וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלי שהבטיח לטראמפ מכונות הנשמה, קיבל 69 מיליון דולר ונעלם

שירות גלובס

30.4.2020 / 8:35

עפ"י דיווחים, הרשויות בארה"ב חוקרות מקרה במסגרתו הבטיח מהנדס חשמל ישראלי מעמק הסיליקון לספק מוכונת הנשמה לבתי חולים בניו יורק. ההבטחה ניתנה בתגובה לציוץ של טראמפ וזיכתה אותו ב-69 מיליון דולר

ב-27 במרץ, כאשר חדרי המיון בארה"ב החלו להתמלא בנדבקים בווירוס הקורונה שנזקקו למכונות הנשמה על מנת להציל את חייהם, הנשיא דונלד טראמפ פרסם בטוויטר ציוץ שנועד להפציר בפורד ובג'נרל מוטורס "תתחילו להכין מכונות הנשמה, עכשיו!".

הציוץ הזה זכה לאלפי שיתופים ותגובות, שמאחת מהן השתמעה נימה דחופה לא פחות: "אנחנו יכולים לספק מכונות הנשמה פולשניות ולא פולשניות. שמישהו יתקשר אליי דחוף".

מי שכתב את הציוץ הזה הוא ירון אורן-פינס, מהנדס חשמל ישראלי לשעבר המתגורר בעמק הסיליקון. אורן-פינס הוא מומחה בטכנולוגיה סלולרית, ללא כל ניסיון ניכר לעין בטכנולוגיה רפואית, ולו 75 עוקבים בטוויטר בלבד.

מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו, ברובע מנהטן בעיר ניו יורק, ארצות הברית. 30 במרץ 2020.. רויטרס
לך תמצא עכשיו את הכסף. מושל מדינת ניו יורק אנדרו קואומו/רויטרס

שלושה ימים לאחר מכן שילמה מדינת ניו יורק לאורן-פינס 69.1 מיליון דולר. התשלום היה עבור 1,450 מכונות הנשמה - במחיר מדהים של 47,656 דולר למכונה - פי שלוש מהמחיר הרגיל של מכונות הנשמה מתקדמות יותר.

עפ"י הדיווחים בארה"ב, אף לא מכונת הנשמה אחת סופקה.

הפחד מפני המגפה גרם לפוליטיקאים ברחבי הארץ - ובמיוחד בניו יורק - לפנות לספקים שהרקע שלהם לא נבדק, ולעתים התברר גם שהם כלל בלתי מוסמכים.

"לא הייתה לנו ברירה אלא להפוך כל סלע כדי למצוא מכונות הנשמה וציוד רפואי נחוץ אחר", אמר ריץ 'אזופרדי, יועץ בכיר של ראש העיר ניו יורק, בהתייחסו לקשיים שהתגלו בניו יורק בנסיונות לאתר ציוד רפואי קריטי בזמן מצב החירום שהוכרז בניו יורק בזמן המגפה.

כמעט חודש לאחר מכן, ניו יורק מנסה להחזיר את כל הכספים ששילמה למהנדס החשמל מעמק הסיליקון. גורמים רשמיים סירבו לומר כמה מהכסף הצליחה המדינה להחזיר לעצמה.

לשאלות שהופנו על ידי עיתונאים, אורן-פינס סירב להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully