וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערת 'עסק חי' לקבוצת דלק: "השלמת תוכניות החברה אינה בשליטתה הבלעדית"

גיא בן סימון

3.5.2020 / 11:57

הירידה המשמעותית במחירי הנפט והגז בעולם על רקע המינוף של הקבוצה לצד משבר הקורונה מעוררים ספקות בנוגע להמשך קיומה של דלק כעסק חי. הדוחות חושפים גירעון של 3 מיליארד שקל בהון החוזר

רואי החשבון המבקרים של דלק הצמידו הערת 'עסק חי' לדוחות הכספיים של הקבוצה שבשליטת יצחק תשובה, וזאת נוכח מצבה העגום על רקע הירידה המשמעותית במחירי הנפט והגז בעולם לצד משבר הקורונה שמחקו מיליארדים מערכה של החברה.

יצחק תשובה. הדר חורש, מערכת וואלה! NEWS
מצב הנפט מחק מיליארדים משווי החברה. יצחק תשובה/מערכת וואלה! NEWS, הדר חורש

רואי החשבון המבקרים של החברה כתבו לצד הדוחות הכספיים, שפורסמו הבוקר באיחור, כי "הנהלת החברה מנהלת משאים ומתנים עם בעלי אגרות החוב והמוסדות הפיננסיים ולהערכתה תוכל להגיע להסכמות כאמור, אולם למועד אישור הדוחות הכספיים, הסכמות כאמור טרם גובשו. השלמת תוכניות החברה אינה בשליטתה הבלעדית ותלויה, בין היתר, במימוש נכסים וקבלת דיבידנדים מחברות בנות ובפרט בגיבוש הסכמות מחייבות עם מחזיקי אגרות החוב ומוסדות פיננסיים אשר, כאמור, נכון למועד אישור הדוחות הכספיים טרם גובשו.

"גורמים אלו, ביחד עם גורמים נוספים, ערכי הנכסים וההתחייבויות וסיווגם, שיתכן ותהיינה דרושות אם החברה לא תוכל להמשיך ולפעול כ'עסק חי', מעוררים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כ'עסק חי'", כתבו רואי החשבון המבקרים מחברת ארסט אנג יאנג.

נציין כי דלק התעכבה בפרסום דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון, לפי הערכות, בשל ניסיון של הרגע האחרון מצד החברה למנוע מרואי החשבון שלה, לכלול לשוא, הערת 'עסק חי' בדוחות.

דוחותיה של דלק חושפים גירעון עתק של 3.07 מיליארד שקל בהון החוזר. ברמת הסולו (ללא החברות הבנות) מדובר בגירעון של 560 מיליון שקל בהון החוזר. דלק צריכה לפרוע ב-12 החודשים הקרובים 2.6 מיליארד שקל למערכת הבנקאית ולמחזיקי האג"ח, אם כי הערת העסק חי שהוצמדה לדוחות מעידים על ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה בטווח הקצר.

ההפסד המיוחס לבעלי המניות של החברה ברבעון הרביעי של 2019 הסתכם ב-311 מיליון שקל, לעומת הפסד של 219 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2018. את שנת 2019 סיימה דלק עם רווח נקי של 234 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 517 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2018.

פעילות חיפושי הנפט וגז בישראל תרמו 110 מיליון דולר לשורה התחתונה, לעומת תרומה של 108 מיליון דולר ברבעון הרביעי ב-2018. פעילות זו בים הצפוני תרמה 199 מיליון דולר, לעומת תרומה של 174 מיליון דולר לשורת הרווח ברבעון המקביל ב-2018.

הערת 'עסק חי' לקבוצה היא הדבר האחרון שתשובה צריך כעת בעודו ממש נכסים לצד המגעים שהוא מנהל עם מחזיקי האג"ח. בשבוע שעבר איימו נאמני האג"ח לעלות השבוע להצבעה את העמדת שבע הסדרות של הקבוצה בהיקף 6 מיליארד שקל לפירעון מיידי, אלא אם יענו דרישותיהם, בהם, פרסום החלטה של הדיקטוריון לגייס 300 מיליון שקל עד סוף מאי ו-100 מיליון שקל נוספים עד סוף 2020, ולהימנע משיעבוד נכסים נוספים לטובת הבנקים המממנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully