וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 118 שנות פעילות: רשת הקמעונאות JCPenny הגישה בקשה לפשיטת רגל

16.5.2020 / 2:02

הרשת הוותיקה, המונה 85 אלף עובדים, כשלה בהחזרי חובות לנושים והחלה בתהליך "Chapter-11", כשהיא מצטרפת לרשת המתחרה Sears שעשתה זאת לפני כשנתיים

זה היה באוויר ועכשיו זה גם קורה. רשת הקמעונאות JCPenny הגישה ביום שישי בקשה להליכי פשיטת רגל. לרשת בת 118 השנים היו 800 חנויות בארה"ב. היא הלכה בעקבות רשתות אופנה אחרות כמו J. Crew וג'ון ורווטוס שהחלו בתהליך Chapter 11. כ-85 אלף עובדים ייאלצו למצוא מקור פרנסה חדש.

רשת הקמעונאות JC Penny. GettyImages
הסוף היה בלתי נמנע. JCPenny/GettyImages

פשיטת הרגל הייתה צפויה לאחר שבאפריל כשלה הרשת בתשלום חובותיה לנושים ולא שילמה גם במהלך השבוע שעבר. היא לא עמדה בקריטריונים לסיוע ממשלתי ולכן לא יכלה לבקש הגנה מהנושים. מניות החברה נסחרו בשנה האחרונה סביב דולר למניה, כשמתחילת ינואר היא איבדה כ-85 אחוז מערכה. המניה המריאה ב-21 אחוזים ביום המסחר האחרון, אולם צנחה ב-28 אחוז בשעות שלאחר סיום המסחר.

ג'יי סי פני, שבסיסה ממוקם בטקסס, נוסדה ב-1902 על ידי ג'יימס קש פני. היא נסקה בשנות ה-60 וה-70 עם הגדלת תרבות הצריכה וצלחה גם את ראשית עידן האינטרנט, כשלשיא הגיעה ב-2008 עם רווח נקי של למעלה ממיליארד דולר. בעשור האחרון החלה החברה לדעוך בשל ניהול כושל ומעבר מאסיבי של הצרכנים לקניות ברשת. היא החלה לסגור סניפים בהדרגה ועברה להפסדים.

הרשת מצטרפת בפשיטת הרגל לענקית הקמעונאות המתחרה Sears, שעברה את התהליך לפני קצת פחות משנתיים. היא עדיין פעילה אך סוגרת את סניפיה בהדרגתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully