וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת דוחות טבע: האם החברה תאשרר את התחזית השנתית?

שירי חביב ולדהורן

7.5.2020 / 6:08

טבע תפרסם היום את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון תחזיות האנליסטים הן להכנסות של כ-4.15 מיליארד דולר, ירידה של 4.2% בהשוואה לרבעון המקביל, ולרווח נקי בסך 59 סנט למניה, דומה לרבעון המקביל

חברת התרופות טבע צפויה לפרסם היום (ה') את הדוחות הכספיים שלה לסיכום הרבעון הראשון של 2020. תחזיות האנליסטים הן להכנסות של כ-4.15 מיליארד דולר, ירידה של 4.2% בהשוואה לרבעון המקביל, ולרווח נקי (Non-GAAP) בסך 59 סנט למניה, דומה לרבעון המקביל.

יהיה מעניין לראות האם טבע תאשרר את התחזית השנתית שלה, שנמסרה ברבעון הקודם, או שתבחר כמו חברות אחרות למשוך בשלב זה את התחזית בשל האי-ודאות המתמשכת על רקע משבר הקורונה.

נזכיר, שהתחזית שנמסרה הייתה להכנסות של 16.6-17 מיליארד דולר, EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של 4.5-4.9 מיליארד דולר, רווח נקי Non-GAAP של 2.5-2.8 מיליארד דולר, שהם 2.3-2.55 דולר למניה. טווח התחזית שנמסר שיקף אפשרות לצמיחה שנתית לראשונה מ-2017, אם כי לא בהכרח.

כשטבע ערכה את מסיבת העיתונאים השנתית שלה לרגל פרסום דוחות 2019 (במהלך הרבעון הראשון), החלה כבר עלייה במודעות לגבי נגיף הקורונה שהתפרץ אז רק בסין. מנכ"ל טבע, קאר שולץ, העריך אז כי הקורונה עלולה להיות "אתגר משמעותי לכל מערכות הבריאות" וציין כי הסיכון לטבע הוא עקיף משום שהיא רוכשת חלק מחומרי הגלם שלה מסין, אך אין לה מכירות משמעותיות שם. מאז כמובן השתנה המצב והנגיף התפשט לכל רחבי העולם, והשפיע גם על הסביבה המאקרו-כלכלית, כך שסביר להעריך שטבע תעדכן את המשקיעים בנוגע להשפעות של הקורונה עליה.

אגב, באותה מסיבת עיתונאים אמר שולץ שאם יתברר שלטבע יש תרופה שעשויה לעזור בטיפול היא תשמח לעזור, ואכן מספר שבועות לאחר מכן טבע תרמה בארה"ב מלאי של תרופות למלריה שאושרו כטיפול חירום לחולי קורונה.

בתוך כך, בשוק יצפו כרגיל לראות האם טבע המשיכה להפחית את היקף החוב שלה (שבסוף 2019 עמד על 26.9 מיליארד דולר) ולשמוע עדכונים בנוגע להליכים המשפטיים בהם טבע מעורבת - בעיקר ההליכים הקשורים לשיווק משככי כאבים אופיואידיים ממכרים וההליך הנוגע לתיאום המחירים בשוק הגנרי בארה"ב. בפן העסקי, טבע השיקה במהלך הרבעון הראשון את התרופה הביוסימילרית לתרופה האונקולוגית Herceptin ועוד קודם לכן השיקה גרסת ביוסימילר לתרופה Rituxan (השבוע, התרופה הושקה גם להתוויה של דלקת מפרקים שיגרונית). מנגד, במהלך הרבעון אושרה תחרות גנרית למשאף ProAir של טבע.

  • עוד באותו נושא:
  • טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully