וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוביט לקראת אקזיט ענק: מגעים עם אינטל לרכישה תמורת כמיליארד דולר

עמרי זרחוביץ'

3.5.2020 / 13:25

ענקית השבבים בדרך לעסקה נוספת: החברה רוכשת את החברה שפיתחה אפליקציה לניווט בתחבורה ציבורית. בדירקטוריון מוביט יושב אמנון שעשוע, מייסד ומנכ"ל מובילאיי, שנמכרה גם היא לאינטל

ענקית השבבים אינטל עושה עסקה נוספת בישראל: החברה רוכשת את חברת מוביט הישראלית תמורת סכום שנע סביב מיליארד דולר. העסקה צפויה להיסגר בימים הקרובים.

מוביט היא אפליקציה לניווט בתחבורה ציבורית, שאינטל קפיטל - זרוע ההשקעות של אינטל - היא אחת מבעלות המניות שלה. בדירקטוריון מוביט יושב אמנון שעשוע, מייסד ומנכ"ל מובילאיי, שנמכרה גם היא לאינטל.

מאינטל סירבו להגיב. ממוביט טרם נמסרה תגובה.

לוגו חברת אינטל. צילום shutterstock. לוגו חברת אינטל. צילום shutterstock, ShutterStock
עוד חיבור לישראל. אינטל/ShutterStock, לוגו חברת אינטל. צילום shutterstock

מוביט הוקמה ב-2011 וגייסה מאז 134 מיליון דולר. בין בעלי המניות שלה נמנים גם קרן ג'מיני, קרן BRM של האחים ברקת, קרן סקויה, אורי לוין מחברת Waze, שגם יושב בדירקטוריון החברה, קרן וינטג' ועוד.

זאת העסקה השנייה של אינטל בחודשים האחרונים בישראל, לאחר שרכשה את חברת השבבים הבאנה לאבס בסוף השנה שעברה תמורת 2 מיליארד דולר. אינטל גם עומדת מאחורי הרכישה הגדולה בתולדות ההייטק הישראלי - של חברת מובילאיי - תמורת 15.3 מיליארד דולר.

בפברואר 2018, לאחר סבב הגיוס שבו נכנסה אינטל להשקעה בחברה, אמר המנכ"ל ניר ארז ל"כלכליסט": "ההשקעה מעידה על כך שאינטל מעוניינת לקחת חלק בעולם המוביליטי, אבל היא גם שחקן גדול בתחום המידע. מדובר על השלמה של מידע שמגיע מכלי רכב בעזרת מידע על ביקוש ותנועה של אנשים בתוך העיר. השילוב הזה יוצר תמונה מלאה מאיפה לאיפה אנשים רוצים לנוע ומתי".

באותה תקופה, ב-2018, אמר ארז ל"גלובס": "אנחנו אוספים למעלה ממיליארד נקודות מידע על תנועה כל יום. מדובר בנקודות מיקום של כלי תחבורה, אנשים נוסעים, הולכים ועומדים, והיכולת לקחת את המידע הזה ולדעת לאיזה כלי תחבורה לשייך אותו - להפוך את הנקודות לנתיב - אנחנו היחידים שיודעים לעשות את זה. גם בגלל המורכבות של ניתוח המידע, וגם בגלל שלמוביט יש את מאגר המידע הגדול בעולם, בנוגע לתחבורה ציבורית.

"חשוב לנו לפתח את היכולת שלנו לנהל כמויות עצומות של מידע באופן אפקטיבי, עם אינטליגנציה מלאכותית. אנחנו מפתחים את המערכת הזאת בעצמנו, כי זה מידע יחודי: אנחנו נמשיך לעבוד על פיתוח היכולת שלנו לקחת מידע על כיוון, מהירות ואמצעי תחבורה ולהפוך אותו למידע אפליקטיבי".

המודל העסקי של מוביט מתבסס על המידע שהיא מוכרת לערים בעולם. במוביט לא חושפים את שמות הערים איתן החברה עובדת אך ארז סיפר כי מדובר בערים הגדולות באירופה וצפון אמריקה, וכן ערים נוספות בדרום אמריקה.

"אנחנו צוברים המון מידע סטטיסטי מתנועת האנשים שנותן לעיריות תמונה מלאה של התנועה בעיר", אמר ארז ל"גלובס" ב-2018. הוא הוסיף כי "כאשר אנחנו מספקים לערים את המידע הזה, שלא היה קיים היום, לעיר יש אפשרות לשפר את תשתית התחבורה העירונית ולהתאים אותה לצרכי התושבים בצורה יותר טובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully