וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הקורונה - מיזם ענק של אור הרשב"י: מתפללים עבורכם בחינם במירון

בשיתוף ישיבת אור הרשב"י, בשיתוף ישיבת אור הרשב"י

12.5.2020 / 10:39

לאור המצב בו אנשים לא יכולים להגיע למירון, ישיבת אור הרשב"י מעניקה הזדמנות מיוחדת ושירות עצום למען עם ישראל - מסירת שמות בחינם, כדי שהמקובלים והרבנים יתפללו למענם ויערכו תיקונים. הרב הורביץ מסביר את הייחודיות שבהקראת השמות בחלקת הקבר

הקראת שמות ישיבת אור הרשב"י ל"ג בעומר. אור הרשבי,
הקראת שמות ישיבת אור הרשב"י ל"ג בעומר/אור הרשבי

יום ל"ג בעומר הוא יום מיוחד מאוד במסורת היהודית. מסופר כי בל"ג בעומר פסקה מגיפה קשה, שארכה 33 ימים והובילה למותם של לא פחות מ-24 אלף מתלמידיו של רבי עקיבא. ביום ל"ג בעומר הייתה עת רצון גדולה בשמיים והמגיפה סופסוף נעצרה.

מעבר לכך, על פי חלק גדול מאוד מן ההיסטוריונים, יום ל"ג בעומר היה גם יום פטירתו של הצדיק, רבי שמעון בר יוחאי. בעת חייו, ביום ל"ג בעומר גילה רבי שמעון בר יוחאי לתלמידיו את תורת הקבלה.

ברגע בו חשף בפניהם את סודות הקבלה, ירדה מן השמיים אש. אותה אש לא שרפה את רבי שמעון בר יוחאי ואת תלמידיו, אלא סובבה ואפפה אותם. זו הייתה הוראה שמימית, על כך שיש שמחה בשמיים ושמישהו חשף את תורת הסוד.

אותה אש היא הסיבה להדלקת המדורות בל"ג בעומר. הן נועדו לסמל את האש שירדה מן השמיים. בנוסף, ממנה גם הגיע המנהג הקדום של הדלקת אבוקות על קבר רבי שמעון בר יוחאי בזמן הילולת ל"ג בעומר.

בדרך כלל, אומר הרב חיים הורביץ, מודלקות כתריסר אבוקות במהלך ההילולה, אולם כמובן שימי הקורונה הובילו לשינויים והתאמות והשנה, בשל החשש והניסיונות למנוע את התפשטות הווירוס, לא התאפשרה העלייה למירון לרגל ההילולה והאירוע מתקיים במתכונת מצומצמת.

לשליחת השמות בחינם לתפילות הרבנים והמקובלים עבורכם בהילולה - היכנסו לאתר

הקראת שמות ישיבת אור הרשב"י ל"ג בעומר. אור הרשבי,
הקראת שמות ישיבת אור הרשב"י ל"ג בעומר/אור הרשבי

אם בשנים עברו יכול היה כל מי שרצה להגיע עד לרחבת קברו של רבי שמעון בר יוחאי במירון, להזכיר שמות ולעורר רחמי שמיים למען אימו, אביו, ילדיו, פרנסתו וכל דבר אחר, הרי שהשנה המצב אחר.

בשנים רגילות, בין 500 ל-600 אלף אנשים מבקרים בחלקת הקבר ביממה במהלך ההילולה והרב הורביץ מסביר כי הסיבה לכך היא שביום פטירתו של צדיק, הולכים ומתפללים על קברו. לא אל הצדיק עצמו, שכן היהודים אינם עובדים את המתים, אלא לבורא עולם, אשר בזכות מעשיו הגדולים של הצדיק ישפיע עלינו לטובה. אם אין לנו זכויות, אולי נזכה לדברים טובים בזכות הרשב"י.

במירון נמצאת ישיבת אור הרשב"י וכיוון שהמקובלים שלה לא זקוקים לאישורים מיוחדים על מנת להיכנס אל ההר, שכן הם נמצאים שם לכל אורך השנה, ביצעה הישיבה מיזם מיוחד. כל אדם מוזמן להיכנס לאתר האינטרנט של הישיבה ולשלוח את השמות, אותם קיווה להזכיר בעצמו ברחבת הקבר בהילולה השנה.

המקובלים יקריאו את פרקי התהילים ואחריהם את רשימת כל השמות שנשלחו אליהם. זה כמובן לא סותר את האפשרות להתפלל בעצמכם בבית וכך שני הדברים גם יחד יתאפשרו לכולם.

הרב הורביץ מסביר על הייחוד שבשליחת והקראת השמות בחלקת הקבר: "כל אחד יכול להתפלל ולהשפיע על חברו. אני יכול לעשות מצווה או תפילה, או לתת צדקה, ולבקש שזה יהיה לטובת מישהו אחר. זה היופי במעשים רוחניים. זה לא חייב להיות של מי שעשה את זה. ככה בעצם, מישהו הופך לסוג של שליח ובזכות רשב"י, התפילות יעלו למעלה וכל אחד יגשים את משאלתו".

הרב הורביץ סיפר בהזדמנות זו על מיזם נוסף של ישיבת אור הרשב"י, המקבל משנה תוקף בל"ג בעומר, שכן הישיבה ממוקמת כאמור במירון. בניין הישיבה עדיין נמצא בבנייה והישיבה מאפשרת למי שמעוניין בכך לרכוש מטר בבניין. הדבר לא נעשה מתוך מטרה נדל"נית כמובן, אלא כך, דרך תרומה של מטר, ניתנות למי שרכש הזכויות ללימוד תורה במקום, הילולות, הפרשות חלה ועוד.

בשיתוף ישיבת אור הרשב"י, בשיתוף ישיבת אור הרשב"י

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully