וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בערבון מוגבל: אל תפחדו מהתחזיות הקודרות של המנכ"לים

נירית גלר ג'מילי

12.5.2020 / 9:44

המנכ"לים עושים את מה שנכון להם בימים אלה: להבטיח תחזיות שמספרות על זמן התאוששות ארוך. יש לכך הרבה סיבות, אבל האמת רחוקה מכך וההתאוששות תגיע מהר מהצפוי. דעה

המדיה מלאה בכתבות על מנכ"לים, שמנבאים תחזיות קודרות מאוד על קריסת חברות, על זמן רב שיידרש לחברות לחזור לפעילות סדירה ועל פיטורי עובדים. אני ממליצה לקחת כל אמירה כזו בערבון מוגבל ובטח לא לשקוע בתהום הפחדים. נכון שהקורונה פגעה בעסקים רבים, חלקם נפגעו קשה מאוד וחלק לא יתאוששו מהפגיעה, אך יש חברות שמהר מאוד יתאוששו ויחזרו לפעול כמעט כמו בעבר (וחלק אף יותר מבעבר).

בשבועות האחרונים מתראיינים מנכ"לים רבים במדיה ועושים את מה שהכי נכון להם לעשות בימים אלה: להבטיח תחזיות קודרות שמספרות על זמן התאוששות ארוך מאוד. גם אז, מבטיחים רבים, החברות יחזרו להיקף פעילות נמוך מאשר בעבר. התחזיות מוסיפות סגירת פעילויות וכמובן פיטורי עובדים.

עובדי אל על מוחים נגד השימוש פיצויים להבראת החברה: "לא נהיה קורבנות הקורונה". שלומי גבאי
מבחינת החברה זה הזמן להתייעלות, הוועדים, מצדם, רוצים לשמר את כוח העבודה. הפגנת עובדי אל על השבוע/שלומי גבאי

יצירת תחזית קודרת הינה טקטיקה מאוד נבונה, שבעזרתה יוכלו לזכות במענקים גדולים מהמדינה, אבל זו לא הסיבה היחידה. היא מאפשרת לחברות רבות לעשות סדר בחברה ולהתייעל, בגיבוי מלא של ועד העובדים. זו הסיבה שכולם מתחילים להבין שכוחם של המעסיקים גדל ואת התדלדלות כוחם של העובדים או הוועדים. קל מאוד להחליש ועדי עובדים כאשר מוצגת להם תחזית פסימית, שהרי רצון כל ועד הוא בראש ובראשונה שלעובדים יהיה מקום עבודה. לאור התחזיות הקודרות הם יידרשו לשנס מותניים ולהירתם למאמצי ההתייעלות.

אין לי ספק שוועדים רבים ייכנעו ללחץ ויאפשרו פיטורים בהיקפים גדולים יותר מהנדרש. להנהלות זו הזדמנות להחליף כוח אדם לא יעיל ויקר. להערכתי, ההנהלות רבות יפיצו תחזיות קודרות הרבה יותר ויובילו שינויים רחבי היקף הכוללים פיטורים מצד אחד וגיוסים מאידך. אני מאמינה שלפנינו גלי פיטורים רבים ולצדם, באותה נשימה כמעט, גיוסים.

לכל מי שחושש ממה שקורה כאן בעולם העבודה בישראל, כל מי שקורא את הכתבות של המנכ"לים ונמלא בחרדה גדולה יותר, חשוב לי לומר - קחו את התכנים הללו בערבון מוגבל. בחברות רבות המציאות והעתיד לא כל כך שחורים כמו שהמנכ"לים מנסים לייצר.

ענפי התיירות, הנופש והפנאי שישרדו את המשבר יזכו להתאוששות מהירה יחסית, שכן אוכלוסייה רבה שחוותה את הסגר והמשבר כמהה לחופשה ולחזרה לשגרה. חברות רבות עברו לניהול בזום, אך כולם מבינים שוועידות וירטואליות לא תמיד יכולות להחליף מראה עיניים ולחיצת יד. עולם העבודה, האוכלוסייה והצרכים של החברות יובילו להתאוששות מהירה של המשק. אין ספק שהתערבות המדינה יכולה להאיץ את ההתאוששות, שבכל מקרה תהיה מהירה בהרבה מהתחזיות השחורות שמבטיחים מנכ"לים רבים.

נירית גלר ג'מילי היא מומחית בשוק העבודה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully