וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסחר עצמאי בבורסה: האם זה מתאים גם לך?

בשיתוף מיטב דש, בשיתוף מיטב דש

11.5.2020 / 16:36

המסחר העצמאי בשוק ההון, בבורסה בתל אביב או בשווקים מרכזיים בחו"ל, מחייב ידע כלכלי-פיננסי. וזה עוד לפני שדיברנו על ניסיון מעשי או תכונות כמו אומץ, ניהול סיכונים וסבלנות

דניאל יוספיאן. ShutterStock
ברור לחלוטין שהתמצאות בבורסה הישראלית, לבטח בשווקים המרכזיים בחו"ל, מחייבת ידע, רצוי גם ניסיון מעשי/ShutterStock

מסחר עצמאי בשוק ההון זה משהו שמתאים לכל אחד? תלוי את מי שואלים. ברור לחלוטין שהתמצאות בבורסה הישראלית, לבטח בשווקים המרכזיים בחו"ל, מחייבת ידע, רצוי גם ניסיון מעשי. וכמובן, תכונות החשובות לכל משקיע: אומץ, יכולת לנהל סיכונים, יכולת לזהות הזדמנויות וסבלנות. הרבה מאוד סבלנות.

רוב הסוחרים העצמאיים בבורסה מתחילים את דרכם במסחר דרך הבנק, על פי רוב דרך הסניף המקומי שלהם. למה? כי זה נוח, מוכר ובעיקר זמין ופחות מפחיד. זו כמובן טעות שעולה מאוד ביוקר משום שהבנקים גובים מלקוחותיהם במסחר העצמאי בשוק ההון עמלות, שחותכות להם את תשואת התיק. לפי נתוני הבורסה בתל אביב, עמלות הבנקים במסחר בשוק ההון גבוהות בממוצע פי 3 מהעמלות בבתי ההשקעות. זה אומר שתשואת תיק שתנהלו בבנק עלולה להיות נמוכה בעשרות אחוזים מתשואת תיק שתנהלו בבית השקעות, למשל במיטב דש טרייד - זרוע המסחר בני"ע של מיטב דש.

על אילו עמלות אנחנו מדברים? בעיקר על עמלת הקנייה, עמלת המכירה, עמלת אי ביצוע ועמלת דמי משמרת. ארבע עמלות הללו זכו כבר לכינוי הלא מחמיא "ארבעת מלאכי החבלה של התיק העצמאי שלכם".

כדאי שתדעו: במסחר העצמאי בבורסה דרך מיטב דש טרייד אתם נהנים מפטור מוחלט מדמי משמרת, עמלות עדכון או ביטול הוראה ועמלת אי ביצוע. רוב הלקוחות במיטב דש טרייד פטורים גם מתשלום עמלת ציטוט בניירות ערך זרים. גם העמלות שכן קיימות במיטב דש טרייד, מוצעות לכם במחירים אטרקטיביים בהשוואה לבנקים. כך הדבר עם העמלה למכירה וקנייה בבורסת תל אביב והעולם, ועם עמלת המינימום. כמו כן, אתם נהנים מפטור מעמלת המרה במט"ח ומשערים אטרקטיביים בהמרה עצמה.

במיטב דש טרייד, ברור שהמסחר בבורסה, בעיקר בימים תנודתיים כאלה, אינו משימה קלה כלל וכלל. לכן מומלץ לכל משקיע למצוא אלטרנטיבה שתוזיל עבורו את עלויות המסחר.

בורסה. ShutterStock
במיטב דש, מבתי ההשקעות הגדולים בישראל, נצבר ניסיון רב במשך יותר מ-40 שנות מסחר, בכל מצבי הקיצון והשגרה הקיימים בשוק ההון/ShutterStock

לסחור בראש שקט

ועם כל הכבוד לעמלות, הן לא אמורות להיות השיקול היחידי שלכם בבואכם לבחור פלטפורמה לניהול מסחר עצמאי בשוק הון. חשוב לא פחות לבחור גוף גדול, יציב ומקצועי, שיאפשר לכם לסחור בראש שקט.

במיטב דש, מבתי ההשקעות הגדולים בישראל, נצבר ניסיון רב במשך יותר מ-40 שנות מסחר, בכל מצבי הקיצון והשגרה הקיימים בשוק ההון. מיטב דש הוא גם חבר בורסה, כך שאתם מקבלים גם פיקוח צמוד מצד הבורסה לניירות ערך בתל אביב.

מיטב דש מנהלת סכומי כסף גדולים ומקפידה על ממשל תאגידי ברמה הגבוהה ביותר. זה אומר בין השאר הקפדה על ביטוחים ועל רף גבוה של הון עצמי. לא סתם פועלים דרך מיטב דש טרייד יותר מ-20 אלף לקוחות במסחר הפרטי.

לסוחרים העצמאיים חשובה על פי רוב גם מעטפת המסחר, שמסייעת להם לסחור, מקלה עליהם מבחינה טכנית ומעניקה להם מידע פיננסי רלוונטי, שיכול לסייע להם בבחירת השקעות מוצלחות. במיטב דש טרייד אתם מקבלים:

• מערכות מסחר מהמתקדמות בשוק, בממשקים מתורגמים לעברית.
• תמיכה מבעל רישיון במשך המסחר, עם אפשרות להעביר הוראות טלפוניות לחדר המסחר בכל שעות המסחר.
• עלויות סטרימינג נמוכות.
• סקירות ומחקרים ממחלקת המחקר של מיטב דש.

ארבעה מסלולי מסחר

המסחר העצמאי בבורסה, כבר אמרנו, לא מיועד לכל אחד. אבל גם בין המשקיעים שהוא כן מתאים להם ניכרים הבדלים בולטים. מה שמתאים למשקיע אחד, עלול לגמרי לא להתאים למשקיע אחר. לכן, מציעים לכם במיטב דש טרייד ארבעה מסלולי מסחר לבחירתכם:

1. מסלול כללי: מסלול עם רף כניסה נמוך במיוחד - החל מ-30 אלף שקלים לפתיחת חשבון. המסלול הכללי מעמיד לרשותכם חדר מסחר מקצועי, הפתוח ונגיש בשבילכם בכל שעות המסחר בישראל ובארה"ב. בהתחברות מרחוק לחדר המסחר תוכלו להשתמש במערכות מסחר מתקדמות עם ציטוטי ניירות ערך און-ליין, גרפים, חדשות על החברות הנסחרות וניתוחים פיננסיים.

2. ליווי פיננסי: מסלול זה מיועד ללקוחות שמפקידים בחשבון המסחר שלהם במיטב דש טרייד יותר מ-200 אלף שקל. המסלול מסייע ללקוחותיו בהרכבת תיק ההשקעות שלהם, ומספק להם זרם איכותי וקבוע של המלצות השקעה, דו"חות מחקר וחוות דעת מקצועיות על מניות. השירות ניתן בדרך כלל בטלפון על ידי בעלי רישיון לשיווק השקעות מיומנים ממיטב דש טרייד.

3. מסלול קרנות ללא עמלות: מסלול ייחודי, עם רף כניסה של 100 אלף שקל ומעלה, המיועד ללקוחות המסחר העצמאי בבורסה שמעוניינים לחסוך לעצמם עמלות מכירה וקנייה. סוחרים אלה ייכנסו לשוק באמצעות תיק המורכב אך ורק מקרנות נאמנות. ההשקעה באמצעות קרנות נאמנות מאפשרת גם להפחית ולפזר סיכונים, מאחר שבכל קרן נאמנות מושקעת בעצמה בעשרות עד מאות ניירות ערך.

4. מסלול לסוחרי יום: הבורסה בתל אביב מאפשרת, בין השאר, מינוף במניות ואג"חים, כמו גם ביצוע שורט תוך יומי במניות ובמדדים. מסלול זה מיועד לסוחרים עצמאיים מנוסים בלבד, שמסוגלים להעמיד ביטחונות מתאימים, מאחר שרמות הסיכון בו גבוהות.

*מיטב דש טרייד בע"מ הינה חבר בורסה לניירות ערך בתל אביב ומציעה ללקוחותיה בין היתר שירותי מסחר בניירות ערך ופיקדונות כספיים אין לראות במסמך זה ובמידע ו/או הניתוח הכלולים בו הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים ו/או השקעת כספים בפיקדונות כלשהם או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם. האמור לעיל אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע זה או אחר. לפיכך, האמור לעיל אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ ו/או שיווק השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. למידע אודות היות מיטב דש טרייד בעלת רישיון שיווק השקעות ולא ייעוץ השקעות ולגילוי נאות ראה לשונית גילוי נאות באתר מיטב דש טריד בכתובת www.meitavtrade.co.il

בשיתוף מיטב דש, בשיתוף מיטב דש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully