וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום שאחרי כבר כאן: כך תתנהלו נכון כלכלית בתקופה הקרובה

7.5.2020 / 16:52

הקניונים, החנויות וחדרי הכושר נפתחו ונדמה שהמשבר הבריאותי מאחורינו, אבל ההתנהלות הכלכלית עדיין צריכה להיות זהירה ומתונה. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לצלוח את הסכנה השקטה של הנורמליזציה: הבזבזנות

אביחי ברוך

המשבר הבריאותי כבר מאחורינו, כך, לפחות, נראה כרגע וזה הזמן של משקי הבית להתפנות לפן לא פחות חשוב: הכלכלי. עובדים רבים חזרו מחל"ת, אחרים עדיין ממתינים לשוב ויש כאלה שהתבשרו כי יצטרכו לחפש עבודה אחרת. אז מה עושים? הנה כמה טיפים מועילים.

שטרות של שקל. ShutterStock
זמן לשמור טוב על הכסף שלכם/ShutterStock

התקציב המשפחתי. הדבר הראשון שכדאי לעשות הוא לבנות תמונת מצב פיננסית - מה מצב החסכונות, מה היחס בין ההכנסות להוצאות, האם יש לכם החזרי מס וכמובן, לבדוק האם מגיעים לכם פיצויים, קצבאות או מענקים. עם כל המידע שיש לכם, בנו תכנית לשלושה חודשים קדימה לפחות.

לא להפריז בפיצויים מיותרים. השתדלו לא "לפנק" את עצמכם מעבר ליכולתכם הכלכלית, רק כי עד עכשיו זה נמנע מכם. הקדישו מחשבה נוספת כדי להבחין בין מה שאתם רוצים לקנות לבין מה שאתם באמת צריכים.

קניות מזון. אחרי שתמה תקופת הלחץ הראשונית, אפשר לחזור להיקפי קניות המזון הרגילים שלכם. בינינו, יש לכם מספיק שימורי תירס בארון עד סוף 2022.

הפרטים הקטנים. שימו לב איפה אתם יכולים להוזיל עלויות - בדקו שאתם לא משלמים ביטוחים כפולים, שנו מסלולי השקעה כספיים בהתאם למצב שמתאים לכם כרגע, ובטלו כל מנוי שאינו רלוונטי מספיק כרגע - חוגים, מכוני כושר, מנוי למשחקי ספורט או תיאטרון ועוד.

הקפאת הוצאות. האם ישנן הוצאות שאתם יכולים להקפיא לתקופה הקרובה? נסו לדחות התחייבויות כמו משכנתא, הלוואה ותשלומים בכרטיסי האשראי. שימו לב: הדחיות עלולות לגבות מחיר בצורת ריבית אז ודאו שהמחיר שאתם משלמים אכן שווה את הדחייה.

מעקב מדוקדק אחרי ההוצאות. העצה המועילה מכולן ואולי גם המעיקה ביותר, אבל אם רוצים להתנהל נכון כלכלית חייבים לעשות את זה. נהלו קובץ אקסל מסודר ורכזו בו את ההוצאות ואת ההכנסות שלכם, שימו לב לפערים ולדפוסים השונים של כל סוג הוצאה. עם הזמן זה יהפוך להרגל ויעזור לכם לקבל החלטות בהמשך הדרך, גם אחרי היציאה מהמשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully