וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתלבטים מה לעשות כשתהיו גדולים? הכלים שיעזרו לכם לבחור בין לימודים וקריירה

30.4.2020 / 12:33

אם הבחירה בקריירה הייתה עד כה מסובכת ממילא, תקופת הקורונה הוסיפה סימני שאלה למקצועות העתידיים שעליהם חשבתם. 6 כלים שימושיים לייעוץ שיכולים לעזור לכם להתאים את תחום הלימודים

אנו נמצאים בעיצומה של אחת התקופות המאתגרות שהעולם המודרני ידע. עבור צעירים רבים מאיתנו אביב 2020 טומן בחובו עתיד של חוסר וודאות. במה יעסקו, מהם המקצועות הרלוונטיים שאיתם אפשר יהיה להשתכר בצורה מכובדת. גם האוניברסיטאות הפנימו את האתגר שצופן להן העתיד והודיעו לאחרונה על הורדת תנאי הכניסה וביטול הצורך בפסיכומטרי בלא מעט תחומי לימוד.

בחירת תחום לימודים יכולה להכתיב את כל מסלול החיים שלכם, ומהסיבה הזאת קבלת החלטה סופית יכולה להיות מאוד מאתגרת. כ -25% מהסטודנטים בישראל נושרים כבר בעת שנת הלימודים הראשונה, כך שכדאי לעשות את החשיבה והמחקר מראש ולהימנע מבזבוז זמן ומשאבים מיותרים.

כיום, ניתן למצוא באינטרנט מגוון של אתרים וכלים המסייעים בבחירת תחום לימודים - לא צריך בכלל לצאת מהבית בשביל לעשות את המחקר המקיף לצורך קבלת החלטה. ריכזנו 7 כלים שימושיים לייעוץ לימודים אינטרנטי, שיכולים לעזור לכם להתאים את תחום הלימודים לתכונות ולכישורים שלכם, בלי להתבלבל יותר מדי מהמגוון הגדול של התארים והמקצועות האפשריים.

סטודנטים לומדים מול מחשב. ShutterStock
עדיף לא לבזבז משאבים מיותרים/ShutterStock

גוגל טרנדס

גוגל טרנדס הוא כלי שימושי למגוון פונקציות, ויכול לשמש אתכם לא רק לבחירת מקצוע ללימודים - השירות מרכז מגמות חיפושי גוגל של המשתמשים, ומאפשר לראות האם חלו שינויים בפופולריות של תחומי עניין ומילות חיפוש שונות.

בהקשר של תחום לימודים, גוגל טרנדס נותן לראות כמה פופולריים תחומי לימוד מסוימים, או האם הרבה מחפשים כרגע משרות במקצוע מסוים. זה יכול לעזור לכם להבין מה רמת הביקוש ללימודי התחום שאתם רוצים, וגם עד כמה רבה התחרות כרגע בשוק העבודה. מה יותר פופולרי - לימודי הנדסת תוכנה או לימודי מדעי המחשב? גוגל טרנדס מאגד את הנתונים בגרף ומאפשר לערוך השוואות בין נושאי חיפוש.

הפופולריות של תחומי לימוד יכולה להשפיע גם על תנאי הקבלה, שבשנה בה התחום פופולרי במיוחד יכולים להיות גבוהים יותר, וגם להבין האם יש "הצפה" בבוגרי התחום - שיקול חשוב בעת קבלת החלטות גורליות כמו בחירת קריירה.

אתר "לימודים בישראל"

המידע הרב שמרוכז באתר לימודים בישראל מאפשר לעשות סדר בבלאגן ולקבל תמונה רחבה של תחומי עיסוק אפשריים, ומה צריך ללמוד כדי להשתלב בהם. באתר ניתן להיעזר במאמרי השוואה בין תחומי לימודים, בכתבות המכילות טיפים ועצות מפי אקדמאים ומומחים מהתעשייה שחולקים מניסיונם המקצועי.

כך למשל, מי שמתלבטים בין תחומים קרובים כמו, למשל, כלכלה וחשבונאות - יכולים להשתמש בהשוואות שנערכות על ידי צוות האתר, שנותנות מידע עדכני ורלבנטי המרוכז במקום אחד.

בין הכלים המועילים הנוספים באתר ניתן למצוא מחשבון תנאי קבלה, באמצעותו אפשר להעריך מה הסיכויים שלכם להתקבל למכללות ולאוניברסיטאות השונות בארץ, על סמך ציוני הבגרות והפסיכומטרי שלכם. כמו כן, לוח המלגות באתר מרכז אלפי מלגות, ומאפשר הגשת מועמדות באופן נוח ומהיר.

מערכת הפורומים באתר כוללת פורום לייעוץ לימודים, וכן פורומים למקצועות השונים. כמו כן, ניתן להיעזר בסקר שנערך בלימודים בישראל, אותו מילאו מעל 28,000 סטודנטים וסיפקו חוות דעת על מגוון המכללות והאוניברסיטאות בארץ, ועל התחומים בהם בחרו ללמוד. הנגשת המידע באתר מאפשרת לראות חוות דעת על מוסד הלימודים עליו אתם רוצים לברר ועל התחום שמעניין אתכם, ואף להשוות אותו למוסדות לימוד אחרים. נוסף בהקשר זה הוא מילוי אחד מעשרות שאלוני התאמה ללימודים אשר פותחו ע"י ד"ר ענת רפפורט, פסיכולוגית תעסוקתית ויועצת לימודים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

אתר קרן ההכוונה לחיילים משוחררים

אם סיימתם צבא לאחרונה ואתם לא בטוחים לאן להמשיך מכאן, קרן ההכוונה לחיילים משוחררים יכולה לעזור לכם. באתר הקרן מרוכזים מגוון שירותי הסיוע, הייעוץ וההכוונה של הקרן, כולל מידע על הטבות במכוני ייעוץ ואבחון תעסוקתיים.

חוץ מזה, אתם יכולים להיעזר באתר כדי לקרוא על מלגות לימודים מיוחדות המגיעות לחיילים משוחררים - כאשר חלקן מוצעות לפי תחומי לימוד מסוימים, או לפי מוסדות לימוד.

בנוסף, באתר ניתן למצוא מידע רב על הכשרות מקצועיות בתנאים מיוחדים לחיילים משוחררים, כולל רשימת מקצועות נדרשים שמזכים בהנחה חלקית על שכר לימוד, וכן ההטבות המגיעות למי שבוחרים בלימודי תעודה בתכניות הנדסאים או טכנאים.

האפשרות להיות זכאים להטבות כלכליות אלו יכולות להיות שיקול משמעותי עבור חלק מהמתלבטים - שווה לברר.

Manpower Israel

החברה המובילה במתן פתרונות בתחום כוח האדם, שמתמחה בניהול אנשים וידע בתחום משאבי האנוש, גיוס והשמת עובדים, ייעוץ וליווי קריירה, תהליכי Outplacement פתרונות עבודה למעסיקים בינוניים וקטנים, להשמה קבועה וגמישה ומתן שירותי סיעוד. באתר תוכלו למצוא מידע עצום שיהיה לכם לעזר רב .

אתר המועצה להשכלה גבוהה

באתר המועצה להשכלה גבוהה מרוכז מידע רב לגבי מוסדות לימוד, התארים שמוצעים בהם, והטבות שונות המגיעות לסטודנטים. באתר קיימת רשימה של מוסדות מתוקצבים ולא מתוקצבים בארץ, וגם רשימה של שלוחות חו"ל מאושרות על ידי המועצה להשכלה גבוהה עם התארים שאפשר ללמוד בהם. כך אפשר לקבל את התמונה המלאה לגבי האפשרויות השונות ללימודים, גם בארץ וגם בעולם.

אפשר גם לקרוא באתר על מכינות קדם אקדמיות, זכויות שמגיעות לסטודנטים, מענקים ומלגות שונות שמוצעים בפרישה ארצית. קבלת הטבות בשכר לימוד יכולה לעזור לקבל הכרעה לגבי לימודי תחום מסוים.חוץ מזה, למי שלא בטוחים אם הם עומדים בתנאי הקבלה ללימודי התואר אותו הם רוצים - רשימת מוסדות הלימוד בהם ניתן להשתתף בלימודי מכינה מאפשרת לעשות סינון ראשוני של האופציות.

ג'וב פורטל: איזו עבודה מתאימה לי?

האתר, שמשמש כמנוע חיפוש משרות ותיק, מכיל מאגר משרות מחברות ומעסיקים במקומות שונים בארץ. ניתן להיעזר במגוון השירותים המוצעים בו, כולל מאמרים המכילים עצות וטיפים בנושאי בחירת עבודה, וגם בשאלון אישיות הבוחן התאמה לתחומים שונים.

השאלון מכיל היגדים הקשורים בתכונותיכם, רצונותיכם ושאיפותיכם, ובסיומו נותן הערכה של התחום המתאים לכם ביותר - אם מדובר בעבודה מול אנשים, ואם מדובר בתפקיד שדורש יכולות אנליטיות או חישוביות גבוהות.

השאלון יכול לעזור לצמצם את ההתלבטות למי שמתבלבלים מול המגוון הרב של אפשרויות התעסוקה לאחר התואר, ולהכווין אתכם לתחומי לימוד שיכולים להתאים לכם יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • קריירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully