן זית מובחר. כתוצאה מכך, החליטו המגדלים המאוגדים בענף הזית במועצת הצמחים, לצאת בקמפיין "זית עד הבית" - מהמטע עד השולחן.

מטרת הקמפיין היא לעודד קנייה של שמן זית ישראלי בעל תו איכות מתוצרת עצמית באמצעות שיווק ישיר לצרכן הסופי. כל מי שיזמין משלוח של שמן זית ישירות מהמגדל, יקבל הפתעה מקורית ואישית, מעודדת, אופטימית ומרגשת. תשורה עבודת-יד, מלב אל לב. כולכם מוזמנים לפנות ישירות למגדלי הזיתים ולקבל את השמן עם ההפתעה המיוחדת, אשר יגיע ישירות לבתיכם. מחווה של אחווה אנושית בין אנשי המטעים לאנשי הערים, ליצירת קשר אישי בין כולנו.

  • עוד באותו נושא:
  • שמן זית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully