וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית אשדוד מובילה סל סיוע והטבות לבעלי העסקים בעיר

4.5.2020 / 20:45

עיריית אשדוד קיימה מסיבת עיתונאים ובה פירטה את מתווה הסיוע והיקפו, אשר יינתן לבעלי העסקים בעיר על מנת לצלוח את משבר הקורונה שפקד את המשק לאחרונה

עיריית אשדוד קיימה היום (שני) מסיבת עיתונאים ובישרה על הקמת גוף מתכלל שייתן מענה וילווה את בעלי העסקים בעיר ליציאה ממשבר הקורונה שפקד את המשק. העיריה פרסמה את עיקרי תוכנית הסיוע מבחינת גיוון והיקפי הסיוע. המענה הכולל נבנה בצורת מודל רחב שייתן מענה בנושאים השונים: אגרות ומיסים, מוקד מיצוע זכויות וליווי לעסקים, רישוי עסקים - התו הסגול, 360 לעסקים, הקרן העירונית לסיוע לעסקים והזירה. כאמור כל הזרועות הללו אמורות לסייע לבעלי העסקים לצלוח את התקופה הקשה.

שורה רחבה של סיוע תחל כבר בשבועות הקרובים, וביניהם פטור מארנונה לשלושה חודשים לעסקים שאושרו בתקנות. עיריית אשדוד תישא בחלק יחסי של הפטור לארנונה שאושר על ידי הממשלה בהיקף של כ-10 מיליון שקל. יידחה תשלום בגין ארנונה עסקית עבור חודש יוני ל-1.6 ולמי שיבקש יתאפשר פיצול לעד שלושה תשלומים, פטור מאגרות עירוניות לכל סוגי העסקים, פטור מאגרת שילוט לכל שנת 2020 בהיקף 6 מיליון שקל, פטור מאגרת שימור רחובות לשנת 2020. לא תיגבה אגרת שוק לתקופה בה השוק היה סגור.

מפקד פיקוד העורף, האלוף תמיר ידעי ומפקד מחוז דרום, אלוף-משנה יוסי כהן נפגשו בעיריית אשדוד עם ראש עיר אשדוד, מר יחיאל לסרי. 


.. דובר צה"ל
מנסה להקל. לסרי/דובר צה"ל

אגף הגבייה יפעל באמצעות מחלקת עסקים למיצוי זכויות בעלי העסקים בעיר מול המדינה, באמצעות מילוי הטפסים והגשתם למוסדות הרלוונטיים. בעירייה מוסרים כי צוות מקצועי וגדול ילווה את בעל העסק משלב ההגשה ועד להשלמת הטיפול בפנייה והם ערוכים לטפל בפניות כבר החל מתאריך 20 במאי.

גם אגף הרישוי ערוך והפניה יכולה להתבצע באמצעות טופס מקוון ידידותי מאתר העיריה או באמצעות פקס או פניה למוקד 106. בנוסף, העיריה תעמיד סיוע במעבר פעילות לאונליין, זירת מומחים ויועצים מקצועיים, חיבור למערך שליחויות, זירת מסחר דיגיטלית לעסקים קטנים ופורום העסקים והכל מתוך מטרה לסייע לכל בעלי העסקים בעיר.

ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי התייחס לתוכנית: "השקענו עשרות מיליוני שקלים בפיתוח של תוכנית רחבה ומקיפה עבור בעלי העסקים בעיר. התוכנית הזאת היא התשתית העירונית שיצרנו על מנת לסייע להם לעבור את התקופה המורכבת הזאת במציאות הלא פשוטה שנכפתה עלינו. אני מאמין כי הסיוע והליווי וגם החלופות השונות שהצענו יאפשרו מרווח נשימה גדול יותר עבור ציבור זה. אני רוצה לברך וחזק שוב את פורום בעלי העסקים שנרתם גם הוא למשימה החשובה הזאת יחד איתנו. יחד נעבור את התקופה הזאת ונצא ממנה מחוזקים".

אושרי ניזרי, נציג השולמנים בעיר אשדוד: "בשמי ובשם כל בעלי העסקים בעיר אני מבקש להודות לראש עיריית אשדוד על המענה המהיר והסיוע הגדול עבור בעלי העסקים בעיר בתקופה זו. אנחנו מעריכים את המאמצים הגדולים שראש העיר משקיע ומבקשים להודות לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully